E-revo laver cut-out i et par sekunder E-revo laver cut-out i et par sekunder
Hej
Som i overskriften.
Det går på at jeg har monteret en brugt hobbywing 2250 kv motor og en thurnigy 150 amp esc som er ny.
Dette kører med to lipoer, som er 2celler, 35-70c men dog af hvert sit mærke og det ene batteri er på 5200mah, det andet 5300mah.
De sidder i serie for at doble cellerne.
Når jeg så kører er der fuld smæk, men når den har kørt ca 100m med fuld hane, så er det som om den halverer farten(som kørte den kun med 2celler batteri) og så kan den finde på at lave cutout, hvor servo virker, men motor låser sig op et sekund eller to efter at bilen er stoppet.
Når den så kører igen er der fuld spade på.
Så enten skal man hele tiden køre on/off eller også laver den det stunt der.
Når batterierne skal lades, tager de lige lang tid at lade op og de har afladet lige meget, inden for ca 20mah.
Mit spørgsmå går på om selvom at batterierne er ret så ens i spec, så registerer ESC'en stadig et spændingsfald og går først i nøddrift og tilsidst cutter den.
Jeg har et programmeringskort til escen, så skal jeg sætte den til at lave cutoff ved en højere spænding, end den pt står til?
Eller er det simpelthen at købe to helt ens 4celle batterier og køre dem parallelt?
Sidst et andet spørgsmål, mine orig dæk balloner totalt, vil det hjælpe at købe brede pro-line buggy-nupper dæk eller skal de også strappes med gaffa på indersiden, som set på youtube?
dec 2007
Følger: 39 Følgere: 33 RC-enheder: 2 Emner: 46 Svar: 406
problemet kan også være fordi cutoff'en er sat for højt, det er jo fordi batterier falder i spænding under præs, og derfor ryger ned til cutoff grænsen når du køre med fuld hane.. men jeg ville nu skifte til ens batterier
dec 2011
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 23
Jeg læser i manualen ( skulle jeg nok have gjordt først) at ESC'en er sat til 3,2v cutoff pr standard og den kan sættes helt ned til 2,6v pr celle.
Dog skriver de også at kommer spændingen under samlet 8,8V bliver det beregnet til at være et 2celle batteri - igen hvis spændingen er 8,8 - 17,6V bliver det regnet som et 4c batteri.
Mit virkelige problen er nok 2-delt.
1. Fordi ESC'en selv beregner antal celler, så går den nogle gange ned og kun kører halv kræft som 2 celler. Den skal sættes til 4c fast, hvor den ikke selv beregner.
2. Min low voltage cutoff er sat for højt.
Men hvad er sikkert at sætte min low voltage cut-off til? Eller er det bare at sætte den et hak ned indtil den ikke gør det mere?
Jeg kan vælge 2,6 2,8 3,0 og 3,2 som den er nu.
E-revo laver cut-out i et par sekunder