1.286 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Valg af fjernstyring Valg af fjernstyring

Hej.

Søger en ny fjernstyring.
Har kigget på både Swana MT4S og Spektrum DX4S..

Dog så skal jeg bruge 3 modtagere til mine 3 biler og så bliver det jo pludselig lidt dyrt..

Findes der nogle billige alternativer ? Behøver ikke nødvendigvis være de 2..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af fjernstyring
  • #1   27. dec 2014 hvis du vælger dx4 kan du jo bruge en orange modtager fra hobbyking og de koster jo ikke det ville

• #2   27. dec 2014 Jeg har haft en DX3S og den var satme ringe mht. rækkevidde... Kommer aldrig til at købe spekrum igen efter den.

• #3   27. dec 2014 Brian, er du 100% sikker på det ? For så er det klart vejen frem! smiley

Henrik, kiggede godt på en DX3S tidligere i dag, men efter at have læst det med rækkevidden på DX3S, så skal jeg heller ikke have den! - DX4S skulle folk vist være glade for ?

• #4   27. dec 2014 Det ville jeg da mene

• #5   27. dec 2014 Havde tidligere DX4S og brugte de billige orange modtagere.
    Det fungerer problemløst.

Solgte dog mit DX4 til fordel for et Sanwa MT4S, Sanwa er noget kun mere lækkert end Spektrum, men modtagere koster 3-400 kr.

• #6   28. dec 2014 har aldrig haft problemer med spectrum,heller ikke rækkevidde,har kørt en del med de orange modtagere også,heller ikke nogen problemer der.

• #7   28. dec 2014 Jeg har kørt med over 50 forskellige biler på min dx3s uden rækkevidde problemer selvom de 15-20 stykker af dem var benzin biler,eneste gang den har haft problemer med rækkevidden var i en benzin båd hvor modtager næsten var dækket af vand fordi båden havde taget vand ind igennem dækslet da jeg lagde og fløj ud over bølgerne en dag i limfjorden hvor jeg måske burde være blevet hjemme,men jeg kunne stadig sejle den ind,og jeg gik fra en sanwa m11 til dx3s da jeg ikke gad og stå med det store gamle lokum af en fjernstyring,men sanwa føles godt nok lidt lækrere en spektrum.
    Du skal bare hæve sende styrken på dx3s i menuen da den står til lavest sendestyrke af en eller anden grund ?

• #8   28. dec 2014 Henrik jeg tænker grunden til Spektrum står på lav sende effekt er fordi at i DK må 2.4GHz grej ikke sende med mere end 10mW Iflg. IT&Tele Styrelsen og ved at køre den op i sende styrke så er det måske mængden af mW man ændre men jeg vil ikke ligge hovedet på blokken for om det er årsagen. Men det er et bud.

• #9   28. dec 2014 Danny, sådan er det ihvertfald på Spektrums Air sendere. Der kan de stå til EU eller US. Man flyver ikke lovligt ved at sætte dem på US. Men mon ikke det er teoretisk at nogen opdager det.

• #10   28. dec 2014 Der er osse adskillige indlæg på danske og udenlandske sider med netop DX3S og rækkevidde.

• #11   28. dec 2014 Tommy F

Jo det er nok sjældent at der kommer en kontrol forbi når man er ude og "lege".

Jeg vil så sige, at er man inden for tættere bebygget område, hvor der kan være en masse 2.4GHz trådløse netværk. Så kan det skabe problemer for brugerne af WiFi netværkerne. 2.4GHz WiFi udstyr der sælges i DK sender med 100mW, det er derfor at 2.4GHz RC grej ikke må have en større sende effekt end de før nævnte 10mW. Netop for at der ikke skal opstå konflikter mellem WiFi og RC grej.

Men de fleste RC baner og RC flyvepladser er jo lagt uden for tætterebebygget område, så som du skriver Tommy så er risikoen for at blive opdaget nok begrænset.

• #12   28. dec 2014 Derudover har du heller ikke nogen at klage til når dit wifi bliver forstyrret. 2,4ghz båndet er faktisk frit pga mikroovne. De støjer nemlig på dette bånd.

• #13   28. dec 2014 Bruger DX2S, og har oplevet de omtalte problemer med rækkevidde og udslag på standard modtageren(SR3300T) og en SR300.

MEN... med de Orange modtagere fra HK, er der ingen problemer; god rækkevidde og ingen udslag. Kan måske skyldes DSM2 signal(?).

Som du selv skriver; hvis man skal ha flere biler ud og køre, er det en god og billig løsning med Spektrum. Men husk at købe rigeligt med modtagere, de er ofte udsolgt...

• #14   28. dec 2014 Emil, de modtagere understøtter de ikke KUN DSM2?
    Har en gammel DX3, som jeg ikke har turde købe dem til da den ikke er DSM2

• #15   28. dec 2014 De understøtter kun dsm 2 ja

• #16   28. dec 2014 De her er de billigste jeg har fundet til MT4
    http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=219_266&products_id=8950

• #17   29. dec 2014 Det er selfølgelig en hævning af sendestyrken jeg taler om og for et år eller 2 siden forklarede jeg også i forum hvordan man gjorde det da flere havde problemer med rækkevidden,jeg kører og flyver mest på bøhlandet hvor jeg bor man tager da også til lidt indendørs tc ræs i den lokale klub og har aldrig oplevet at jeg har skabt forstyrrelser for andre,og jeg kører selv wifi hotspot fra min tlf til min bærbar de gange jeg har haft den med derinde også uden problemer.

• #18   29. dec 2014 Det er heller ikke sikkert de to typer 2.4GHz udstyr kommer i konflikt med hinanden der er bare en risiko for det kan ske og det er det som IT&TS vil undgå så derfor er den lov om at 2.4GHz RC grej max må ha en sende styrke på 10mW.

• #19   29. dec 2014 Så burde de ligge begrænsningen på wifi af sikkerhedsgrunde,der er vel mindre chance for at personen hvis mobil telefon mister forbindelsen et par sekunder kaster den i nakken på nærmeste person ,og selv der er en mobil telefon mindre og giver mindre skader en feks en fg med bundgas på vej mod ens ankler eller en op til 7 kg modelfly der falder lodret fra 100 meter på vej mod ens hoved,men det er vel bare endnu et af de tilfælde hvor politikerne laver en lov uden at tænke først ?

• #20   29. dec 2014 Det som jeg selv har oplevet er at signalet fra RC grejet dominere over WiFi signalet. Det har jeg selv prøvet med et et amerikansk anlæg som jeg ved havde en sende effekt på 100mW. Der kunne jeg se at når jeg sad og makkede med det på mit kontor at det gik ind og blokerede for WiFi signalet der kom fra routeren.

Men det er en del år siden nu og der findes jo et hav af protokoller som RC producenterne bruger hvor jeg dog uden at vide det ikke tror at WiFi producenterne bruger så mange forskellige protokoller i deres produkter så det kan jo godt være at man slet ikke skal være så nervøs for det mere men det bliver bare ikke ændret lov mæssigt fordi politikkerne ikke eller deres folk ikke ved noget om det.

• lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #21   29. dec 2014 Ellers køb Sanwa. så behøver du ikke bekymre dig om rækkevidden eller at skulle justere sendestyrke osv. Det spiller bare, og så må du jo spare op til de sidste modtagere hen ad vejen......

Du vil i hvert fald ikke fortryde hvis du ender med at stå med en MT-4 i hånden, det fungerer så godt at man spekulerer på om butikken har glemt fortjenesten på anlægget, for man får godt nok noget for pengene!

Nu ved jeg ikke om du kører konkurrence kørsel! Men her ville det godt nok være noget skidt at være ansvarlig for at andres anlæg taber forbindelsen fordi ens eget skrammel ikke duer og man har skruet på det!!! De andres anlæg sender jo ikke med mere effekt end std.
    Så ville du nok blive bedt om at p***e af eller erstatte de ulykker du havde forsaget.

• #22   30. dec 2014 Som jeg skrev i sidste indlæg kører jeg ikke konkurence højest lidt hygge træning i den lokale indendørs klub hvor senderen har været brugt i nogle år uden at skabe problemer for nogen biler flyvere helikoptere telefoner eller bærbare computere og hvad du nu ellers har været i nærheden af,selv de grå hår jeg har kiggede frem inden jeg gik over til 2,4ghz så ikke engang dem kan jeg give senderen skylden for,tror eneste sted der kan ligges noget skyld hvis der skal tildeles nogen noget er hos de imbecile klaphatte på borgen hvis eneste evne er at lænse andre for penge,når der er eller bliver påstået der er et problem plejer den at ligge hos dem fordi de ikke ved hvad de taler om men bare snakker for at holde sig selv vågen,det bærer deres lovgivning desværre ofte præg af.

• #23   14. jan 2015 Sanwa er et rigtigt godt holdbart mærke og har aldrig oplevet nogle problemer med sanwa anlæg overhovedet. smiley

Kommentér på:
Valg af fjernstyring

Annonce