814 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Minimumskrav til løb Minimumskrav til løb
Hej
jeg har købt mig en b4 og overvejer at prøve at køre et 1/10 buggy løb..
Men hvad er minimumskrav til udstyr?
jeg har pt. 1 7.4 2700 mah lipo og 1 7.4 5000 mah lipo
bortset fra bil hvad skal man ellers have med?
self. programmeringsudstyr til esc og håndværktøj, men hvad ellers? og hvilke reservedele er bedst at have med?
håber i kan svare.
mvh Dan
0 synes godt om
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.161
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 2 RC-enheder: 3 Emner: 20 Svar: 68
dec 2004
dec 2004
feb 2009
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 70 Svar: 528
Årsagen har typisk været enten oppustethed i sådan en grad jeg ikke finder dem forsvarlige og/eller een eller flere defekte celler.
Se i stedet på Hobbyking hvor du i min optik får væsentlig mere for dine penge.
dec 2004
Find nogle hardcase hos hobbyking som Tommy også skriver.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 5 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 129
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.280
Håndklæde underlag til pitten
Dæklim
Ekstra sæt bærearme
Dæmpertårne
Rodends
Toelinks
Forskellige dæk så du forhåbentlig har nogle som passer til banen
Ekstra servo, evt en billig en som lige kan få dig igennem løbet
Diverse skruer og shims
Dæmperolier
Bil stander så der også er plads til dæmpere hvis ny olie skal i
En flaske whisky til når alt går galt
feb 2009
Så med mine to batterier burde jeg kunne klare den?
jun 2012
Følger: 9 Følgere: 19 Emner: 40 Svar: 60
Du har købt en Team Associated B4, som er en god begynderbil. Dog kører alle i dag med centermotor da det giver en bedre balance i bilen. Men du kan sagtens starte med din B4.
På Sjælland er der ingen løbsserie for 1/10 offroad biler, men der arrangeres forskellige løb i klubberne. Hvis du gerne vil vide hvilke klubber kan du skrive til mig.
I dag foregår næsten alle løb på gulvtæpper, da det kræver mindre vedligeholdelse for klubberne og det er mega fedt at kører på. Her bruger vi altid Schumacher dæk. Mini Pin bag og Staggert rib foran, Så køber du disse dæk og laver et fornuftigt setup på din bil, så kan en B4 godt være med.
Angående batteri, så er de batterier du har fine. Et heat er på 5 min. og det burde du kunne klare på de batterier. I buggy er farten ikke så afgørende, det gælder mere om at kunne kører banen ordentligt og uden fejl.
Men vil du have nye batterier, så gå efter Gens Ace shorty pack til 2WD offroad.
Husk at du skal have en tællerbrik for at deltage, da det er den som registrere dine omgange på banen. Den koster ca. 800 kr, men måske kan du første gang låne en i klubben.
Udover at få styr på dæk og setup, så vil jeg anbefale at du tilmelder dig et løb eller kigger forbi klubberne på en træningsdag, så plejer folk at være gode til at hjælpe nye med at komme i gang.
Håber dette hjælper dig?
feb 2009
Tak, og til info, så har jeg minipin på bag og stagger rib foran, så de burde være "good to go" men fedt at vide det med batterier!
Men ikke så fedt at en tællebrik koster 800
Jeg må prøve at kigge op i enten SOS eller Glostrup på et tidspunkt.
Tak for hjælpen!
aug 2004
Følger: 44 Følgere: 57 RC-enheder: 4 Emner: 35 Svar: 161
Kig en tur forbi GRC i Glostrup, find evt deres gruppe på Facebook. Der er næsten altid nogen ude og køre når det ikke regner og især på klubaftener tirsdag og torsdag.
Du kan få masser af gode råd der. Hvis du ikke kan låne en tællerbrik, så kan du sikkert finde en brugt til ½ pris ca.
Kom med det du nu engang har og så tag den derfra. De fleste er flinke til at hjælpe med tips og stumper.
feb 2009
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 72
Minimumskrav til løb