BIl "klikker" under start {{forumTopicSubject}}
Hejsa drenge.
Jeg har lige fået min første nitrobil. Dagen derpå, havde jeg lidt problemer. Jeg kunne ikke rigtig starte den, og tog ikke gassen af.
Spurgte herinde, og jeg fik afvide jeg skulle indstille den, som jeg så gjorde.
Samme dag, som jeg indstillede den, begyndte den at takke over når jeg startede den. Den gav ikke det der "puf", men bare en nærmest skrattende lyd. Spurgte igen herinde, under den anden tråd, og de forslog et nyt gløderør. Det fik jeg så i dag, men den klikker stadig. Ved ikke om den skal gøre det, men det gjorde den i hvert fald ikke da jeg startede den første gang?
Det er som om, hvis jeg trækker let i snoren, kan jeg nogle gange få den til at "puffe".. Har jeg ødelagt starteren?
Sætter pris på alle inputs!
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.008
Prøv at tage dit gløderør ud og sæt så gløde starteren på.
Gløder tråden?
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 7 RC-enheder: 5 Emner: 14 Svar: 88
Jeg må indrømme der ikke var strøm på glødestarteren. Skiftede batteriet, og røret lyste op, kraftigt. Men den har stadig den tilkende lyd. Jeg tør ikke rigtig blive ved med at starte den, hvis det kan forsage yderligere skader?
maj 2012
Lav en video, hvor du prøver at starte den.
Den "klikkende" lyd er vel bare stemplet der kører op og ned, men det kan godt lyde lidt "hårdt" hvis du har givet den en smule meget brændstof.
mar 2008
https://www.dropbox.com/s/1n07vn6dudpkome/2013-12-04%2014.46.08.mp4
Der er heller ingen modstand i den?
maj 2012
Ellers så hvis det er en buggy jeg kan se så brug det der kaldes en starterbox... det er så meget bedre og lettere...
maj 2012
Prøv evt at holde en finger lige udenfor hullet ved din udstødning og mærk om der kommer et lille tryk engang imellem.
Husker du at pumpe brændstof op i karburatoren inden du prøver at starte den?
mar 2008
Men kan du sige om der er noget galt?
Har allerede den her starterbox, men der er ikke strøm på lige pt.
http://www.happysale.dk/rotorstarter-komplet-til-bla-hyper-motor-p-1862.html
Nogle gange kommer der et lille tryk, men ikke meget. Mindre end første gang den startede. Og ja, der er brændstof i slangen til karburateren
maj 2012
mar 2008
maj 2012
maj 2012
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
Skil den ad og kik efter knækkede fjedre og paler, tjek om 6-kanten der omslutter envejslejet er hel. osv. Rens så envejslejet i noget fedtopløseligt og giv det et pift af en god olie. (ikke wd40)
Sørg for at envejs lejet ikke er endevendt når du monterer det igen.
Og husk strøm på gløderøret
Hvis dette her virker som volapyk på dig, så find en i lokal området der kan hjælpe dig.
mar 2008
Jeg tror i har ret Dennis og Nicolai. Fik den startet ved at prime den godt, med en skruetrækker, gløderøret i, og wupti! Der gik ikke mange omgange før den dejlide lyd fyldte hele garagen..
Så åbnede jeg garagedøren, og så det pissede ned i stænger.. Der blev jeg godt nok skuffet...
Men så har jeg noget at komme hjem til i morgen
Smutter til en af butikkerne i Aalborg, her i weekenden, i håb om de kan give mig lidt hjælp.. Tør næsten ikke skille det ad selv.. Ang dit forslag Dennis, har jeg nok en far der også kan.. TAK!
maj 2012
BIl "klikker" under start