640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

RCDSD - Seneste nyt RCDSD - Seneste nyt

Vi har i crew besluttet at forlænge tilmeldingen, så man senest kan tilmelde sig søndag d. 8 februar klokken 23.59. Betalingen skal senest være os i hænde onsdag d. 11 Februar.
Dette er absolut sidste udkald.

Håber vi ses til en fremragende weekend - SIDELÆNS!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RCDSD - Seneste nyt
  • #1   3. feb 2009 www.rcdrift.dk

• #2   3. feb 2009 Skynd jer at melde jer til! Er sikker på at det er værd at køre langt for. Jeg kommer selv helt fra Aalborg, uden nogen forventning til at vinde noget som helst smiley

• #3   3. feb 2009 hvad koster det? det virker ærligtalt temmelig amatør agtigt! man skal lede meget længe på div hjemme sider for at finde noget info overhovedet, det er bare ærlig snak ikke andet

• #4   3. feb 2009 der er heller ikke lige sådan til at finde hvor man skal tilmelde sig....

jeg kunne faktisk gode finde på at tage med hvis man ikke sådan havde lås dæk valget, hvis i håber flere folk vil tilmelde sig så skal de også have lov at køre med hvad de har af bil og dæk.

• #5   3. feb 2009 @Tommy 200: Godt nok er jeg medarrangør - men alt info om arrangementet er ganske nemt at finde vil jeg mene. Hvor vil du hen med at folk skal have lov til at køre med hvad de har af bil? Så vidt jeg kan se, så er der åbent for alle 1:10 4WD elbiler, det er ret mange mig bekendt.
    Grunden til vi har valgt at låse dæk til nogle få, er fordi det giver en langt mere fair konkurrence og meget ens drifting.

• #6   3. feb 2009 Jeg kunne til gengæld godt finde på ikke at være med hvis der ikke var nogle dækkrav. Som Steffen skriver giver det meget mere fair konkurrence, og de tre kontroldæk er tre af de mest roste driftdæk i verden + at de kan køres fornuftigt, med stort set alle motorer.

• #7   3. feb 2009 ikk for at nedgøre noget... men syntes det er lidt dårligt man ikk må køre med lipo... det er 0,2V mere og så meget giver det altså heller ikk

• #8   3. feb 2009 Grunden til vores relgement til RCDSD ser ud som det gør er at vi har brugt 95% af det eksisterende reglement fra D1RC.
    Og vi har med vilje ikke valgt at tillade LIPO. Dels fordi de giver en del mere power end almindelige batterier og dels fordi det ikke er tilladt i de andre internationale drift-events.

Det ville være ufattelig dumt af os (arrangørene af RCDSD) at tillade alle biler, dæk, batterier osv. For vi forventer på længere sigt også at arrangere noget internationalt. Også skal folket ikke ud at købe nyt igen eller vi skal ændre regelsættet igen.

Det regelsæt vi kører med virker fremragende i UK, så hvorfor skulle det ikke virke her i danmark?

• #9   3. feb 2009 ... ang batt... så giver et lipo 7,4V batteri lige så meget power som et godt 7,2V batt det eneste der er foreskælven på hvordan de opføre sig når de er ved at være afladt... kan godt se i ikk kan tillade 3 cell lipo men 2 kunne man nu godt

• #10   3. feb 2009 Top Secret: Det med lipo vil jeg ikke give dig ret i, mit 7,4v 2100mah lipo på 16c yder mærkbart bedre end mine 3600mah EP celler

• #11   3. feb 2009 -Top Secret -
    ...Og vægten er anderledes hvilket vil resultere i en hurtigere bil...

Kort og godt så har vi ikke tilladt det fordi det ikke er tilladt til andre internationale driftevents.

• #12   3. feb 2009 Bliver de internationale regler lavet om så kommer vores reglement selvfølgelig også op til revision.

• #13   3. feb 2009 Anders kommer and på hvad du bruger dem til..
    selfølgelig giver det mere til speedruns og offroad... men ikke drift da jeg nu har driftet med begge dele, og der er resultatet det samme på nær når de er ved at være afladt

• #14   3. feb 2009 @ Top Secret, et eller andet sted skal man jo starte, hvis nu vi tillod alt fra start, hvad har vi så at arbejde hen mod ? INTET.
    Nu er det jo ikke bare en lille søndagstur ned til den lokale bane / parkeringsplads for at drifte lidt.
    For 275 Dkr. får du et komplet weekend arrangement med aftensmad og morgenmad, præmier fra nogle af de førende drifts shops her i dk og japan, blad fra det eneste Rcdrift magazin, fede driftvideoer, tja det var lige et udpluk af det du kan vinde ;-D

• #15   3. feb 2009 jaja self men tror hvis man var lidt mindre striks fra starten af ville man også opleve stører fremmøde... jeg har selv overvejet det i en måneds tid pga reglen med batts da det er en ting der ikk er billig hvis man skal have noget der bare virker en lille smule... og så sidder man her med en 20 stykker lipo batts som man så ikk kan bruge til fx dette arrangemant,,,, men regler er jo regler... og mine batts skulle da også gerne være på vej..

men men spørgsmål? er der frit batt til night drift?

• #16   3. feb 2009 Har selv rodet en lille smule med LiPo selv da jeg havde min RC18T. Der er flere punkter imod:
    - Som du selv nævner det giver LiPo ikke mere end et godt NiMh. Jo det gør - du kan hive nogen flere A ud af et LiPo i spidsbelastning end et NiMh. Desuden er der ikke længere et synderligt stort marked for 6*1,2V matchede celler længere, da der bliver kørt med 5*1,2V nu. Derfor vil de få 6*1,2V matchede der måske kommer, være godt brugt (over 100 op- og afladninger) - og derfor have tabt masser af ydelse, så det ikke er på højere niveau end de umatchede stickpacks.
    - Vægten: Et 4000mAh 20-25C LiPo batteri vejer langt mindre end et normalt NiMh batteri. Det kan give en enorm vægtfordelingsfordel for dem der kører med et chassis hvor batteriet er tværliggende (TA05 OTA-R eller TA03F). Derudover vil vægten også give hastigheds- og accelerationsforskel.

• #17   3. feb 2009 Top Secret: Tja, lægger du oveni at det vejer ca. 1/3 af et normalt 6 cellers batteri, så er der alligevel en pæn forskel

• #18   3. feb 2009 Ja, der er frit batt til NightDrift. Og kan ikke umiddelbart se dit batteriproblem. Et ordenligt 3600mAh koster ikke mere end 250 kr. - Og dem skal du ikke bruge mere end 2 af. Jeg kører selv med et 3600 og har masser af kørertid.

• #20   3. feb 2009 At du låner en lader (m. tamiyastik) kan vi nok godt finde ud af. Men jeg har ikke nogle batteri med Tamiyastik jeg kan undvære.

• #22   3. feb 2009 Hva motor kører du med? For det skulle nok kunne give nok til mindst 10 minutter ad gangen. Nu kører jeg jo selv brushless, hvilket sparer mig for en del energispild - mit 3600 holder omkring en halv time.

• #23   3. feb 2009 Ja ja det er skam nok, hvis du har en lader du kan låne af Jacob smiley

• #25   3. feb 2009 Hvis du har adgang til en lader tror jeg godt at du kan klare dig med sådan en 4 batts.

• #26   3. feb 2009 Tror også jeg har en gammel lader til at ligge hvis det er smiley

• #28   3. feb 2009 Har en som vel kan klare de der på under en times tid.
    Skal da gerne prøve at finde plads til den i kufferten.

• #29   3. feb 2009 godt så! nogle ta mig med fra FREDERICIA (ligger lige ved lillebelts broen alle fra jylland kommer her forbi på vej til sjællend) og nogle lån mig et sæt dæk, så skal jeg nok tage med.

det er virkeligt for ondsvagt af gøre angermentet mere handicappet ved at låse bilerne så meget som muligt,

så man jo låne ellers ser det ud som om i må klare det hele med de 4-5 mand der nu kommer

mener faktisk jeg bliv træer til drift i herning og svor ellers jeg aldrig ville køre det PIS igen,

PS (dur de dæk vi fik i herning, for så tror jeg jeg kan finde dem endnu)

• #30   3. feb 2009 Min lader kan lade med 5A. Og da jeg selv har 5 batterier så har jeg langtfra brug for at bruge den konstant. Så du er velkommen til at låne den smiley

• #32   3. feb 2009 Tommy 200 T
    Vi kan godt samle dig op i Fredericia. Jeg kan dog ikke låne dig et sæt dæk, men de koster heller ikke det vilde hvis du vælger T-drifts'ne

• #33   3. feb 2009 Tommy 200 T
    Som der pænt er beskrevet højere oppe så er det ikke handicappet. Ikke mere end diverse andre løb rundt omkring.

Og hvis du svor ikke at drifte igen, hvorfor så tage med?

• #34   3. feb 2009 @Tommy 200: Kan desværre ikke give et lift da bilen allerede er fuld. Malthe kan muligvis nok. De dæk du kørte med i Fredericia kan ikke bruges. Men jeg må jo skyde lidt igen mod TC når du skyder mod drifting. For jeg ved at der også er faste dæk til TC - så hvor er forskellen, ja undskyld? Same same - but different? Nej vel!

• #35   3. feb 2009 ruben jeg har også en lader hvis det er

• #36   3. feb 2009 Et sæt TC dæk koster vel også væsentligt mere end 140 kr for et sæt T-Drifts?

• #39   3. feb 2009 Ruben:
    Ved at Jacob har snakket om det. Ved dog ikke helt hvad det bliver til smiley

• #41   3. feb 2009 Jep smiley

• #42   3. feb 2009 Det bliver ikke til noget med det røg. Var planen i starten, men det bliver alt for dyrt at lave. røgmaskinen i sig selv koster små 1000kr. Også kræver det en 3. kanal på ens radioudstyr. Så jeg droppede det smiley

• #44   3. feb 2009 citat fra Jacob på RCdrift.dk:
    Min plan til RCDSD var faktisk at købe en røgmaskine fra et RCfly og montere den på min ta05... Men det blev for dyrt da jeg også skulle skifte mit 2.4GHz radiosystem ud med et 3kanals.

• #45   3. feb 2009 hov der var jeg sgu for langsom smiley

• #46   3. feb 2009 ...hvor kan man købe sådan en fly røgmaskine?

• #47   3. feb 2009 godt drenge til race er der kontrold dæk 1 sæt ikke 3. Same same - but different? Nej det er bare lamt. hvis der skal være 1 sæt faste dæk kan de indgå i startgebyret som man gøre til andre race i dk. det er smart og ens for alle.
    jeg mener man skyder sig selv i foden på den måde i går det på!

amy ways Malthe W. K kan samle mig op (og tak for det bliver det til noget splitter vi petroleumen selvfølgelig) nu mangler i bare at finde mig nogle dæk så skal jeg nok låse differne på hotbodien og køre med

(når jeg det jeg sagde om aldrig at drifte igen gjorde jeg fordi det i virkeligheden var SYGT nederen, det holder jeg på det er virkelig det mest ondsvage jeg meget længe har prøvet ingen konkurrence element og ingen fart i bilerne det er bare dødsygt og tarveligt)'
    man i er så vilde efter at få folk med og det kan man lige så godt støtte når der nu ikke ligger andre race den weekend

undskyld de manglende pungtummer og kommaer men det er sent og jeg er træt.

• #48   3. feb 2009 når ja så er der bla. ikke kontrold dæk i 2 og 4WD offroad eller når vi køre 1-12 eller faktisk nogle af alle de andre klasser jeg køre.

• #49   3. feb 2009 Tommy, dette koncept virker fremragende i England. De har endda to klasser! Grunden til det manglende konkurrenceelement i herning var, som jeg så det, at der udelukkende blev kigget på speed. Det er bestemt ikke måden at gøre det spændende på. Vi dømmer helt anderledes, så nu betyder stilen en masse. Det at tage svinget med en masse vinkel og ramme apex perfekt giver masser af point, og ikke bare sat op så farten betyder 80%.

• #50   3. feb 2009 D1RC england kører med samme indstilling til reglerne - altså at det skal ligne rigtig drifting så meget som muligt.

• #52   3. feb 2009 jamen jeg har 2 med og kan hurtig lave et tamiya stik

• #53   3. feb 2009 @ Tommy, det kan godt være at du efterlyser spænding, så skulle du prøve twin battle i finalen hvor man ligger side om side, det er der hvor det rigtigt er spændende, det kan godt være det er kedeligt til kval, men det opvejer finalerne i den grad.
    Vi kunne også sagtens have leveret komplette hjul, så havde gebyret bare været 2-300 kr. højere, og så var der nok færrer der havde meldt til, desuden, er det jo også et spørgsmål om off-set på fælgene, det er ikke alle der kører med ens off-set, derfor endnu en grund til at vi ekke levere dæk / hjul

• #54   3. feb 2009 Kan sagtens tage min gamle ansmann med hvis nogen har brug for en

• #56   4. feb 2009 jeg kunne nok finde nogle stykker der ville med, problemet ligger i folk ikke vil bruge penge på dæk når, de har nogle til at ligge.

• #57   4. feb 2009 138,- for 4 dæk er sgu ikke galt. Dækkene kan jo også bruges senere, og hvis der kommer et andet arrangement...

• #58   4. feb 2009 Hvis man er for nærrig til at give 138kr for 4 sæt dæk, hvad er man så når tilmeldingsgebyret skal betales? smiley

• #60   15. feb 2009 Hvis i spørg mig , så skal folk der har en negativ indstilling til arrangementet blive væk ...
    det ville jo være tåbeligt ta et TC reglement og lave om , i stedet for at gøre som der er gjort her , man har taget et velfungerende reglement fra en seriøs drift serie og tilpasset en smule , så det passer til DK .. syns da helt klart det er en fed ide
    hvordan ser det ud med tilmeldingerne hvor mange stiller der til start ??

• #61   15. feb 2009 15, måske 16.

• #62   15. feb 2009 okay super , var det ik en ide at arrangere en trænings dag i en weekend inden ???
    har vi nogle navne på de tilmeldte

• #63   15. feb 2009 Der bliver masser af mulighed for træning i selve weekenden når vi ikke er flere tilmeldte smiley
    De tilmeldte er:

Steffen Tabbert Christiansen
    Niklas Majgaard Andersen
    Jacob Espensen
    steffen frederiksen
    Alexander Lindvig
    William Guldager
    Ruben Bæk
    Daniel Lillelund,
    Malthe Winther Kühn
    Christian Erdmann
    (Ronnie Wendorff)
    Jesper Hedemann
    Alex Nielsen
    Henrik Haagen
    Michael Hjort Madsen
    Dennis Munch Poulsen

• #64   15. feb 2009 sidst jeg snakkede med ronnie W var han helt klar , men skal nok lige minde ham om det , hehe

• #65   15. feb 2009 Han har ikke betalt endnu, såe smiley

• #66   15. feb 2009 jeg nakker ham i morgen og siger han skal få fingeren ud , hehe

Kommentér på:
RCDSD - Seneste nyt

Annonce