877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Servo "Savage" Servo "Savage"

Hei.

Jeg er den lykkelige ejer af en savage HP og en XS.
Og det er to fantastiske køre maskiner smiley

Men !

Begge halter lidt med styringen, specielt den lille er håbløs.
Så jeg havde den tanke at jeg ville tage servoen fra den store og sætte over på den lille.

Kan jeg det? Passer det lige over, eller er der noget jeg skal være opmærksom på?

Hvis det er muligt, så skal jeg jo have en ny til HPèn, hvad kan i anbefale mig, uden at det koster en formue.

Det skal selvfølgelig være stærkere og stadig "vandtæt"

Håber i kan hjælpe endnu en gang smiley
Jeg lære hver gang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Servo "Savage"
  • #1   23. aug 2014 Uden at vide hvordan den ser ud på xs'eren vil jeg tro der er en forskel i den fysiske størrelse. - jeg tror ikke, at servo'en fra den store passer i den lille.

• #2   23. aug 2014 Okay
    Ja jeg har ikke haft det skilt ad og set fysisk
    Men jeg troede egentlig blot den fysiske størrelse var ens på dem men blot trækket i kg til forskel.

• #3   23. aug 2014 Hej. Jeg tror ikke servo fra HP'en er "vandtæt" Så vidt jeg ved er det en SF-50, og for den er "vandtæt" skal det være en SF-50WP.

Når det er sagt bruger de begge en standard størrelse servo 20x40mm. Så du kan godt opgradere Servo i HP'en til f.eks. Savox SC-1256TG (20kg @ 6v) og sætte den gamle HPI SF-50 over i XS.
    (XS vil så bare ikke være "vandtæt" mere)

Det kunne du jo starte med, hvis så du synes det er helt vildt trælst ikke at køre i vandpytter mv. kan du jo købe en "vandtæt" Savox servo mere til XS'eren.
    I XS er standard servoen en SF-10 hvilket er ca. 4,5 kg, så hvis du går efter en 10kg servo burde det være nok.
    (Kender ikke lige nogen der, men Savox og Hitec går man aldrig helt galt af.)

Mvh. Bo.

• #4   23. aug 2014 Tak Bo

Det var lige nøjagtig den viden jeg manglede
    Mange tak, så er det bare at gå i gang.

• #5   23. aug 2014 Køb savage xl servo saver fjederen til storebroren. Den er strammere end std fjederen og får servoen til at trække flere rigtig kg da der er mindre slup.

• #6   23. aug 2014 Det var selvfølgelig også en mulighed.?
    Kan servoen blive for kraftig?

• #7   23. aug 2014 Jeg har skiftet servoen i min XS'er til denne:
    http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=36267
    Den er jeg godt tilfreds med; metalgear, vandtæt og noget kraftigere end den originale

• #8   23. aug 2014 Nej en servo kan som sådan ikke blive for kraftig.

Servo saver, er som navnet antyder en anordning der er lavet for at beskytte servoen.
    Hvis f.eks. en sten sidder i klemme og du forsøger at dreje. Så vil ovennævnte fjeder blive klemt sammen, istedet for at du ødelægger f.eks. servo, servohorn eller andre dele af styretøjet.

Hvis fjederen er slap, så vil anordningen træde i kraft tidligere, og styringen vil føles gummiagtig. Så hjælper verdens stærkeste servo intet.

Mvh. Bo.

• #9   23. aug 2014 Den helt radikale løsning, som jeg valgte, var at fjerne radioboksen, og købe en adapter således man kan installerer en 1/5 servo. Så nu har jeg en Multiplex Rihno Digi 4 som styreservo. Den trækker kun omkring 20 kg, men sjovt nok er dens 20 kg mere overbevisende end den Savox 1254TG der sad der før.

• #10   23. aug 2014 Og sådan en plade kan fås hos f.eks alza racing. Mums de har lækre ting og sager smiley

• #11   23. aug 2014 Nemlig. Der kommer min også fra smiley

Kommentér på:
Servo "Savage"

Annonce