{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

RCDSD - ny tråd {{forumTopicSubject}}

Den gamle tråd blev lettere uoverskuelig, så jeg har samlet de bedste ting fra den gamle tråd, og opridset svar på kritikpunkter/spørgsmål vedrørende afviklingen af RCDSD.

Efter at have svaret på en milliard spørgsmål har vi valgt at samle det hele til en post med det hele samlet i.
Reglement, tidsplaner, FAQ, yderligere info mm. Forefindes her:
(link fjernet)

Der blev spurgt til løbets afvikling og bedømmelse. Dette er generelt lidt svært at beskrive på papiret, det bliver ikke bedre end det her:

Træningen er fri om man vil køre den eller ej.

Mht. at afgøre det hele, så bliver der lagt fem pointzoner ud i alle sving. Man begynder med 100 point, og det gælder dermed om at klippe så tæt på indercurben i hvert sving som muligt. Den der scorer tættest på 100 point i kvalifikationen får den bedste plads til søndag og så fremdeles. Dog afgør ens linje ikke alt. Ekstra point kan tilføjes af dommeren for kørestil, dette vil sige indgangsfart og vinkel. Ligeledes kan dette gøre det sidste i en finale, her gives der i øvrigt også ekstra for at køre så tæt på den foranliggende som muligt.

Med hensyn til kvalifikationen og finalernes længde, så køres der tre gange gennem løbsbanen, i tilfælde af ”sudden death” – (det vil sige pointlighed/uafgjort i drifting-kredse) kan der lægges to gennemløb til. Generelt vil de to gennemløb gælde og det første være en sidste opvarmning/chance til at se hinanden an.

Finale: Her kører man to mod to, og dit mål som forreste (og dermed forsvarende) bil, er at afvise den andens angreb og allerhelst trække fra, men stadig drifte flot med brede vinkler, høje indgangshastigheder mv., som kan afgøre et heat til din fordel.
Som angribende bil har du det mål at presse den førende så hårdt som muligt. Skubber du den førende bil af banen, så er det 10-0 til den anden, og dermed et resultat som er svært at rette op på.
Desuden blev der spurgt til folks batterikapacitet. Det er YDERST vigtigt at have mere end en racingpack til rådighed. Træningen før heatet er frivillig, men kvalifikation/finale er naturligvis obligatorisk.

Håber dette gav klarhed over bedømmelsen, vi får med al sandsynlighed en "eller flere driftere" fra forummet www.suckmesideways.dk til at stå for bedømmelsen.

Det virkede helt fint i England til D1RC, vi havde selv svært ved at se fidusen i starten, men man fanger den hurtigt.

Skulle der komme flere spørgsmål til, så sig endelig til, vi bider ikke smiley

Det kan naturligvis nok med lidt god vilje lade sig gøre at låne batterier mv. af hinanden.


Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
RCDSD - ny tråd

Annonce