1.997 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Pathfinder RTR ECU Problem Pathfinder RTR ECU Problem

Hej drenge.

Jeg købte her i Torsdags en Pathfinder (kineser r/c) til 699kr. hos Morfars.dk - Herlev.

Min ven valgte en anden bil (samme undervogn, anden "model")

Hans ESC efter noget kørsel blev varm, tog en pause og pludselig ville Servoen til forhjulene ikke virke, ud i Morfars i Herlev, bytte til ny ESC.

Så igår ude og køre gjorde min det samme efter jeg havde kørt i 20 min. efter at have ladt batteriet op i en halv time (smed et 5200mah lipo i) fik byttet til ny, hjem og samle, lodde deans T stik på og ud og race. 10 min senere skulle vi lige mærke på varmen og valgte at tage en kort pause.

Lige efter gør min det samme.. jeg er bare lidt: WTF!!!

Andre der har haft samme problem?

Morfars.dk tager 179kr. for en ny ESC men jeg har ikke råd til at have en ekstra hver gang jeg skal ud og køre så jeg har et dilemma, bruge penge på ny ESC, modtager, motor og servo. Eller droppe møget og spare op til noget der måske kan tage lidt mere tæv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pathfinder RTR ECU Problem
  • #1   10. aug 2013 Mener du en esc ? Electronic speed controller ?

• #2   10. aug 2013 Takker, Morfars.dk kalder dem ECU, Electronic controlling unit - ændrede det lige..

• #3   10. aug 2013 Lyder underligt, kører med mine jævnligt og har ikke haft problemer - endnu.
    De bliver kørt rimelig hårdt, men bruger kun std. batts. - kraftigere batterier kan måske give problemer, ved det ikke.
    Men kørsel i højt græs er ikke godt, vi er nogen stykker der racer mindst en gang om ugen med de små biler, på asfalt, grus og jord, kører uden problemer efter der er skiftet bagdæk med mere grip i smiley

• #4   10. aug 2013 Det kunne være det havde en effekt ja, men jeg tvivler stadig lidt.

Morfars sagde de havde mange der kom ind med Esc problemer..

• #5   11. aug 2013 Hvorfor betaler du det må da gå under garantien?

• #6   11. aug 2013 Har morfars ikke en kraftigere esc de vil andbefale og endda give rabat på nu da de indrømmer deres rtr model har fejl ?

• #7   11. aug 2013 Jeg vil ikke kalde det en decideret fejl, at en bil til 699,- ikke kan holde til, at man sætter et batteri med over 3 gange så høj kapacitet i bilen.
    Selvfølgelig kan en ESC (Eller en ECU, som det faktisk er i en Pathfinder) risikere at brænde af uden grund, men der er også noget der hedder overbelastning.
    Det er helt sikkert nemmere at overbelaste en bil til 699,- fremfor en bil til 1699,-

• #8   11. aug 2013 Det syntes jeg er noget vrøvl.

Jeg kan jo tage fejl, men kapaciteten et lipo batteri indeholder skulle da ikke gerne belaste noget som helst hårdere.

Om du kalder det en esc eller en ecu er for mig kartoffel kartoffel. Hvad er forskellen ?
    Og hvorfor skulle det være nemmere at overbelaste en billig bil end en dyr ?

Hvis man holder sig indenfor de givne normer bilen er lavet til i begge tilfælde skal lortet sku holde..
    Hvis morfars indrømmer mange deffekte ecu/esc så er det vel underdimensioneret fra fabrikanten side? Altså må en løsning jo findes der duer. Og det kan da ikke være rigtigt at det er købers ansvar ?

Thomas

• #9   11. aug 2013 Han snakkede fra Morfars.dk at det var en varmeproblem, ved folk havde opgraderet til for store batterier for at køre længere, de kommer standard med et 1500mah 7.4v Lipo og jeg købte et Suspekt 6500mah 7.4v lipo hos dem der sagde han intet om den ikke kunne tage det.

Kun at tjek hver 10. minut om Esc'en var varm, og tag en pause..

Dog snakkede han om han havde sat et 1800mah 7.4v lipo i sin og den funkede fint, men som jeg sagde det er jo fint du kan glæde dig over det i 10-15min men jeg kan altså også lide at køre en halv time så.

• #10   11. aug 2013 Thomas i Haderslev;
    Kapaciteten i sig selv overbelaster ikke elektronikken, men når en bil der er beregnet til at køre 10-15 minutter ad gangen får en køretid på over en halv time, kan det betyde, at elektronikken bliver for varm og går i stykker.

Du mener ikke at kvaliteten på de elektroniske komponenter er bedre på en bil der er 1000,- dyrere? Sådan et eksempel vil jeg gerne se.

PS. ESC er en forkortelse af "Electronic speed controller", på en Pathfinder er modtager og ESC bygget sammen i én enhed og dermed en ECU.

• #11   12. aug 2013 Ja at det hele er bygget sammen i en gør det jo ikke nemmere at skifte esc ud til noget der holder.

Jeg mener at både billige og dyre biler bør kunne holde til det de er lavet til. Og så længe man holder sig indenfor de normer bør grejet kunne holde lige godt til det de er lavet.

Igen hvis flere har fejl mener jeg det er producent/forhandler der skal indse at skidtet er under dimendioneret og at man bør deles om en for ufrig løsning.

Jeg er klar over at mere køretid giver mere varme, men det giver jo ikke mere varme i minuttet. Hvis esc/ecu ikke kan komme af med varmen i en standard bil er vi vel igen tilbage ved produkt fejl ??

Thomas

• #12   12. aug 2013 Syntes det svarer lidt til at sige at hvis du køber en dyr audi med 80 ltr tank så kan den tåle at køre hele tanken op og blive tankeg og køre igen med det samme, men køber du en billig kia kan du kun køre tanken på de 40 ltr ellers koger den over... smiley

• #13   12. aug 2013 Hej

Altså jeg mener du skal tage den som en reklamation, da specielt hvis du ikke tydeligt blev gjort opmærksom på at der ikke måtte benyttes batterier med højere kapacitet.
    At du tilmel har tilkøbt et 6500 Mah gør jo ikke sagen mindre speget.

Jeg mener at det skal og bør behandles som en reklamation !

• #14   12. aug 2013 Enig.

Og sker det gentagne gange syntes jeg at morfars bør tilbyde pengene retur eller halv skade på esc og hvad der nu skal til for st det kan holde.

Thomas

• #15   12. aug 2013 Undskyld jeg lige blander mig, men hvordan har du fået plads til et 6500mah batteri i den bil?, det er da over dobbelt så stort som batteripladsen i den lille bil,

Jeg tænker også på vægten af 6500mah batteriet?

hvad vejer sådan en fætter på 6500? 400gram? standart batteriet vejer vel ca 40 gram.

Jeg mener, det er vel ikke så underligt at bilen giver op hvis man begyder at tape aller anden måde montere batterier som ikke alene er ALT for store til at kunne monteres hvor det originale sidder, men også at det lige vejer ti gange så meget og næsten fordobler bilen egen vægt?

• #16   12. aug 2013 Hov ja smiley der kunne være noget der, det tænkte jeg slet ikke på smiley

Thomas

• #17   12. aug 2013 Thomas,

Ja det var heller ikke ment som en angreb, det håber jeg du ved =)

Men (nogle) folk er bare nogle gang lidt hurtige til at udråbe butikker som den store onde skurk, men som oftest vil jeg tro der er 2 sider af sagen =)

god dag alle sammen...

• #18   12. aug 2013 Jow det jeg klar over. smiley

Kalder helst ingen for skurke. 1 sag mindst 2 sider smiley

Hæfter mig baare ved at morfars siger flere har problemer

• #19   12. aug 2013 Gik også ud fra at hvis batteriet var købt sammen med bilen - ja så var det klart at det skulle bruges sammen.

• #20   12. aug 2013 Det blev købt efter men de gav ingen advarsel med batteriet var for kraftigt til bilen, kun man skulle holde øje med varmen..

Man kan altid spille dum når man klager, men jeg havde mine tvivl om den kunne tage det..

• #21   12. aug 2013 D'oh smiley

smiley på med en blæser til at hjælpe den af med varmen ?

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Svar: 5
    #22   15. okt 2014 Jeg har en pathfinder fra morfars og har beklaget over min motor er varm den er så Brandt af nu gider ikke at køre til Herlev for en motor de aligevel ikke vil bytte vores trump har jeg været inde med 4 gange på 15 dage jeg køber ikke biler der igen er der nogen der ved hvor man ellers kan gå hen når man bor i haslev/Næstved området (bil uden motor er lidt kedeligt)

• #23   15. okt 2014 Det næste skridt er man finder dele på nettet, husk at det er en .380 motor der sidder i den, standarden på 1:10 er 540

Jeg har selv kigget på hobbyking på et sæt motor og ecu, men ved ikke om det er det værd med den lille plastikbil..

Kommentér på:
Pathfinder RTR ECU Problem

Annonce