1.654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

NiMh opladning NiMh opladning

Hej RCG

I sidste uge ladet jeg en 3600Mah 6 cellers batteri ved 1A. Jeg glemte den og den fik en 12 timers tur...

Opladeren gik over til trickle mode da batteriet var opladet.

I går aftes var jeg ude og køre og der var bare ikke meget kraft i bilen i forhold til forrige gang.

Der er ikke ændret noget ved el i bilen.

Spørgsmål:
Er batteriet skadet fra den ekstrem lang ladetid eller er den blevet afladet i løbet af ugen der gik fra den var opladet?

Tro det er løgn, men det samme skete for mit andet NiMh batteri så er lidt nervøs for om jeg har fokket op 2 bats... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NiMh opladning
  • #1   12. jan 2012 Hej Mark

Hvis din lader selv går i "trickle charge mode", er det ligegyldigt om batteriet har siddet i 6, 12 eller 24 timer.

Men de fleste NiMh batterier har en indre modstand, og selvaflader når de ligger stille.

Venlig hilsen Claus

• #2   12. jan 2012 hvis det har ligget i en uge er det ved at være afladet

• #3   12. jan 2012 Claus, tak.

Lyder positivt, så må de oplades senere i dag og være klar til en omgang ræs i de sene nattetimer.

Skriver senere med en tilbagemelding.

• #4   12. jan 2012 I princippet har det været ladet op på godt 3,5 time i og med du lader med 1A

Men NiMh celler er nu ikke så enkle igen, hvis du med din 6 cellers pakke aflader den mere end 5,4 volt samlet (0,9 pr. enkelt celle) Så tager det på kemien i cellen.
    Ladre du dem ikke op og aflader nogle gange om måneden, bliver de svagere og kan muligvis ikke lades helt op igen til fuld kapacitet. Så du skal helst holde dine celler igang for at få glæde af dem. Aflader du dem for hårdt, kan de stå af. Taler af en laaang erfaring med GP, Intellect, Nosram, Traxxas, Team Orion NiMh celler.

Det bedste batteri jeg har haft er mit NiCD fra Sanyo på 2000 mah, det kan jeg lade op til 1975 mAh efter 15 år...

• #5   12. jan 2012 Frem for at skifte til LiPo vil en god praksis være:

Efter brug, oplade med det samme
    Hvis de ikke bruges indenfor en uges tid, oplade igen?

Når de er i brug begynder bilen at hakke hvis der ikke længere er nok strøm, så stopper jeg med det samme.

Kommentér på:
NiMh opladning

Annonce