1.346 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

T H
T H
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97

Køling af brushless motor Køling af brushless motor

Hej gutter,

Jeg har købt 2 stk blæsemotor til køling af min brushless motor. Mit spørgsmål går på om er det bedst at sætte dem direkte til modtageren. Ved godt at de normalt er til 9 v, men har samme blæsere til mit akvarie som jeg har dæmpet ned til 4,5 v. Eller skal de sættes direkte i ESC´ en?
Hvis de skal i modtageren, er det så ikke bedst at give dem en udgang hver?

Der er tale om disse blæsere

https://www.avxperten.dk/computer-blaeser/pc-blaeser-40mm.asp

Og dette motorsæt

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25143__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_2100KV_120A.html

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køling af brushless motor
  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

#3   29. sep 2014 Salkin! Jeg kan umiddelbart ikke finde den på hans hjemmeside smiley

Christian M ved godt at de er 12 v, men som jeg skrev tidligere, så kan de sagtens virke med mindre v. Tror alligevel at jeg vil prøve at annullere ordren på dem. smiley

• T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

#5   29. sep 2014 Ok det vil jeg prøve. Tak for hjælpen smiley

• #6   29. sep 2014 Jeg købte på et tidspunkt en 40x40mm blæser til at putte i min touring car. Først senere opdagede jeg at den var til 12V. Som du siger kan den sagtens virke ved lavere spænding, men ved en typisk bec spænding på mellem 5,5 og 6V flyttede den stort set ikke noget luft.

Det dur ikke...!

Find en blæser der er optimeret til at køre ved en spænding på cirka 6V - så får du den korrekte rpm ud af den- og dermed også effektiv køling.

Jeg har selv købt en Sunon hos HS racing der virker. Sunon er nogle af verdens største inden for brushless DC fans til elektronik brug. Alle der har overclocket en pc ved det.

• T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

#7   29. sep 2014 Hej, Jeg har købt en 40x40 turbofan ved tchobby, og afbestilt de 2 blæsere ved aveksperten.

Man tak for inputs smiley

Kommentér på:
Køling af brushless motor

Annonce