991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rasmus H
Rasmus H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Valg af motor til HBX rocket buggy. Valg af motor til HBX rocket buggy.

Hejsa.
Min søn på 10 år, har nu længe haft masser af sjov med en rocket buggy, HBX, brushed, købt hos morfars.dk.
Han er ved at være godt fortrolig med den, sååå, nu skal den køre hurtigerer.
Faderen (undertegnede), er lidt på skidderen.
Har kigget lidt på div. sites og ebay..
Regner med at der skal opgraderes med lipobatterier også, og hvad med servo, kan man regne med at den originale passer til en ny styring?
Vil denne evt. være en ide
http://viewitem.eim.ebay.dk/RC-sport-car-10T-brushless-motor-60A-ESC-combo-TRUCK-BUGGY-110-112-RC-HSP-Car/281033299937/item

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af motor til HBX rocket buggy.
  • #1   13. sep 2013 servoen skal nok virke men du skal have en ny esc og en ny motor tjek eventuelt min nuværende enhed.. smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    sep 2013

#2   13. sep 2013 @Mikkel, for helv... Kom til at vise min søn, billederne af din... Han er overbevist om at hans skal være magen til.. Det er vist at skyde lidt over målet, men fed er den...

• #3   13. sep 2013 Ha ha. Det kræver lidt arbejde men målet er ikke helt ved siden af.

• #4   14. sep 2013 Overveje at starte med at købe lipo batterier og en buzzer hvis ikke din esc har cutoff. Allerede der vil i nok kunne mærke en forskel.

Hbx biler er generelt ikke så holdbar når de køres med brushless.

• #5   14. sep 2013 Der må jeg give dig uret mark. Det kan sagtens laves så det holder

• #6   14. sep 2013 Hvis det var mig der stod i din situation ville jeg sælge den Hbx og købe en brugt Traxxas Slash brushless.
    En sådan kan købes for ca 1000-1500kr 2wd en 4wd lidt dyrer.

De holder til meget mere og der er masser af opgraderings muligheder.

Jeg har som så mange andre her inde haft Hbx og det er en god begynder bil og de holder fint med kul motor i.
    Men når de får en for kraftig motor (brushless) så er det meget sjældent at de holder.

• #7   14. sep 2013 Du har nok ret i den kan laves så den holder, men det lød som manden bare ville smide brushless i uden videre lave opgraderinger.

Tror det vil være smartere at sælge den og købe en bedre bil, som Christian skriver.

• #8   14. sep 2013 Det kan du så have ret i... HBX'en skal have den store omgang ellers skal man gøre det løbende da mange af de originale dele går i stykker undervejs..

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    sep 2013

#9   14. sep 2013 Altså, for lige at sætte lidt perspektiv i det hele. Bilen er opgraderet med bl.a. nye dæmpere, kraftigere shocktowerer (ikke alu, det kan jo ik gi' sig).
    Tænker heller ikke at der skal investeres i flere tusinde kroner. Så er det selvf. klogerer at købe anden vogn..
    Hvis jeg så spørger på en anden måde, vil det sæt vi har fundet på ebay, som jeg linker til i starten, kunne bruges og hvad skal jeg anskaffe mere, udover lipobatterier? Har ordentlig lader...

• #10   14. sep 2013 det kræver at du udskifter alle lejer og differentialerne plus driv akslen.. jeg har skiftet alt på min...

Kommentér på:
Valg af motor til HBX rocket buggy.

Annonce