1.404 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

sh .28 nitro motor Slidt eller forkert indstillet? sh .28 nitro motor Slidt eller forkert indstillet?

har en SH.28 blacktop motor som jeg er meget i tvivl om er slidt op, eller om den er fulstændigt forkert indstillet.
jeg kan godt få liv i den, men glødestarteren skal sidde på i nogle min. først. men kan ikke holde liv i den med 1mm. åben på tomgangen. når jeg åbner den lidt mere, og næsten skruer hsn helt ud af karburatoren, kan jeg godt få den igang. herefter dør den hvis jeg tager glødestarteren af eller prøver at gasse op/ned. derudover oversvømmer den nærmest mit bord hvorpå den står, det nærmest løber ud af udstødningen.
men hvis jeg giver den mindre brændstof på hsn kan den slet ikke starte.
nyt gløderør, opladet glødestarter, trækstart.

mit spørgsmål er om det lyder som en meget slidt motor eller bare helt galt justeret.??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Udskiftning af armatur til køkkenvask 1.150 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sh .28 nitro motor Slidt eller forkert indstillet?
  • #1   9. mar 2012 Prøv at grundjustere din karburator. Det kan ligeså godt være din lsn der står af crap.
    Nyt gløderør

Prøv evt. at spænde dit topstykke efter

Og så starter vi forfra smiley

• #2   9. mar 2012 Prøv at stille den i grundstilling Hsn 3 omg ud fra bund, Lsn. 3 omg ud fra bund, tjek for utætheder og prøv så.

• #3   9. mar 2012 Hej,
    Er der kompression på når den er kold ?. Altså kan du mærke en TYDELIG modstand når du drejer motoren og stemplet går over toppen ?. Hvis ikke kan den meget vel være slidt... Prøv som det nævnes at sætte den i grundindstilling og så giv den lidt gas når du starter ( brug evt. trim knappen på senderen til lige at åbne gasspjældet lidt mere ). Og du har styr på at alle slanger er tætte, alle udstødningspakninger er i orden osv ?
    Med venlig hilsen
    Niels Nitromekanikeren Vangsøe

• #4   9. mar 2012 Og forresten: Dit brændstof - er det helt friskt ?. Alt over ½ år i åben stand bør smides i oliefyret....
    mvh
    Nitromekanikeren

• #5   9. mar 2012 jeg startede ud med grundindstillingerne, og der skete absolut intet, det føles som om der er komp. når jeg trækker i snoren eller drejer svinghjul, men kun med gløderør i...
    niels v>> det vil sige at hvis dunken har været åbnet og stået ½ til 1 år, så er det værdiløst, selvom der har været låg på??
    de andre motore jeg har af de små... vx16 og en .15 starter og kører fint på nitroen. og faktisk også min .21 i min rex-x.
    slanger osv. er skiftet med nye, og motoren har været 90% adskildt og renset incl. karburator.

• #6   9. mar 2012 Hvis din motor skulle vise sig at være slidt op, så har jeg en sh 28 pro motor billigt til salg om ganske kort tid, der kun lige er blevet tilkørt.

• #7   9. mar 2012 okey... pro? det vil sige uden trækstart???

• #8   9. mar 2012 mener det er med trækstart, da vi måtte konvertere den til en losi aftershock

• #9   9. mar 2012 ok, send mig en besked når den kommer til salg.

• #10   9. mar 2012 Skal jeg nok gøre Henrik smiley
    Ansøger dig lige, hvis nu vi ikke er venner

• #11   9. mar 2012 Hvis der er kompression på motoren, fejler den højest sandsynligt ingenting.

• #12   10. mar 2012 Hej
    Vi kommer lidt væk fra emnet her....hvis der er kompression og dine andre motorer kører fint på brændstoffet, skal din motor sansynligvis bare renses og justeres. Hvis du bor i nærheden af mig - 8464 GAlten - er du velkommen til at kigge forbi. Det skal ikke koste dig noget, hvis der ikke skal bruges nogen stumper. Men ellers prøv at rense karburatoren grundigt, sæt HS og LS på grundindstillingerne, giv lidt ekstra gas på trimmet, vær sikker på at der er fuld knald på din glødestarter - så SKAL motoren starte.
    Med venlig hilsen

• #13   10. mar 2012 niels>> jamen du har ret, problemet er mest at jeg er i tvivl iom den komp. der er på den er nok?? jeg har haft den fulstændigt splittet ad incl karb. men det der er essensen er: den kan ikke starte på grundindstilling, men hvis jeg puster så karb. flyder lidt over med nitro, så kan den starte. og så skal jeg skrue SÅ meget op på HSN at der LØBER nitro ud af udstødningen for at holde liv i den.

• #14   10. mar 2012 p.s. bor ved odense V så der er et stykke op til dig. Har heller ikke haft problemer med at indstille de 3 andre motore så de kører fint.

• #15   11. mar 2012 Hej,
    Det kunne tyde på at det er brændstof trykken den er gal med. Slanger, tanklågs pakning, tanklågs fjeder,tank, in-line pakning, selve potten - er den tæt. udstødningspakning osv. Jeg tror det er her dit problem ligger. Du har IKKE et filter på brændstoffet - vel ?. hvis du har så ryk det af.
    Mvh

• #16   11. mar 2012 okey.. så prøver jeg at skille, rense og udskifte... men hvad er in-line pakning?

• #17   12. mar 2012 Det er pakningen mellem manifold og selve potten - inline type hvis manifold og potte er samlet med 3 fjedre - eller en silicone muffe med 2 strips hvis de er samlet uden fjedre.
    mvh
    Niels

Kommentér på:
sh .28 nitro motor Slidt eller forkert indstillet?

Annonce