{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. nitro motor
  • #1   5. dec 2009 Polering hjælper intet. Det er timing i motoren osv du skal ændre på, for at få noget ud af det. Men det kræver noget rimelig hardcore-grej for at måle det.

  • #2   5. dec 2009 Mener nitro kører som diesel, altså tænder under kompression. så kan du ændre på det ved at ligger flere skiver/pakninger mellem bund/topstykke vel?

  • #3   6. dec 2009 Niklas H - og det er du 100 på?? for det giver ellers en del på en benzinmotor.

    -|Echo|- jo den virker som en diesel motor. men der skal ikke flere skiver/ pakninger under. men lige omvendt.


  • #4   6. dec 2009 min RB C5 RODY motor gik noget bedre efter en polering indvendig..!!!

  • #5   6. dec 2009 Kommer an på hvilken retning du justere.

    med det giver på benzin, men de vil næppe give på en nitro


  • #6   6. dec 2009 Hej
    En nitromotor er en 2 takt motor og virker som en 2 takter - blot med et gløderør i stedet for et tændrør. En diesel virker ved hjælp af selvkompression - altså dieselolien presses så hårdt sammen at den eksploderer. I en nitromotor, er det det "glødende" gløderør som antænder brændstof/luft blandingen.
    En portning og polering af en nitro-motor kan faktisk give temmelig meget - både omdrejninger og mere stabil motorgang.
    Det er korrekt at de "hardcore" nitro-motor tunere også ænder timingen af ind- og udstødning og det kan bestemt også give meget - men man skal vide hvad man roder med smiley
    Om en måneds tid, åbner jeg en hjemmeside med bla. en masse information omkring nitromotorer - hvordan de virker - hvordan man tuner ( både for hobby-mekanikeren ) og den hard-core prof.
    Herom senere !
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe


  • #7   6. dec 2009 ECHO.. Skiverne justere tændings tidspunktet, så med mindre han begynder at køre på en helt andet nitro % indhold end motoren er stillet til fra start, skal han ikke røre ved skiverne.

  • #8   6. dec 2009 Jeg vil anbefale jer at læse denne tråd:
    http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/346402-modding-motor.html

    I den står blandt andet følgende, og det bliver bakket op af flere:
    "Modifying an engine is tricky business, and the ones that do it correctly will do so in a manner that you can't even see the work that's been done. Not because they're trying to hide it, but it involves modifications that are not visible to an untrained eye. All the polishing and extra "fangs" in the sleeves are mostly window dressing except for engines that can REALLY use some flow work, but even then the gains are hardly measurable. Polishing is even detrimental to the performance of the engine because it causes fuel to "stick" and flow less smoothly. In the case of the sleeve it loosens the fit between it and the block, which causes a loss of performance. The modifications that produce really good "numbers" are much more precise and require some pretty sophisticated equipment to measure and map out effective changes."


  • #9   6. dec 2009 ville det give noget på sådan en motor her?? http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27424

  • #10   7. dec 2009 Hej Niklas
    Tja - der står jo egentlig bare at det skal gøres ordentligt for at virke !
    Skiverne som i kalder dem ændrer kompressionsforholdet i motoren. Jo flere skiver, jo lavere kompressionsforhold og jo højere nitroprocent kan man i princippet køre med. Det er da korrekt at det til en vis grad ændrer tændingstidspunktet - men det kun fordi den optimale kompression ændrer sig når det mekaniske kompressionsforhold ændres ved at ændre antal skiver ( tykkelse af pakning ).
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe - HAR lavet de første 200 nitro-motorer..


  • #11   7. dec 2009 Bo H
    Det er så en .18 med sideudstødning og ja - det vil ofte kunne give nogle omdrejninger og dermed effekt at porte sådan en motor. Jeg har se rigtig mange med sideudstødning, hvor udstødningsmanifolden slet ikke passede til udstødningskanalen og flere gange lukkede for næsten halvdelen af arealet !
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe


Kommentér på:
spørgsmål ang. nitro motor

Annonce