hvad gør jeg galt?? {{forumTopicSubject}}
Til at starte med vil jeg lige sige at jeg er helt grøn inden for RC verdenen.
Men har nu købt en Hpi firestorm. Købte den brugt men er som ny overalt. Desuden er der helt ny motor på den da den oprindelige havde knække en plejlstang. Så tidligere ejer fik en ny motor på garantien.
Nu da jeg så står og skal have gang i den nye motor, kan jeg ikke få den igang. Når jeg trækker i snoren er den mega stram og bilen følger med op medmindre jeg nærmest tvinger den ned.
Har kontrolleret at gløderøret virker. Og når gløderøret er taget ud, kan jeg nemt trække i snoren og stemplet kører elegant. Jeg har en gang for den til at snurre i ca 3 sekunder efter at jeg havde tømt den ved at trække i snoren uden gløderør og vendt den på hovedet med cylindren nedaf. Men så stoppede den og var pisse stram igen, at trække!
Mit bud er at den drukner, men ellers aner jeg ikke hvad det kan være. kører på 16% nitromethan
Det skal siges at jeg ikke har stillet på noget at justeringskruerne.
Nogen der har et forslag til at komme igang, modtager jeg det gerne med kyshånd. :0)
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 4 RC-enheder: 3 Emner: 10 Svar: 49
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
som du selv skriver, den drukner i det...
Karsten
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
Det er nemlig rigtig hvad Morten skriver - lige varm den op en 2-3 min. med en hårtørrer. Hvis den stadig går for stramt, kan du lige løsne gløderøret en 1/4 til en ½ omgang. Når motoren så starter, skal du selvfølgelig stramme røret igen ( ikke for hårdt ! ).
Du skal lade karburatorens fabriksindstillinger stå...hvis den drukner er der formentlig fordi du primer den for meget - altså får pustet for meget brændstof frem i karburatoren, inden du starter.
Hvis du tager luftfilteret af, skal du prime ( puste i slangen du tager af udstødningen - den som går over på tanken ), og lige så snart du kan se brændstoffet flyde i karburatoren - stopper du.
Hvis den er druknet gør du som du selv skriver - ud med gløderøret - tørn motoren en 4-5 gange og lad den stå i en halv times tid og dampe af - uden gløderør.
HUSK at når du nu har fået liv i den og den har kørt den første tank i tomgang, SKAL STEMPLET STÅ I BUNDPOSITION når motoren køler af...
Sæt evt. et mærke på svinghjulet, så du ved når stemplet er i bund.
Go´ fornøjelse.
Med venlig hilsen
Niels Nitromekanikeren Vangsøe
hvad gør jeg galt??