{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Hjælp til Nitro bil :( {{forumTopicSubject}}

Her idag Hvor jeg startede min Mini inferno efter Motoren Havde Fået Lidt WD40 Lød den ikke helt godt.. Og jeg Havde også kørt i sne igår.. Men Tænkte på Om nogen kunne hjælpe mig med at fixe den op Og indstille den? Kan godt være jeg giver lidt kontanter for det :)? Nogen i nærheden af Vildbjerg/herning Som VIl hjælpe MIg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Nitro bil :(
  • #1   13. jan 2010 siger det lige IGEN..... WD40 æder dine gummi pakninger i motoren...

    men det er der mange der er "ligeglade" med !!!!!!!

    wd40 er fint til rustne bolte m.m. på en traktor eller en gammel bil..
    ik til finmekanik som en nitromotor.. !!!!!

    mvh Michael.


  • #2   13. jan 2010 Nej Okay Det har jeg så ikke hørt! Og kom nok til at putte lidt for meget i..

  • #3   13. jan 2010 Du skal bruge rigtig after run fremover!:D

  • #4   13. jan 2010 Michael A: det passer ikke kan ikke huske om det er hpi eller hvem det er der faktisk anbefaler wd40 i deres manual

  • #7   13. jan 2010 Hmmm...

    http://www.traxxas.com/support/kb_search.php?action=artikel&cat=35&id=275&highlight=wd40

    Så helt galt kan det da ikke være med wd40 siden det også er det de viser på traxxas hjemmeside??


  • #8   13. jan 2010 En let måde at teste WD40 på:
    Skaf et kugleleje, gerne stort.
    Pil et af "kuglerne" ud, monter det i en skruetvinge eller lignende, ta boremaskinen og monter et helt rundt stykke jern herpå. smør WD40 på kuglen, Og så er det ellers bare at presse imod kuglen med fuld knald på boremaskinen.
    Lav samme test med danco-oil bagefter (samme kugle) og i vil ALDRIG nogensinde røre WD40 igen.

    WD40 kan faktisk bruges som slibemiddel, så ringe er det... Jeg har lavet en test der minder om ovenstående, bare med en rigtig elmotor og ampere meter. Med WD40 brugte motoren ca. 25 amp. Med Danco-oil (mener det hedder TEK-2001) kunne jeg med al vold og magt ik få motoren over 3 amp...


  • #9   13. jan 2010 Og Magnus, hvis den driller dig sådan er det nok bedre den kommer i pleje hjemme hos mig :0)

  • #10   13. jan 2010 Haha Den er tilsalg smiley tjek Fotoalbum.

  • #11   13. jan 2010 Tass så vi kan hermed konstatere at traxxas råder folk til at bruge WD40 for at få folk til at slide deres motor noget hurtigere så de skal ud og invistere i en ny?

  • #12   13. jan 2010 test det....

    BMW, Mercedes og mange flere siger os at deres gearkasse (nogle typer) ikke skal ha skiftet olie, der skal kun efterfyldes hvis der mangler noget. Guess what, det forøger slidet ekstremt meget. Det kan en hvilken som helst mekker skrive under på som har åbnet sådan en gearkasse efter bare 150.000 km.

    Hvorfor skulle Traxxas være bedre end alle andre på det punkt??


  • #13   13. jan 2010 tass, ok forklar lige hvorfor min bmw kunne klare over 500.000 med den samme gear kasse så? nu har jeg solgt den men den kører stadigvæk

  • #14   13. jan 2010 hmm er selv uddannet mekaniker og har arbejdet med biler i 20 år.... det som du skriver ville jeg dog aldrig gøre kan godt være der er olier der slider mere end andre men efterhånden som tanshjul osv bliver slidt opstår der spåner( har du også selv set når du skifter gearolie) så uanset hvad ville jeg skifte mine olier.... hht. til traxxas synes jeg bare det er mærkeligt at de ligefrem anbefaler det.

    jannik


  • #15   13. jan 2010 Lars - pænt umuligt, eftersom BMW har brugt utallige gearksser og du INTET skriver om hvilken der er tale om. Men ta da et kig her, hvis du har bare en middel viden om olie, ved du at det her IKKE er godt:
    http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=41554

    I øvrigt en BMW 323 der ik har rundet 150.000 på det tidspunkt... Olien mindede mere om sirup end om olie...


  • #16   13. jan 2010 tanshjul=tandhjul . hht=mht smiley

  • #17   13. jan 2010 Prøv at smør kæden på en cykel med WD40 og se hvad der sker. Specielt på den her årstid burde det gå hurtigt.

  • #18   13. jan 2010 Jannik - er os mekker, har ik 20 år i branchen smiley men retter mig alligevel ALDRIG efter producentens angivelser. se ovenstående link... det er skræmmende, BMW siger det ik skal skiftes..
    Min egen Volvo 960 skal heller ik ha skiftet olie på tomat kassen ifølge volvo danmark. jeg skiftede det alligevel her i efteråret, olien var så ringe at jeg igen skifter det til foråret for at rense ud.

    Men skal det her ik gå op i et sidespor, jeg anbefaler at folk bruger andet end WD 40. om de/i gør det er helt op til jer at afgøre. det er bare et venligt ment råd. Måske sker der intet ved at bruge wd40 på en nitro motor, men hvorfor ik bruge noget bedre (det er min mening)


  • #19   13. jan 2010 ok så misforstod kæresten og jeg dit første inlæg.... sorry....... jeg kan kun gi dig ret, der findes olier der er specielt beregnet til nitromotoren og de koster nok ik alverden... ( jeg forbeholder mig dog retten til intet at bruge i min nitromotor:-) så må jeg jo lave et indlæg om hvordan den ser ud om et års tid:-))

  • #20   13. jan 2010 WTF.. nåh, jeg husker forkert... den havde gået 180.000 på det tidspunkt.. husker åbenbart forkert.. sry.

  • #21   13. jan 2010 Jannik - shit happens smiley

    -->Magnus<-- ' - undskylder at det er gået lidt på et sidespor, det var ik meningen, ville bare komme med et venligt råd smiley


  • #22   13. jan 2010 Det er helt okay smiley Men tror heller ikke jeg vil Køre med nitro Bil frem over..

  • #23   13. jan 2010 Tass ja hvad er det for noget en admin der ligger spam ind....:-D (ku ik lade være)

  • #24   13. jan 2010 Jannik H - så må magnus jo gi mig en udstemme smiley (plz dont hehe)

    -->Magnus<-- ' - mange RC forhandlere tilbyder faktisk at justere, for en mindre hyre selvfølgelig, hvis du ikke finder alternativer, så prøv at snak med nogle af dem.
    Kan sige at en kammerat for nogle år tilbage sendte hans CEN ind fordi han ik ku få den til at gå ordentligt. forhandleren han købte den ved justerede den gratis, kammeraten skulle bare betale forsendelse. Selvfølgelig den forhandler han havde købt ved, mener det var hobby og fritid, men er ik sikker.


  • #25   13. jan 2010 Mhm dantech Hobby er nok den tætteste Herfra smiley Men kan vist få en ven til det smiley Skal nok lade være med at give dig en udstemme Da du nok bare Frysser mig, Haha smiley

  • #26   13. jan 2010 Ang. WD40. Det er rigtigt at det ikke holder på en cykelkæde, og den der med boremaskinen og kuglen er det heller ikke godt til.
    Det er fordi der her er tale om at smøre under belastning.
    Når man kommer WD40 i nitromotoren er det ikke for at smøre den.
    WD40 ligger en beskyttende hinde. Når du starter motoren , så smører nitroen den, og hinden er væk.
    Det er rigtigt, at hvis du sætter en boremaskine på nitromotoren og lader den køre i 10 minutter, så er WD40 ikke godt. Så ville jeg komme hjullejefedt i i stedet for.

    And. WD40 og gummi. Tjaaa, Traxxas anbefaler det, så helt skid kan det ikke være. Jeg har brugt det i 2 år, og det fungerer fint. Måske er noget gummi væk, men så betyder det ikke noget, for de kører fint.


  • #27   13. jan 2010 Fra WD40's hjemmeside:

    What surfaces or materials are OK to use WD-40 on?
    WD-40 can be used on just about everything. It is safe for metal, rubber, wood and plastic. WD-40 can be applied to painted metal surfaces without harming the paint. Polycarbonate and clear polystyrene plastic are among the few surfaces on which to avoid using a petroleum-based product like WD-40

    Det skal så lige siges at polycarbonate er lexan som de fleste karosser jo er lavet af.


  • #28   13. jan 2010 Mupersule N - nu er det ikke mig der påstår at WD40 æder gummi smiley
    Men uanset hvordan man vender og drejer det, så er et smøremiddel der ikke længere smører under bevægelse ringe. Og den hinde som du nævner vil derfor være langt dårligere på et middel der kík kan håndtere belastning kontra et middel der kan holde til belastning.

    Som sagt, om det direkte skader motoren kan jeg på ingen måde udtale mig om, jeg har ikke testet det i denne sammenhæng. Men der er LANGT bedre midler på markedet til det. Det er op til den enkelte at afgøre hvad der er godt nok.


  • #29   13. jan 2010 Det er korrekt at WD40 er ringe til belastning. Der er ingen belastning i en motor som holder på en hylde i reolen.

    Men jeg giver dig ret: Enhver må selv tro og gøre hvad de føler er bedst.

    Reelt set er der nok få af os som har lavet eksperimentet:
    2 ens motorer, kørt ens, den ene behandlet med XXX som afterrun den anden med YYY.
    Efter 2 år skiller vi dem ad og sammenligner.


  • #30   13. jan 2010 tass ddet er en 320 i min fotoalbum den har gået 537.000 med samme motor og gearkasse da jeg solgte den, og kørte stadigvæk som em drøm, den havde dog fået skiftet olie jevnligt

  • #31   13. jan 2010 tass: det ligner da en zf gearkasse hehe men det har osse meget atsige hvordan gearkassen køres og om det er en manuel eller automat gearkasse er klart automat gearkassen slider mere på olie'en da den jo bruger det ti frem drigt hvor en manuel kun bruger det til smøring af lejer og gearhjul osv... men og bruge det til en bil der er stille stående ser jeg ingen problemer i så længe det er syre fri og det er osse begænset hvor meget der kommer i motor så jeg tvivler på slidet bliver ret stort

  • #32   13. jan 2010 Olien ved skovlhjulene er adskildt fra gearkassens koblingsplader, solenoider osv i langt de fleste automat gearkasser....
    Hvilken gearkasse og hvordan den køres er i øvrigt fuldstændigt irellevant. det er blevet brugt som et eksempel på at en producenters anbefalinger LANGT fra altid er det optimale, eller bare godt for den sags skyld.

    Og igen, jeg har på intet tidspunkt sagt at WD40 giver problemer, jeg har på intet tidspunkt sagt at det vil give øget slid.
    Jeg har sagt at det er noget af det ringeste på markedet, og at der er langt bedre muligheder.


Kommentér på:
Hjælp til Nitro bil :(

Annonce