Buggy Carson Specter PRO CY 2009
5.793 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
194 Kommentarer
Buggy Carson Specter PRO CY
Årgang:
2009
Drivkraft:
B21 GO ABC Nitro motor
Code R2100-M00HSG
Contents 3.45cc
Maximum Power 2.6hp
R.P.M 31.000rpm
Practical Range 6.000/37.000rpm
Bore/Stroke 16.26mm/16.80mm
Ports 3
Crankshaft 14mm SG
Carburetor 8mm
Glow Plug Type Standard
Exhaust Type Rear
Code R2100-M00HSG
Contents 3.45cc
Maximum Power 2.6hp
R.P.M 31.000rpm
Practical Range 6.000/37.000rpm
Bore/Stroke 16.26mm/16.80mm
Ports 3
Crankshaft 14mm SG
Carburetor 8mm
Glow Plug Type Standard
Exhaust Type Rear
Topfart
75 Kmt ca, Har sat en 15 tands gearing, på hvilket giver et godt bid i optrækket, så det hele ikke går op i hjulspind og dermed en lidt større topfart, dette er kun en vurderet hastighed, ud fra at standart er denne bil i RTR version med en 13 tands gearing og en motor med 2,5 HK motor hvor maks omdr er på 36000 omdr i min. og opgivet til 65+ Kmt, hvor GO motoren er en ABC med 2,6+ Hk maks omdr på 37000 omdr i min. Men da dette er en offroader er top hastighed ikke det vigtigste, så det kan såmænd også være det er nærmere de 70 kmt.
Størrelse
Scala 1-8
Vægt
3,435 g i rengjort tilstand ;-)
Ekstraudstyr
Carbon frontplade
Carbon midtplade
Carbon servoplade
Stabelisator i bag
Alu cahassisstiver
Alu bærarmsholdere
Alu støddæmperplader i for og bag
Alu støddæmper
Alu servopladeholdere
Forstærket trækaksler
Racerkobling med fingerne i mod svingretningen
15 tands gearing med racerkoblingshus
29-07-09 er ændret til 14 tands, giver en del mere optræk.
Stål differentiale i midt, for og bag
.
HN potte 053 med fjdereflange holder mellem pot og forrør
29-07-09 er ændret til en HN 063 Turbo
4 skivebremser 2 på hver aksel stålskiver og racerbremsebelægning
Lave motorblokke
Svinghjul med lille diameter
Til at styre vognen med har jeg investeret i en acoms Technisport 2,4 Ghz fjernbetjening med modtager der tilhøre denne typen er en DSSS, som har indbygget failsafe,
Ud over dette har jeg pågrund af tidligere erfaringer med fejl i falesafe monteret en mekanisk tilbagetræk på gassjældet hvis alt andet fejler.
22-10-09 Så har jeg fået ny styrepind, en futaba 3PK, den skulle efter sigende være så god at jeg regner med at blve DM mester i 2010 :-) AARRHHH, skal ud på IMK banen og teste den på lørdag, så bilen har også lige fået nye bremser monteret. Jeg har PT monteret et standart Futaba 40 mhz sender/modtager sæt, skal her i vinter have skiftet servoerne ud med digitale Savox servoer, da jeg har et sæt 2,4 ghz sender/modtager sæt til at ligge, en sådan sammenkogning skulle efter lærebøgerne give et helt utrolig hurtig reaktions tid. Hvis jeg er heldig at falde over et sæt 2,4 ghz FASST Futaba bliver det, det endelige udstyr, det skulle være noget af det det hurtigste der er på markedet lige nu.
Carbon midtplade
Carbon servoplade
Stabelisator i bag
Alu cahassisstiver
Alu bærarmsholdere
Alu støddæmperplader i for og bag
Alu støddæmper
Alu servopladeholdere
Forstærket trækaksler
Racerkobling med fingerne i mod svingretningen
15 tands gearing med racerkoblingshus
29-07-09 er ændret til 14 tands, giver en del mere optræk.
Stål differentiale i midt, for og bag
.
HN potte 053 med fjdereflange holder mellem pot og forrør
29-07-09 er ændret til en HN 063 Turbo
4 skivebremser 2 på hver aksel stålskiver og racerbremsebelægning
Lave motorblokke
Svinghjul med lille diameter
Til at styre vognen med har jeg investeret i en acoms Technisport 2,4 Ghz fjernbetjening med modtager der tilhøre denne typen er en DSSS, som har indbygget failsafe,
Ud over dette har jeg pågrund af tidligere erfaringer med fejl i falesafe monteret en mekanisk tilbagetræk på gassjældet hvis alt andet fejler.
22-10-09 Så har jeg fået ny styrepind, en futaba 3PK, den skulle efter sigende være så god at jeg regner med at blve DM mester i 2010 :-) AARRHHH, skal ud på IMK banen og teste den på lørdag, så bilen har også lige fået nye bremser monteret. Jeg har PT monteret et standart Futaba 40 mhz sender/modtager sæt, skal her i vinter have skiftet servoerne ud med digitale Savox servoer, da jeg har et sæt 2,4 ghz sender/modtager sæt til at ligge, en sådan sammenkogning skulle efter lærebøgerne give et helt utrolig hurtig reaktions tid. Hvis jeg er heldig at falde over et sæt 2,4 ghz FASST Futaba bliver det, det endelige udstyr, det skulle være noget af det det hurtigste der er på markedet lige nu.
Bemærkninger
Specter Pro / Race Edition, med GO 3,5 ccm ABC
Bilen er en race eddition / Pro på kassen står der Race Edition ved forhandleren står den som pro, men med tiden vil jeg have den opgraderet med alle de alu og carbon hop ups der kan fåes, hvilket ikke er så lidt til denne model og alt efter hvad DASU´s regelement tillader inden for offroad løb, så det ender vel med at det bliver en pro eller i hvert tilfælde en DASU-PRO ;-), hvis der nu skulle være nogen der er bedre viden end den jeg har beskrevet her.
29-07-09 Er på grund af flere rigtige flinke RCG medlemmer blevet en del kloger nu, så går i første omgang efter at det bliver en Jysk Mestersakbs PRO bil ;-)
Jeg køre på 25 % nitro færdigblandet (Jets)
22-07-09
Har nu fået et godt tilbud hvis jeg tog en større mængde nitro så køre nu på Qwikspeed 25 % Model technics.
Gløderør bruger jeg orginale GO rør
Bilen har 4 hjulstræk og måler som følgende
Længde 485 mm
Bredde 300 mm
Højde 195 mm
Hvilket skulle give en scala på 1-8
Fri højde 35 mm alt efter opsætningen af undervognen
Jeg har lagt lidt tekst ind under billederne hvor I kan læse lidt om hvad det er man ser på billederne eller hvad der forgår med bilen.
Og til de / den truggy chauffør der er i tvivl om dette er en scala 1-8 ved at den ser lille ud, så husk at dette er en buggy ikke en truck eller en truggy, men hvad er det man siger, det er bedre at være lille og hurtig end stor og ....... :-)
Såååå I røgennnnnnnn :-)
29-07-09
Har nu været nede ved min forhandler og få en snak med ham omkring reservedele og hop ups (Især Carbon), da jeg ikke rigtig har kunnet finde nogen hjemmesider med disse til en sådanne bil, der er ingen problemer med at få dele til den, jeg skal bare sende reservedelsnummeret til ham, så kan han få det hjem fra dag til dag (næsten hvis jeg bestiller det inden Mandag da det er hans bestillings dag :-) men lige nu går pengene til de nødvendige dele der skal til inden løbet D. 23-08-09 i Skive. Så ved besøget smuttede der lige en ny potte og en ekstra bil i indkøbskurven, så er der lidt til reservedele til den store dag.
19-3-10
Så er der købt endnu en ny Carson Specter hjem til reservedele i 2010, det kræves der nok da vi skal have prøvkørt den nye IMK bane i år. Bil en er nu blevet affedtet og skal ud at prøve og have den startet op i morgen, alt er justeret og slid dele samt bagerste dif, ophæng, bærearme og hækvinge er skiftet på grund af slid. Skal en af de nærmeste dage have malet en ny karros til den, da den gamler er ved at være slidt op. Så skulle den være helt klar til race igen. Og der kommer nye billeder her på profilen efter et besøg ved hjemme autolakeren ;-)
20-04-10
Så er vognen blevet justeret og poleret, så den er klar til den første officelle trænings aften i IMK, Glæder mig. Og så har den fået 4 nye dæmper.
Bilen er en race eddition / Pro på kassen står der Race Edition ved forhandleren står den som pro, men med tiden vil jeg have den opgraderet med alle de alu og carbon hop ups der kan fåes, hvilket ikke er så lidt til denne model og alt efter hvad DASU´s regelement tillader inden for offroad løb, så det ender vel med at det bliver en pro eller i hvert tilfælde en DASU-PRO ;-), hvis der nu skulle være nogen der er bedre viden end den jeg har beskrevet her.
29-07-09 Er på grund af flere rigtige flinke RCG medlemmer blevet en del kloger nu, så går i første omgang efter at det bliver en Jysk Mestersakbs PRO bil ;-)
Jeg køre på 25 % nitro færdigblandet (Jets)
22-07-09
Har nu fået et godt tilbud hvis jeg tog en større mængde nitro så køre nu på Qwikspeed 25 % Model technics.
Gløderør bruger jeg orginale GO rør
Bilen har 4 hjulstræk og måler som følgende
Længde 485 mm
Bredde 300 mm
Højde 195 mm
Hvilket skulle give en scala på 1-8
Fri højde 35 mm alt efter opsætningen af undervognen
Jeg har lagt lidt tekst ind under billederne hvor I kan læse lidt om hvad det er man ser på billederne eller hvad der forgår med bilen.
Og til de / den truggy chauffør der er i tvivl om dette er en scala 1-8 ved at den ser lille ud, så husk at dette er en buggy ikke en truck eller en truggy, men hvad er det man siger, det er bedre at være lille og hurtig end stor og ....... :-)
Såååå I røgennnnnnnn :-)
29-07-09
Har nu været nede ved min forhandler og få en snak med ham omkring reservedele og hop ups (Især Carbon), da jeg ikke rigtig har kunnet finde nogen hjemmesider med disse til en sådanne bil, der er ingen problemer med at få dele til den, jeg skal bare sende reservedelsnummeret til ham, så kan han få det hjem fra dag til dag (næsten hvis jeg bestiller det inden Mandag da det er hans bestillings dag :-) men lige nu går pengene til de nødvendige dele der skal til inden løbet D. 23-08-09 i Skive. Så ved besøget smuttede der lige en ny potte og en ekstra bil i indkøbskurven, så er der lidt til reservedele til den store dag.
19-3-10
Så er der købt endnu en ny Carson Specter hjem til reservedele i 2010, det kræves der nok da vi skal have prøvkørt den nye IMK bane i år. Bil en er nu blevet affedtet og skal ud at prøve og have den startet op i morgen, alt er justeret og slid dele samt bagerste dif, ophæng, bærearme og hækvinge er skiftet på grund af slid. Skal en af de nærmeste dage have malet en ny karros til den, da den gamler er ved at være slidt op. Så skulle den være helt klar til race igen. Og der kommer nye billeder her på profilen efter et besøg ved hjemme autolakeren ;-)
20-04-10
Så er vognen blevet justeret og poleret, så den er klar til den første officelle trænings aften i IMK, Glæder mig. Og så har den fået 4 nye dæmper.
Buggy Carson Specter PRO CY
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 11 RC-enheder: 5 Emner: 7 Svar: 47
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 112 RC-enheder: 10 Emner: 109 Svar: 1.031
høj herfra.:D tjek min Xray!:D men nye billeder.
okt 2009
Følger: 82 Følgere: 75 RC-enheder: 12 Emner: 79 Svar: 458
og kig lige på min FW-06
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Takker mange gange :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
det tegner godt syntes jeg, har vild respekt for dine projekter
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hehehe fedt min ven det er pudsigt vi har samme menning om boblerne heheh :O)
og mange ting der der kan sammenlignes med os to min ven hehe lidt sjovt synes jeg da :O)
næsten to alen af et stykke haha :O)
glæder mig til og besøge dig min ven tror vi kan snakke i mange timer og rode på værksteddet heheheh :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
ggg jeg fik min første mark racer da jeg var 11 det var en fin orange bobbel 1302, jeg har en til landevejen nu til at stå samt en Rallycrosser med special gearkasse og undervogn, jeg er vild med bobbler, har bygget flere af dem lige pc har jeg et porche kit til at ligge som jeg vil have bygget på en engang. Jeg er også vild med de gamle biler har selv haft værksted i nogen år men hat nu lukket det, men har da stadig værkstedet ggg der går junior og jeg og hygger os med lidt forskelligt. og det er så sandt at de gamle er til at få liv i igen på landevejen, kan huske engang vi var nogen unge der skulle til århus en tur i en volvo 121 (amazone) så røg speedertrække på karburatoren, det fiksede jeg med en tivoli rose fra bakspejlet så kørte vi videre til århus og hyggede os GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
min far var også pladesmed og mekanikker og er opvokset med det også jeg kørte min første bil da jeg var 7 år gammel hehe en bobbel de er også fede hhehe
:O)
elsker også mekanik men gik fra uddanelsen gad ik de med computere der det nye heheh det gamle er fedt og kan man selv lave på vejen ik noget med en pc til og såå se hvad der er galt heheheh ........... smart er det men det gamle virker også :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
ja det kan godt krdse lidt i fingerne.
Jeg er født og opvokset på et autoværksted, og ja jeg kan huske da min far lavede rigtige biler GG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hæhæ grineren min ven :O)
jeah har gang i mange ting heheh ;O) godt og have noget og lave i sin fritid :O) og elsker bare biler specielt de gamle modeller :O)
i gamle dage kunne man sgu designe biler :O)
var lige ude og drifte i regnen idag med general lee :O)
Det kribler joh i fingerne hvis der går over et par dage imellem jeg kører hahahahahha :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Det er s.. sådan det skal være "RC STYRE" ggg skal da godt nok lige et smut forbi dine enheder igen så har ikke lagt mærke til den truck, det lyder som en fed plan med den..
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Gør jeg da heller ik min ven :O)
jeg kører alle størelser men helst de 1:8 1:5 1:6
men har da planer om at købe en af de der meget små nitro offroad buggy ved ik lige hvad størrelse de er men de er ret små de kan ligge i hånden :O)
de er sgu søde ...............
min service-truck jeg er ved og lave som også er i album skal nok være ret stor ved ik størrelsen men stor og skal indeholde 1:8 biler indeni og tilbehør osv.... er planen..........
nitro rykker hurtigt men benzin har dejlig motorlyd
så jeg kører begge dele både nitro og benzin onroad og offroad :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jeg må jo nok tilstå at jeg aldrig holder op med at køre 1/8 så bliver det begge dele
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
morten K
har da 1:8 biler også hehe :O)
"Ghost"
dec 2008
Følger: 112 Følgere: 107 RC-enheder: 8 Emner: 11 Svar: 97
hehe
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Super tak, kigger lige ind på din
dec 2008
Følger: 112 Følgere: 107 RC-enheder: 8 Emner: 11 Svar: 97
det er sku fed ! : D
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jeg må nok sige at lige nu går alt til at få samlet et godt team inden for 1/8 her hjemme, men når jeg har nået målet med det drømmer jeg om at skal igang med 1/5 det ser fedt ud, der er et par stykker i klubben der går og mobber mig lidt at jeg ikke har fået fat i en endnu, så det kommer helt sikkert gggg
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
GGG JA DE ER IKKE LETTE AT SKILLE SIG AF MD IGEN, DET LYDER BARE SUPER HVIS DU / I KOMMER, VI GIK LIGE HER I WEEKENDEN OG LAGE PLANER FOR HVOR AT LAVE EN SEPERAT 1/5 BANE DER UDE, HVIS DET GÅR GODT FOR OS LAVER VI EN INDEN ÅBENHUS
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Ja 1/5 er sku fede.. Men Du skulle prøve at køre en 1/8ér på sådan en bane, så vil du opdage at der er mega forskel. At en 1/5 køre som en gammel Trabant mod en 1/8 som føles som en hitec rally bil.
Det er ikke for at drille jeg skrev det, synes bare i fortjener at prøve en bil som virkelig har køreejenskaber hvis i ikke har prøvet sådan en allerede og bare synes det der flyder noget er sjovest.. :O)
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
send mig når i har den presise dato så jeg kan planlægge det mere , har snakket med min ven i jylland og snakket om det og hans ven er også rc gal og herinde på rcg.dk også vi snakker også sammen nu og de har snakket om og tage med til åbningen i ikast var det ik ???
så må vi se om jeg får en bil og køre i eller om jeg lejer en et sted til formålet så tager jeg min onroad med også selvom den ik for mulighed for og kunne køre derover så kan han også se den din makkers far hehe :O)
også fedt hvis det bliver sen forår så tidligt på sommeren så vejret er med jer og så kan jeg også nå og få klargjordt nogle køretøjer forhåbentlig :O)
og opgraderet det jeg har planer om med nogle af dem :O)
1:5 biler er også bare for fede min ven jeg er solgt til dem hehe :O) skal også helt klart have flere med tiden :O)
problemet er bare man ik kan sælge de små kære igen heheheheeh
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Vi satser på det hele er klar sen forår, der bliver rig mulighed for camping på en stor plæneplads med adgang til bad og toilet.
Ja her i starten bliver det så begge typer køre på samme bane, hvor 1-8 køre ind omkring nogen spor med hop, er der opbakning for at bygge en 1-5 bane ved siden af gør vi det når / hvis der er medlemmer til det.
Glæder mig for vildt til at se de biler ggg min makkers far i klubben er fuldstændigt bidt af 1-5 biler så ham skal du da hilse på også så han har en del.
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hvornår regner i med at åbningen bliver ca. :O)
og hvis jeg skal over til jer såå skal jeg godt nok have noget der virker med så i kan få røvfuld heheheheh :O)
og extra reservedele i kassen også hehehe :O)
siger du at man kører nitro og benzin på samme bane ????
og bliver der mulighed for at campere evt... for dem der kommer langvejs fra......... så skal jeg nok lave lidt opvisning med nogle forhåbentlige hjernedøde biler så i taber kæben der over heheheh :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Ja det er ikke så lige til pludseligt at skulle følge et bane spor ggg vi skal da se om det kunne lade sig gøre at du kunne komme over og køre til åbenhus næste år, vi er jo ved at ligge et stort åbenhus arrangement i skeen til næste år.
Jeg glæder mig vildt til at se om det lever op til rygterne et sådan anlæg, jeg har været bogen igennem 3 - 4 gange nu og gennem gået alle funktioner i alle tre menuer, det har også kostet nogen søvn timer de sidste 2 dage ggg
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
fedt :O)
jeah det er fedt med det digitale værk ik min ven du kan ik undvære det nu fremover såå hvis du ligepludselig står med en standard udgave med servoer og anlæg så synes du sikkert det er ret kedeligt hehe :O)
jeg har ikke engang studeret mit anlæg i bund og læst alt :O)
men det kommer med tiden så lærer jeg mere og mere men har jo også gang i alt for mange ting hah :O)
fedt er det arbejdsdag på banen :O)
nå jeah har da ik fortalt jeg kørte på hillerødbanen og det var sgu en fed oplevelse selvom det ik gik for godt de første ca. 3 runder hahahah :O)
men så kunne jeg hurtigt mærke jeg lærte mere og mere om hvordan jeg skulle køre min vogn :O)
glæder mig til og komme og fræse jord hos jer en dag :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
OK har du flere vildt ggg.
Har nu brugt to aftner på at studdere mit nye 3pk anlæg, klokken blev også 1,30 i nat inden jeg kunne løsrive mig, og er først lige blevet færdig nu med at studdere bog, anlæg og indstallere, bilen fik også lige et sæt nye bremser ved samme lejlighed, så skal af sted ud på banen på lørdag da der er arbejdsdag, og bag efter skal der tjekkes anlæg af, glæde mig helt villdt ggg
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hvilken en af dem hehe :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hvordan går det med fg,en
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hehe :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Er der nu noget galt i at være forsigtig med pengene >Ggg
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Grunden til jyderne ik skal betale før de lander på den anden side er fordi de ik tror at broen holder til de er nået den anden side og som kendt er jyder meget nærrige og de ville ik risikere og miste deres penge hvis broen nu ik holdte hele vejen over så skulle der joh vær rabat så derfor betaler jyder på modsatte side hehe hehe hehe :O)
"Just Kidding"
"Ghost"
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hehe næ næ man kan lærer at selvom det er på tilbud så vil jyderne altid prutte om prisen ligemeget hvad hehe hehehe :O)
jyder er tit ik til og handle med hehehe :O)
"Just kidding"
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Tak for hjælpen Morten K
Men der er jo heller ikke uden grund jyderne kan køre over broen inden de skal betale
Nå ghost nu må du have fat i lidt opbakning fra øen nu er vi to mod en, det er jo ikke fair, men så´nn er vi jyder GGG
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
At Københavneren tror at alt er billigt bare der står sat ned, hvor imod jyden godt kan se at det slet ikke er billigt og max har en værdi på 50øre :O)
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
En stor radiokæde havde tilbud på en vare som var sat ned til 1 Krone.......
Jyden kommer ind i butikken og ser tilbuddet , og siger ahh ej du ka få en 50 Øre for den..............
Lidt efter kommer Københavneren ind i butikken og ser også tilbuddet og siger den nupper jeg da hehe :O)
og hvad kan man så lære af det ?
"Just kidding"
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
kan bare ikke vente til den kommer, så er jeg HELT VÆK OG IKKE KONTAKTBAR FOR NOGEN i et par dage GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jeah når man først har prøvet og sidde og lege med indstillingerne så kan man slet ik undvære det og kunne indstille dem presis som du vil have dem til og reagere hurtigt eller langsomt eller meget eller lidt osv. osv. osv.... :O)
2,4 er bare for fedt og digital rykker synes jeg :O)
har så ik fået monteret det i alle bilerne i nu :O)
men det kommer med tiden hehe :O)
så skal du studere sender hehe det er sjovt ...... bip bip bip ....
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Nå OK Takker, har lige købt et futaba 3 pk af BO L, så nu skl der studeres på den side af bilen, så må jeg ud og have et par digiservoer
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Digitale servoer er meget meget hurtigere i reaktion og man kan indstille dem meget mere presist og de kan tåle man stiller på dem i alle stillinger via sit 2,4 radioanlæg så der er mere hurtigt og presis styring af vognen :O)
"Ghost"
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jeg har mange radiosæt men mit bedste er mit 2,4 sanwa det er fedt synes jeg :O)
http://www.iccom.dk/Hobby/Sanwa/MX-3FHSS.htm
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Ja det er jo det fineste eller hurtigste spektrum anlæg der sidder i den :O) Jeg kan ikke huske det der med digitale servoer. Men der et eller andet med det så vidt jeg husker når man køre i HRS mode.. Jeg har lige skrevet til vores klogeste mand på det område i klubben, han kan helt sikkert svare på det (håber jeg) :O)
Fordelen, tja de skulle vist have flere step og større nøjagtighed.. Jeg kan dog ikke mærke den store forskel på en godt bulit affroadbane, på meget andet end strømforbrug som ikke er blevet bere synes jeg hehe..
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Det kan være at du ved om det 2,4 ghz spectrum modul der hedder HRS, skal der ikke være digitale servoer til det.
Og hvad fordel er der enlig ved digitale servoer
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jeg har ikke købt den endnu men det er den her jeg har kig på http://rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=44743
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Der må jeg melde pas. Ved kun at der er en gammel og en ny version. Selv har jeg den med 7 knapper om det så er den nye eller gamle??
Uanset hvad så er jeg sikker på du bliver glad for den, for den er lækker specielt hvis man har været van til RTR betjeninger :O). Prisen skal selvfølgelig være iorden da den efterhånden har nogle år på bagen..
Selv køre jeg med 2.4ghz modul i den... Hvilke version er det du har købt da?
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Der findes en med kun 5 knapper under displayet hvad er forskellen
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Udmærket fjernbetjening.. Som kan alt det den skal kunne og mere til + at det er nemt at finde rundt i den menuér :O) Bruger den selv...
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jepper der skal lidt gas til jo, ja af begge dele hvis du forstår GGG
Hvilken fjerstyring køre du med, er ved at handle lidt om en Futaba PK3 det skulle hvis være noget godt siges der
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hæhæ var nu også kun i sjov hehe men det ved du joh min ven hehehe :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Vi er nok ikke værken bedre eller værre GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hæhæ hæhæh ;O)
jah jah min ven...... i er nogle slyngler derovre hehehe :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
GGG det var for dyrt med hegn
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hehe næh ik lige min ven...
men ved hvorfor der ik er rundt om jylland :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
ARHHHH lige en lille en , ved du hvorfor der en vand hele vejen omkring sjælland og fyn
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
HA nårhhhhh kunne nok finde et par ting i kunne lære over there GGG
Nå nu skal vi være ordentlig ved hinanden, så vi slår os sammen og sviner de syngene fynboer til i stedet GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jeah men det er joh kun inden for rc sporten hahahahahahhaah :O)
andet kan i da ik sætte en finger på tihi hehe :O)
"just kidding"
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
JA JA JA Min ven I har en del at lære der over stadig GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
fede klip min ven :O)
men mente nu mere de store nitro ccm... de snakkede noget om de offentlige løb der køres i er mindre ccm. altså omkring de 2, et eller andet tror jeg de sagde.....
men jeg kan bedst lide de store motorer også i nitro hæhæ :O)
ik sjovt når man bare kan lukke op for gassen og derud af
men sjovere hvis man skal lærer og begrændse sin gas fordi der er så mange Hp og ccm... :O)
men har også tit tænkt der må sgu alligevel blive solgt en del benzinbiler når man tænker på alle dem der opretter herinde ik er alle sammen ............men de fleste er fra jylland af har jeg lagt mærke til og fyn og øerne---- "Hvorfor Det" hehe :O)
nægter simpelthen og flytte til jydernes land for at kunne race må køre noget mere i gaderne så folk herovrer på djævleøen så flere kan få øjnene op for hvor sjovt og socialt en sport/hobby det er :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Tjek lie hvad der står i teksten på de to øverste klip på dette link
http://www.rcgalleri.dk/html/vid_alle.asp?formsort=Videos.Created+DESC&formCatID=4&formsearch=viborg&Submit=++S%F8g++
Jeg har også en stærk mavefornemmelse på at 1-5 bensin gør stor fremskridt i dk lige for tiden, og hvis det er rigtig kommer der jo også flere løb for dem. der holdes da også lukkede løb rundt omkring, det kommer der også i IMK..... HVIS der såfrem kommer tilmeldinger til det jo ggg men har hørt fra flere her på egnen at efter kølkær har fået lukket deres 1-5 bane på grund af miljø, hvilket ikke vil ske i IMK da alle tilladelser er ok ved os til 1-5 og 1-8 GGG at de køre helt til århus for at køre, så der må da være noget vilje i den klasse også. Men ved selvfølgeligt ikke hvad der røre sig på storøén, men er der en bane er du måske sjælen for at få sat noget løb op
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Gode gamle Allan Min Ven :O)
da jeg var et smut forbi greve snakkede jeg nitro med nogle gutter der kørte derinde og de snakkede noget om det kun er de små klasser i nitro der køres løb med og ik de store ccm..... :O( der blev jeg ked heh :O)
men såå må vi joh lave nogle outstanding ccm race for de voksne modeller hah :O)
nok også derfor jeg satser mere og mere på benzin men nitro bliver i stalden også som en sidegevindst hehe :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
det finder jeg mig ikke i så du får lige klasket en høj i tilbage hovdét på en mere af dine vogne ggg
Ja det var et godt du gjorde med den motor, sådan er det bare når man hænger i bremsen kommer bagerst GGG
maj 2008
Følger: 58 Følgere: 76 RC-enheder: 14 Emner: 8 Svar: 22
Nu hvor jeg har købt den motor:):)
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
tak min ven :O)
skal se idag og imorgen om min onroad bremse passer over på min offroad FG :O)
så sparer jeg da lidt der indtil der er nye ståldele hjemme :O)
ååh jeg må jeg må jeg må have Benzin Benzin Benzin hehehe
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jeg krydser finger for dig
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
både onroad og offroad hvis jeg kommer afsted skal lige se om jeg har råd til dele der mangler evt.... :O)
og er såå afhænig af en ven som skal køre mig også så må håbe han dukker op også han har det med og komme meget for sent eller dagen efter så det er usikkert med transporten evt... toget må jeg så ty til hvis det er men holbæk-hillerød er en lang tur og slæbe biler med i :O)
men glæder mig hvis det bliver aktuelt på mandag :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Fedest, jeg kan godt love dig for det er bare SÅ sjovt, det er noget helt andet end at gå og leje her og der GLÆD DIG MIN VEEEENNNN
Er det onroad
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hæhæ :O)
skal måske køre på bane for første gang i hillerød på mandag evt...... :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hallo så meget er du heller ikke med i den bøn ggg
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Takker miiiiin Ven :O)
ville faneme gerne stå med et team og kunne håne jyderne når vi vinder hæhæhæ hæhæhæhæ :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Du er stadig med i min aften bøn
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
har hørt der er bjæverskovbanen også skulle være fed kender den ik i nu, men i greve er det så kun 1:8 biler offroad de kører med så jeg er stadigvæk ik velkommen der :O(
ik med mine FG´r hehe
men til benzin har jeg hørt der ok bane i kalundborg egnen
næstved har lukket deres offroad ned for at lave en græsbane til de 1:8 nitro og benzin må ik komme der mere :O(
men nitro har flere muligheder end benzin har det tror jeg på sjælland "Djævleøen" der er nok mest onroad efter jeg har blevet fortalt men sikkert der gemmer sig nogle klubber og baner der ik gør opmærksom på sig selv evt......
tølløse er kun el indendørs onroad offroad er groet til da den er lille banen og ingen gider benytte den .........
det er irretrende og have planerne men ik kapital eller grund til rc klub hehe :O) men søger bare mere viden derom såå møder jeg sikkert nogle seriøse rc folk må man da håbe på heh :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej din gamle røver.....
Længe siden du har været stille den sidste tid.
Ja min svoger har bikset et logo sammen til os, det skal man jo have GGG
Var lige til møde i klubben i mandags, det gik fint vi får stot set det vi mangle i år allerede. Men det jeg vil sige var at Jan Juul fra DASU fortalte mig at der var flere fine baner på stor Øén er det rigtig.
Du kan bande på jeg har det helt store sugerør for øjne og øre den her tid GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
fedt logo du har fået lavet til klubben :O)
det går sgu stærkt hehe :O)
var lige i greve rc center idag og kigge da jeg køre lastbil på jobbet og slog et smut forbi og der var to nitrobiler offroad de har fået lavet ny bane derinde men den er fed nok bortset fra den er lavet af mudder nærmest der er størknet så det er ligesom beton og køre på nu hmmm. ik lige så smart lavet men banen er fed så hvis jorden var ok så ville den være topklasse ..............
jah man må joh suge til sig af viden ik allan hehe :O)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej morten
Takker mange gange, jeg har to af dem, det er en rigtig god bil holdbar og man kan få alt i hop ups, går efter at ville have en prof motor i den her på profilen til næste år
Skal også have lagt den anden ind + de andre jeg har, men en del af min tid går på IMK banen lige nu så må jeg sysle med RCG enheder i vinter GGG
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 3
har lige set på din bil mega fed høj her fra:-)
maj 2009
Følger: 40 Følgere: 36 RC-enheder: 3 Emner: 23 Svar: 41
hehe
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Det kan du bande på, du får den lige i hovedet igen
maj 2009
Følger: 40 Følgere: 36 RC-enheder: 3 Emner: 23 Svar: 41
smid gerne en tilbage ..
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Glæder mig til at komme forbi og se.
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 112 RC-enheder: 10 Emner: 109 Svar: 1.031
jeg prøver at gøre det bedre:D
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej
Bilen fejler skam ikke noget, men der er ikke meget tekst, især under feltet beskrivelse, jeg have selv skrevet den mængde som du have første gang jeg søgte om at få min ind og der blev den tudet ud her inde fra. Syntes godt at en så speciel en bil må der være mere der kunne beskrives. Det er så min fejl jeg ikke har lagt en besked, det plejer jeg ellers altid at gøre, undskylder på mine vejne, men her er den så.
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 112 RC-enheder: 10 Emner: 109 Svar: 1.031
må jeg få en begrundelse hvorfor jeg skulle have middel på min e-revo ikk fordi jeg klager. vil bare gerne vide hvorfor. så jeg kunne gøre det bedre:D
//Anders//
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Og nyt profil billede har man også fået ggg det ser godt ud.
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jer er ikke bare klar jeg glæder mig mega, jeg tager med hele cuppen næste år
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
jamen så 60-70 var nu ikke for at prale
Du er klar til flere løb næste år kan jeg høre.. :O)
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
er der langt fra ikast til hammel eller omvendt er det ik i ikast du kører allan w ???
"Ghost"
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
okay kører du ik 2,4ghz
det er klart det sjoveste og bedste har lavet mange skader på den måde der uden forbindelse ligepludselig heh heh
det må da være på ønskelisten hva. min ven hehe
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
50 sek. blære røv, prøv lige med 60 til 70 sek eller mere alt efter om bilen har en antenne på eller ej, knæggede jo antennen i trede heat så kun ikke helt snakke med den fra midt af banen og over GGG
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Du må have en tur her over til jylland så du kan prøve at komme ud og fyre den af, det er vildt HELT VILDT så sjov det er, man får bare så stort et kik når det hele går løs på en sådan dag, helt ubeskriveligt, og jeg kørte ikke nær så godt som de andre der kørte, var måske endda lidt i vejen for de helt hurtige, men der var ikke et ondt ord fra nogen, kun hjælpende folk på flere områder. MEN PAS PÅ DEM... de tyvstarter ja ellers kan de jo ikke klare sig GGG
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jeg vil frem over nærmest presse alle jeg kommer forbi med en bil til at de skal prøve det, som du antyder, man føler virkligt man har t stykke værktøj at bruge her i stedet for en markracer.
Det var s.. da træls med den server, men det er også langtid matr. skal holde i en finale, men det er jo også en udfordring i sig selv.
Vi kørte forkert og kom lidt sent (forkert adresse i gpsén GGG) det var planen at den store dreng skulle hjælpe mig men de kom senere end os, så da jeg lige have skrevet mig ind og fået sat tællerbrikken i, skulle jeg køre så mutter og den mindste knægt måtte hjælpe hinanden, knægten kunne ikke tanke bilen mente han og mutter kunne ikke evt. starte den, så junior fik en gløde starter i hånden og mutter fik tankflasken i hånden og så blev de pladseret i pitten begge to uden de store spørgen til dem GGG de lignede nogen der have set en stor selvlysende tallerken på himlen, men jeg trillede op i pitten en gang morede mig oppe fra over de store paniske bevægelser de to kunne, men lige så meget over det sejers blik de fik da bilen var klar til at rulle ned igen, så kørte jeg færdig og hold da kæf... de var bar ikke til at skyde igennem da jeg kom ned, det var en lige så stor sejer for dem som hvis jeg var blevet nummer et GGG, he efter kom de andre unger, hvor så den store tog over. Men det sjove forsatte da jeg kom hjem og skulle se det video Dorthe have filmet, hun have ikke lige tænkt over at jeg kunne høre alt hvad hun sagde når hun stod og filmede, skal lige hilse og sige at jeg kunne forstå på udtrykkende at hun faktisk næsten går mere op i det end jeg GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hæhæ hæhæ lyder sgu sjovt i to hehe grineren kan se jer for mig rende rundt der om sig selv og se de andre starte hehe :O)
jeg skal joh ik grine kender ik selv noget til det joh men grineren og læse om hæ hæ :O)
lyder sgu sjovt og hyggeligt :O)
morten og allan på banen ,,,,,,,,,
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Godt du nød den :O) Synd at så mange ikke vil prøve det, for de går glip af utroligt meget med deres RC bil...
Men ja som ny kan det være lidt svært, havde du en mekker med som hjalp dig med tankning eller fandt du bare hjælpen på dagen?
Jeg var så ved at lave samme fejl i finalen, trode der var 3 min til start smed bilen på banen for at varme den op, da jeg så er på langsiden køre alle hen til start og der var 30 sec til start, lidt træls efter som det tager ca 50 sec at køre rundt. Så måtte sku krydse banen for at nå tilbage til min mekker som ikke nåde at tanke mig op... og som om det ikke var nok så løsnede min servo server sig 20min inde i løbet, hviltet selvfølgelig gjorde at jeg mistede min 2 plads 7min i pit var sku ikke lige et plus GRRRRRR
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej
Det var bare en mega fed dag, godt at komme ud at give gas på bane igen
Jeg må sige at jeg ikke kunne kende ret mange men det var hvis fordi jeg havde en del at se til, men Hening fra Esbjerg kom hen og gav et par gode råd samt en af hans folk kom med min trækaksel, for JA ØV ØV gik ud da vognen fik et dårligt sideben
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Nå hvordan synes du så det gik??
Jeg så du desvære måtte stoppe grundet en brækket bære arm eller tager jeg fejl..
Jeg ville sgu have været henne og sige hej, men blev sku konstant forstyret og glemte alt om det til sidst... :O(
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jah jah selfølgelig holder vi øje med dig min ven heheh hehehe
jeg er bare ikke altid til og se men er der hehehe
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
oki ;O)
Det du har i er det samme som jeg ret ofte har kørt med i min buggy, fint setup som er nemt at kontrolere..
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Skulle bare se om I holdt øje med mig, GGG
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Det er hvis mig der har skrevet noget sludder, har lige været nede at kigge på mine noter, jeg har 5000 i midt 3000 i for og 1000 i bag. Har ikke prøvet andet endnu, men vil se om jeg ikke kunne nå det inden jeg skal til skive. så du har ret helt sikkert. Men som jeg skrev er det noget man skal prve af med lidt forskelligt. Og lige det der med fra bane til bane, der har jeg ikke lige den store viden endnu da jeg kørte den første gang..... hvornår var det nu.... nå jo, på Søndag GGG
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Allan jeg er så uenig. Du skal ikke have tykker i bag end for.. Din bil bliver usabil ud af sving osv.. Jeg køre med max 3000 i bag og normalt kun 2000.. Dette er dog en smagssag og kommer and på hvilken type bane man køre på.. Men som grund regl det tykker olie bag det mere livlig bagende men dog bedre afsæt, så man skal finde en mellem ting, hvis man kan sige det sådan..
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hæhæ grineren sjovt nok og godt fundet på heheh
det med du lavede hornet om til blinklyset hehehe
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Så kan man lære det, jeg voksede op på min fars værksted, så var rimlig godt rustet da jeg gik i lære GG
Men der var en sven som fik mig med den lednings forstrækker, ja så var der jo ikke andet for end at jeg måtte ud og sætte hans højre blinklys til hornet lavede lige et relæ med en omstyring så det gav stel i stedet for plus, vidste nemlig at han først skulle dreje til højer når han var halvvejs hjemme, så kunne han ikke lige nå tilbage og lave det om. Sjovt nok vidste han godt dagen efter hvem han skulle henvende sig til med det GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
nå jah dem er der joh også hehe
har selv været udsat i mine unge dage for den med ambolten så står man sgu og lurer og siger den kan sgu da ik skrues af det horn der hva....... fedt i hornet siger i hehe hehehe heheh
jah bare en stor kæmpe rærtang eller lign. på hornet og drej til hehe hehe
jah det var sgu dengang .)
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
GGGGGG
De er bare rigtig gode dem der, og skal den vare helt i skabet så sender man dem hen til lagermanden en dag han er alene og har MEGA travlt efter kørneprikkerne, så er der ballade
Have nu ikke hørt den med hornet og olien på armbolten
Der er jo også mellemgas fordeleren og lednings forstrækkeren samt røg venderen til udstødningen eller hvad med lidt nyt porcelæn til katelysatoren. Puha, man er hvis ikke altid sød ved andre GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
okay takker
så var jeg gal på den hehe nok ligesom når man siger til lærlingen at han skal skifte fedt i hornet på armbolten ,bare skrue hornet af hehee hehehehehe
eller en spand fyldt med kørnerprikker til randen hehe hehehhe .................
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Når du har skruet diff. huset af vender du det på hovedet og hælder olien ned i huset, drej lidt på akslerne lige så stille så olien fordeler sig ned i huset og render ind i differerhuset også HUSK fyld kun på til huset er lidt over halv fuld IKKE HELT TIL KANTEN, der efter ´sætter du bunden på igen mens du holder diff. på hovedet.
Det er forskeligt hvilken olie man hælder i for, midt og bag fra bil mærke type mm. Men der er en tommelfinger regel man kan gå ud fra, Tyk olie i midt diff - Mellem olie i Bagdiff - Tynd olie i for diff, man kan prøve at lege lidt med forskellige tykkelser, det giver en del forskelligt træk for og bag aksler imellem samt lidt forskelligt spæring hjulene imellem hvilket er lig med forskellig køre enskaber. lige en ting mere skal du til at lege lidt med det så husk at teste resultatet på jord, sand eller lign ikke græs eller beton, det er her du hurtigst vil mærke forskellen.
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
ah ha hvor smart den havde jeg ik lige tænkt på heh ......
er der så ik olie inde i tandhjulet kun udenom ???
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
jeg har kun olie i nu, har geviet flangsen der slutter mod bundpladen en lille smule flydende pakning
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
ahhh tænkte det nok det var dem der heheh
i mine diff-huse er der fedt og diffhuset skrues direkte på bundpladen uden pakninger så er det inde i selve det diffhjul der man skal putte olie i hmm.. okay ..... så er der altså olie inde i der og fedt rundt om hjulet ......... smart ......
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Hvorlang tid, vil jeg helst ikke udtale mig om da jeg faktisk ikke ved hvad der anbefales. men skal min stå i over 14 dage så for den noget ellers ikke,
Differne på en buggy/truggy er dem der sørger for at dine hjul kan køre med forskellige hastigheder, det inderste hjul skal jo ikke slet så langt som det yderste når du drejer.. Drejer du på det ene kan du se det andet køre modsatte vej når du holder den i luften, så de sidder mellem trækakslerne i forenden og bagenden, + at en offroadbil også har et i midt til at fordele kraft mellem for og bag..
ek.s
http://www.jespares.com/radio-controlled-models/nitro-cars/hop-ups/losi/losi-8ight-8ight-t/losi/losi-8ight-complete-front-smartdiff.html
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
okay tak for din viden
har en ide om hvor men er ik sikker på det er samme sted vi snakker om ??? please help
hvad vil sige længere tids opbevaring er det hvis man ik kører i en uge evt. skal man så smører den ???
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Man åbner simpelthen differne og hælder det i, om det kan puttes i alle typer af biler skal være usagt, Men nærmest alle buggy og truggyer kan, de har o ringe ved akslerne så de er tætte.. Olien kan fåes i mange forskellige tykkelser og det er silikone olie der er tale om..
Hvor lang tid den holder, er der ingen der ved. Kommer både and på held og vedligeholdelse,
Ja det puttes ned i kaburatoren og motoren tørnes. jeg bruger det kun ved længre tids stilstand, andre gør måske noget andet...
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
ej hvor smart er diff olie til om den skal trække mest for eller bag hmmm... smart men hvor skal det puttes i henne er lidt grøn i det stadigvæk hehe
og skal jeg ik se om den løber tør for diffolie evt. ???
hvor langt tid kan en nitromotor holde hvis man passer den ???
afterrun olie skal det bare ind i kaburatoren og toppen ???
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
WD40 er ikke godt det gør gummin pakningerne i motore hårde med tiden..
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Ghost.... dif olie er noget man typisk bruger hvis man køre seriøst.. Forskellig tykkelse af olie i diffen giver forskellig hårhed af dif spær..
Allan tror ikke det gør den store forskel, uden dog at jeg skal sige at det ikke gør.. mine plejer dog at holde ret lang tid, har ikke skiftet nogen iår.. har dog skiftet en center som var næsten slidt op...
Du køre med tyndt for skriver du? hvordan er dit start sæt up da? alt for tyndt for og tykker bag giver en ustabil bagende ved gas ud af sving...
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
GGG
Jeg brugte bare fedt før GGG, WD 40 har jeg set på Anssmanns hjat det er lge så godt som afterrun olie, jeg skruer gløderøret af og giver et pust ned i cylinderen, holder en klud over og trækker et par gange i snoren, hvis jeg ved den skal stå længe ( hvilket ikke sker før til vinter
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
difolie hehe det kender jeg slet ik til den får bare noget WD40 og noget syrefrit symaskineolie alle stedder og det rigtige olie i filter men ved ik hvor afterrun-olie skal hen hehe
har ik en dyt forstand på det kører bare og nogle ville nok sige jeg er dum og køre som jeg gør
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Den køre rigtig godt og holder godt, den er meget følsom når man stiller om på undervognen.
Har et problem, jeg er ved at prøve med forskelligt olie i midt, for og bag differential, har en tynd olie i for, men der siver lidt ud ved trækakslerne når jeg køre. Ved ikke om det er normal på rc biler, men går og tænker lidt på hvad jeg kan gøre for at det ikke gør det. Ellers en fin vogn har nu 2 af dem + en reserve bil uden motor og el. Så er der lidt at bruge af til løbsdagene GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
kører den fint specter ???
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Takker, det kommer vi til har været der ude i torsdags hvor vi fik lagt lidt planer om havd der skal gøres nu, og planer frem over. Det skal nok blive godt
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 12 RC-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 13
Fin vogn..
Glæder mig til vi kommer til at køre ude på imk..
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
du er sgu sjov min ven hehe
jah tror jeg vil samle alle dem jeg kender og få stablet en forening på benene evt.....
og så kunne man søge komunnen om en grund til en start med offroad....... så kan det joh udvikle sig derfra evt.... men giver dig helt helt ret i at der skal være plads til alle det er det der er sjovt ved og race sammen
og man for nye kører ind i rc verden den vej ............
hellere grille og køre rc end og køre dasu løb så..... vi må ik glemme hyggen og det sjove ved rc
du har så ret i det du siger
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej
Jeg har arbejdet i en del år med DASU som sagt, og skal i gang med at arbejde en del med rcbanen i Ikast nu, så hvis du kommer så langt, så kan jeg være dig en del behjælpeligt der, du må gerne både starte en klub/forening uden om dasu, du må også gerne lave og køre på en bane uden om dem, men der er det komunetilladelser osv. der skal i orden. Og vil man blande DASU ind i det er det banen der bliver det store, for skal man have en DASU reg. bane skal den selvfølgeligt opfylde Deres krav samt områderne der til. Det man får med i en DASU reg. er at man så kan afholde DASU løb som eks. DM i RC, hvilket er underlagt DASU. Nu ved jeg ikke "endnu" hvordan JC reglementet er kommet til verden, men inden for 1-1 biler er det svært at lave noget uden om DASU da der er rigtig mange sikkerhedsregler der skal til der, hvor i RC er der slet ikke så store krav, jeg ved at de i Esbjerg vil lave en DASU bane men ved siden af laver de også en IKKE DASU reg bane, som de må køre på som de vil, for er din bane underlagt DASU må du ikke hverken køre træning eller nogen løb på banen uden det er igennem DASU og efter Deres reglement. Jeg ved også at dem der køre på 4 hjulet motorcykler i 1-1 på jordbaner er ikke underlagt DASU, de køre under en anden organisation, selv om de har lejet sig ind på nogen DASU baner før (Eks flere gange i Ikast) så vil de ikke have deres regler underlagt DASU, så her er der ikke noget i vejen for at starte noget op på hobby / amatør plan, hvilket er en rigtig god ting at sparke sig selv i gang med da det netop er det der laver sammenhold og kammeratskab. Har selv gået en del igennem eks inden for rallycross igennem nogen år hvor som sagt DASU´s musketer kom og vil gøre det til Jordbanenernes DTC løb, hvor det der er kommet ud af det er store budgetter til vedligehold af baner og tilbehør for klubberne hvilket også har gjort klubberne MEGET afhængige af de få virkelige ildsjæle der har gjort det til Deres et og alt at drive et sådan foretagen samt at de har kvalt "det sjove" i disse løb med at det kun er standart biler der må køre hvilket set i det store perspektiv har gjort at der er færre baner at køre på samt bilerne er meget lig hinanden hvor så det er pengene der afgør hvem der vinder hvilket igen har gjort at det betalende tilskuerantal ikke er i nærhed det det var for år siden, det eneste de glemte i dette foretagen DASU, var lige at få TV2 eller DR1 til at komme og hjælpe alle disse negative ting for denne sportsgren til at løfte dem op på et højere plan, som de påstod var planen med at "nærme sig internationale standarter" nu er det bare sådan at da DTC kom til verden her i Danmark var der en masse lobbyister der puttede mange millioner i at få det på det plan det er i dag. Så hvis de ikke er blevet klogere med tiden så vil jeg gøre hvad jeg kan for at holde dem ude af det her oppe, så må vi se med tiden, for skal jeg være en af de drivende personer igen i IMK, bare inden for RC i stedet denne gang, så SKAL DER VÆRE PLADS TIL ALLE, da det er det der fremmer enhver sport / hobby, samt at det giver den bredde deltager skarre fra den hvirklige prof køre til den hobbyglade køre, som igen er med til at skabe de sjove stunder. Er der så nogen der ikke mener det er "fint" eller prof nok eller andet, så har de sikkert allerede Deres steder at køre. Den anden erfaring jeg har med når noget inden for motorsport stiger til et høj plan, er at de frivillige hjælpere til at drive banerne og områderne falder, sikkert noget at gøre med at hyggen om det hele falder og dermed bliver det en nødvendig pligt for folk at holde disse ting kørende, og der er jo meget sjælden der er et budget i sådanne klubber til at betale nogen til at holde baner og områderne. Så håber der er flere der brænder for at skabe noget godt for denne hobby, kan se Skive gør en del de har også lige lagt ny bane, den ser ikke ud til at være kommet til uden en del sammenhold og andre midler, der er sikkert også en del andre der har gjort det, så må vi håbe at der kommer nogen på stor Øén der har en stor ildsjæl for at få en bane op at stå, så kan vi holde Jysk Sjællansk mesterskaber, det kunne sikkert give en del "håne ret" landsdelene imellem her inde på RCG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jah gør alt for at sprede rc hehe
idag kørte jeg for sjov på havnen i de gamle silvan haller og område der ..... og lge pludeselig var der over 25 mennesker og en del med rc biler totalt fedt har aldrig oplevet noget lign. før så spontant hehe
nu kendte jeg så en af dem og fik nummer på ham da han kendte alle de andre stort set og så kunne det joh være fedt og mødes mere og mere og køre sammen osv. snakke rc og træf osv..... så ligepludselig kan man joh lave en forenning eller lign... måske
men jeg er bare ikke så meget inde i det med foreninger og klubber og reglerne så ved ik om man kan race uden om dasu eller hvordan med det
outsider klubber rundt om i landet uden om dasu hehe kunne være fedt
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Vi er enige, men lad os holde gang i det der er uden om dem, så er der sikkert også andre der vil lege med os GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Det lyder som om DASU er tabt bag en vogn heh .... de er sgu da ik for kloge så hvis de vil bestemme om jeg skal have klare eller malet vinduer i min bil .....
så gider jeg sgu slet ik og konsentrer mig om løb i fremtiden så vil jeg bare have rc som en hobby og ik andet ........
de trænger til og blive skiftet ud så i dasu ....
de ødelægger da sporten så de røvhuller hvis man ikke engang kan have en stille og rolig dialog med dem hmmmm.....
SÅÅ er jeg da godt nok blevet skuffet over DASU
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Hehe Ghost fint med mig, så siger vi at det var en jyde der tog der over og lavede reglerne :O)
Men uanset hvad så synes jeg reglerne er stramme specielt når man tænker på at proffer i usa ikke behøver, ej heller rallycros under DASU selv
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
morten K
det kan ligeså godt være en dum jyde hvorfor lige en fra sjælland af
det kunne ligeså godt være en latterlig jyde der er taget til sjælland ......
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jeg har arbejdet en del med DASU både igennem folkerace og RallyCross, både på banesiden og på køresiden, 95 % af de tiltag der er taget gennem de ca.15 år jeg har beskæftiget mig med jordbaneløb, har det skåret ned på både deltager antallet og tilskuerantallet, så min erfaring med DASU er at de sidder som små konger og høster en alt for stor løn samt goder i Idrætenshus på storeøen, det værste af det hele er de er ikke til at få en dialog med, ikke engang selv om det er en pæn og konstrutiv måde man forsøger sig på. Jeg er en af dem der også har forladt denne sport bla. på grund af DASU´s tiltag gennem årene, ved også der er mange andre. De skulle nøjes med at tage sig af DTC og andre høj budget´s sportsgrene og så stikke en finger i jordren med os andre. Deres største forsvarssvar når man tager en dialog med Dem er "Vi skal nærme os internationale regler" GGG så skulle de kigge lidt ud i verden og se godt efter hvordan reglerne er der ude, og måske endda prøve at deltage i at forme de internationale regler og måske lytte lidt til hvad køre og tilskuer gerne vil have, her er det selvfølgeligt ikke de sikkerhedsmæsige regler jeg hentyder til, mere som du selv er inde på med tag over hovedet og hvad man må køre i på en jordbane og om ruderne i en RC er klare eller der sidder et klistermærke der tegner en rude og lign. Bare min mening om DASU. Så er glad for at der stadig er noget med en motor på og har 4 hjul hvor man kan komme uden om DASU.
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Ja DASU har sku mange regler, som virker som om de kun er lavet enten for at holde de mindre jyske klubber ude eller også laver de regler bare for at lave regler..
Fek.s skal der være overdækket ryttergård med div... I 1:1 under DASU fek.s rally cros som koster og er noget mere prof tit end RC skal det sjovt nok ikke være, her må de forskellige teams selv sørge for det.. I USA til de store løb står der at de tit selv skal sørge for telt osv men de er jo også kun rigtigt proffesionelle, vi amatøre i dk kan da ikke klare os med selv at skulle have telt med ;O)
Det var bare lige en af de regler som er helt hen i vejret efter min mening og kun kan være vedtaget af folk der kommer fra store klubber på sjælland med penge nok som ikke gider små klubber med fine baner i jylland :O)
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Ja der er du heldig .... GGG
Ja har prøvet lidt forskellige forhandlere, men her tror jeg at der bliver handlet frem over, han ved også en del om løb, da han jo selv køre. Og ikke mindst snakker han ikke bare med tom mund for at sælge. Super sted og rigtig fin forretning han har der.
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
Allan Allan Allan , det er da hvis godt at jeg kører truggy og ikke buggy ligesom dig.
Ja, Henning fra RC models er en meget flink mand, køber næsten hos ham.
Nu må vi se hvordan det går til JC 3 for der kommer mange DM kører den dag.
Vi ses
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jeg skal ikke bare køre i Skive, jeg kommer kun for at give ALLE baghjul, har på min ferie tur været omring RC Models i Esbjerg og han kommer også der op, men han var så flink at give mig en del fif med på vejen, så I kan bare komme an alle sammen, GGG ARRRH rolig nu, det er mit første løb i RC, så hvis jeg nu går efter at gennemføre er det nok meget godt, bliver det bedre end det er det fint
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej igen er tilbage fra ferie nu, så har ikke lige været på d sidste dage, jeg syntes det er fedt du har det sådan, det er lidt der jeg også står, er jo selv lige begyndt, det er også godt når der kommer nogen nye ildsjæle til der evt. kan støttte de garvede og som kan komme med nye indspark.
Jeg har lige fået svar fra Jan Juul i IMK, vi skal have et møde den 13 i denne måned så det bliver rigtig spændene hvad der bliver sat i gang her på midter heden der efter, jeg syntes det kunne være super hvis man kunne på sigt lave et Jysk - Sjællandsk mesterskab og evt. fyn, i jordbaneløb er der et Jysk - Fynsk mesterskab. Det med reglerne er også lidt en jungel, jeg har lige været nede ved RC Models og snakke lidt med ham, den sværeste bane at lave er en DASU bane, den skal oveholde en masse regler og skal synes af DASU, og der må hvis ikke køres andet end DASU løb på den, det jeg regner med indtil jeg har snakket med Jan i IMK d. 13 er at vi i Ikast laver en bane uden om DASU, hvor man må kør Jysk mesterskab på, senere kan vi se om vi har fået så mange med i projektet at vi måske skulle lave banen til en DASU bane, men kommer an på hvor meget opbakning der er om DASU løb, hvor der er en masse underlige regler for bilerne også. Så det I skulle gå efter var måske en ikke godkendt DASU bane, da jeg tror den henvender sig til et bredt publikum af kører. Også laver vi f.... et OVER BÆLTERNE MESTERSKAB
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
Ja, jeg skal kører jyllands cup i skive, hvad med dig skal du ikke kører med
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jah det rigtigt og kunne være totalt sjovt med race over vandet hehe jylland-Sjælland
men er med i en gruppe herinde også rc-team-vestsjælland og det virker som om de også virkelig prøver og finde et sted hvor vi kan få en fed offroadbane
var til VM i motorcross idag med nogle fra gruppen for at lave lidt opvisning med rc bilerne på en lille bane ret primitiv men nu sjovt nok men har hørt rygter om der er nogle der arbejder på og få en rc bane på tegnebrættet i den klub evt. de har joh alt offroad bare ik rc i nu hehe
men min drøm er også og kunne samle så mange som det er muligt og lave et rc center i min by da den ligger meget centralt på sjælland og har fede facilitetter til det men jeg er ny og starter fra bundan af med alt og ene mand kan man ik ret meget men derfor bruger jeg også rcg.dk til og møde de seriøse rc folk der gider køre og sejle og flyve og få flere folk til og se rc igen for det er blevet lidt glemt de sidste mange år desvære men jeg gør mit for at prædike rc som tro heh heheh
og har påvirket mange mange flere end jeg lige gik og troede med det første at man kunne men det er fedt så der kommer flere og flere med rc
men der skal joh også penge til på en eller anden måde og reglerne der skal overholdes og kontakter til kommunen og osv. osv. osv. heh
men mit liv er kun arbejde og rc og rc og rc
tror sgu jeg har fået rc narkomani hee
kunne være fedt og starte med en offroadbane og så bygge en klub op lidt efter lidt så den blev rigtig fed heh
mon ik det er alles drøm men mange gør ik noget ved det men det gør du og er meget glad for det
rc rc rc rc rc hheheh
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej, jeg skal til Skive og køre mit første løb, ja det bliver nok første gang jeg kommer på en bane :-), som du kan læse her over regner jeg med fremover at komme til at køre i Ikast, men ellers køre jeg nede på stadionen i Ikast og i en grusgrav lidt uden for byen. Kan ikke se hvor du kommer fra på din profil, men hvis det er, skal man bare være opfindsom, har lavet to hop i træ som jeg slæber med ned på stadionen der ud over har jeg købt nogen flag i supermarked som jeg laver en bane med, de holder godt nok ikke helt til at blive kørt over, men en pakke koster en tier, nogen gange bruger jeg som du kan se i min film nogen vandflasker som der også kan dane en bane, syntes det er kedeligt bare at køre rundt uden at have noget at gå efter.
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 7 RC-enheder: 3 Emner: 63 Svar: 314
Hvor ville du køre henne hvis det var ;p
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej takker harlige været forbi din profil og smidt lidt godt til dig også GGG
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej igen Ghost og alle interresserede på stor øén
Her er adressen til den jordbane der ligger over hos Jer
Få samlet nogen stykker og kontakt dem for at få et samarbejde op at stå, ligesom i IMK (Ikast Motorsport Klub)
Nisseringen, Næstved Motor Klub, Gambakkevej 14, Nr. Tvede, 4700 Næstved
http://www.nisseringen.dk/
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Nej Nej, det må I ikke da, det er med at holde sig til.
Jeg skal til igang med at genoprette en bane i Ikast ved siden af folkeracebanen, som I kan se i min profil har jeg givet min tørn for at holde eks folkerace og rallycross i live i Danmark.
Men nu er jeg faldet for denne sport og syntes der mangler lidt indspark for at få gang i det her i midt jylland. Så til jer der over på med vandten, jeg ved da at i har en folkeracér bane der over også så er det med at få kntaktet dem og få sat gang i et lignene projekt der ude, og her inde i RC kunne måske være et godt sted at søge hjælpere, vi mangler også nogen i Iksat der er 2 mand der har været igang i noget tid nu kommer jeg og 4 af mine vennner og hjælper med at få det gjort færdig, men alle er velkomne, SÅÅÅÅ KANI I LIGE KOMME IGANG, få fat i dem der ude ved folkeracerbanen kan ikke lige huske hvor den ligger men find det på nettet, evt på DASU hjemmesiden, så kan vi holde Jysk / Sjællandsk mesterskab
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
.
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
surt så er der snart ik flere baner på sjælland der kan køres på hmmm.....
man for joh bare mere lyst til og droppe det rc igen desvære...
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Noget med at tilladelsen til banen er ikke blevet forlænget , ejeren af jorden gider vist ikke mere, Det er ihvertfald hvad jeg har hørt.
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jah har tænkt på det men gider ik udvandre fra øen af hehe men på besøg i det mørke til race ville da være mægtogt sjovt i fremtiden
der er flest i jylland og på fyn der gider og køre vi er lidt bagud herover
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
OK troede ellers i have aalt påøén GGG
Du må køre en tur med "Harry" her til Ikast så henter jeg dig så vi kan komme til Race GGG
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
kender ik lige bjæverskovbanen har ik været der men greve er da ik noget særligt desvære
så er der kalundborg ca. 1,5 time i bil herfra mig af der mangler nogle fede steder på djævleøen
hvorfor lukker hillerød måske???
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Jo jo der er skam løb på søndage
Jeg ved ikke hvor du bor ej heller hvor langt du har, så jeg kan jo tage fejl, jeg havde bare gerne kørt et par km for en fed bane, så regner ikke med at du har flere timer til den nærmeste når du bor på øen, men jeg kan jo tage fejl... Jeg har heller ikke styr på onroad baner, jeg snakkede 1/8 offroad :O)
Greve og bjæreskov har fede baner til det.. og Hillerød men de lukker jo måske...
Undskyld for OT i din tråd....
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jah alt det der ved jeg morten men jeg har fri lørdag efter kl. 16-17 stk. og i hverdagen kl. 17-19 stk. ca. så har kun fri om mandagen så det der med tid har meget og sige morten tror nu ik der er så mange race om søndagen og mandagen desværer så alle de race der bliver afholdt fredage og lørdage er jeg joh udelukket fra så hvad nytter det så og stille op desvære
og hvilken bane er det du mener er en af landets bedste jeg bor i nærheden af ville jeg da godt vide ehhe
onroad er næstved og offroad er kalundborg så lige og lige i nærheden synes jeg så ik lige de ligger når jeg ik kan presse mig ind i min FG bil hehe men måske kunne jeg stå på rulleskøjter efter den ud til banen hehe
men håber når krisen er over at jeg finder nyt job det er nok ik til og skifte nu joh men håber jeg kan få mere tid i fremtiden
og tak fordi du ville hente mig allan hvis vi boede i nærheden af hinanden
men tror nu jeg starter op med FG offroad og kører på banen i kalundborg det jeg kan komme til det
der kan jeg joh tage toget til
"Ghost"
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Ghost sitat hobbyrace/træf
Det er kun fordi du ikke har prøvet hvad det går ud på endnu så ;O) for så droppede du det der.. At køre løb tager ikke mere tid end men ønsker, selvfølgelig skal du bruge en dag på det, men resten af året vil være det samme ;O) og selvfølgelig skal du bruge mere tid hvis du ønsker at ligge i toppen,
Du bor rimelig tæt på nogen af dk´s beste baner, prøv dem, bare engang og jeg lover dig at parkerings plads kørsel er fortid ;O)
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
GGG Ja det er simpel hen ikke til at komme ind i en 1:8 vogn, det er også bare fordi de har glemt at lave døre i dem GGG
Nu bor du lidt langt væk fra mig ellers kunne du godt have fået et lift
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
jah indtil videre er det kun hobbyrace/træf jeg afholder heh men håber på og få mere tid og en 1:1 bil snart så man kan komme rundt det gør også meget
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Det var lidt ærveligt, så må du igang med at planlægge et eller to løb ind i kalenderen til næste år
Så kommer jeg også
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
joh men mangler mere tid pga. mit arbejde desvære
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej
Ja han fik mig lokket til det men glæder mig også helt vildt nu, jeg har sendt tilmeldingen, skal lige finde ud af noget med en brik, tror det er en omgangs tæller så er jeg klar. hvad med dig var det ikke noget
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
Allan W
skal du til og køre løb ???
"Ghost"
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Ja fortsæt endligt med det, vi andre får også noget ud af det hvis du viser dem frem her på ggg
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 128 RC-enheder: 12 Svar: 48
Ja jeg hygger mig med mine Biler
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Så er jeg tilmeldt
Men hvad med betalingen, og skal jeg have fat i en licens inden kan ikke se der står noget om dette i regelementet
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
hehe takker men har ik haft tid til og smide alle mine biler og både ind i nu hehe
"Ghost"
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2
mega nice bil du har ;D
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 128 RC-enheder: 12 Svar: 48
Du får en Høj af mig.
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Både og... Det beste er at have en til det, da du så er fri for at skulle finde hjælp på selve dagen.. Men i JC plejer folk at være meget hjælpsomme..
Efter ens heat skal man være påsætter på banen i heatet efter, så hvis der er nogen tilovers, altså hvis der kun fek.s er 7 påsætter pladser så skal de sidste 3 mand hjælpe køre der ikke har mekker.. Men der er selvfølgelig ingen garantier og det er nemmest at have sin ejen, men der er altså altid nogen der ikke har og de har alle fået den hjælp de havde brug for.. Så det skal du skal du nok finde ud af, ellers er det bare at lokke en eller anden med, skidt pyt med og de har forstand på det, det eneste de skal lære at at starte bilen og hælde brændstof på..
Går noget helt galt kan man hurtigt løbe ned og hælpe dem, sådan gør mange også de beste når det driller midt i et løb...
Så har du mod på det, så er det bare at melde sig til, det er skide hyggeligt og man lære utroligt meget af det... og som jeg skrev så er det for alle..
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Jeg skal godt nok lige høre lidt mere om det der, kræver det ikke at jeg skal have en med til at fylde brændstof på
Er vild interesseret
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Jaa nogen af DASU reglerne er lidt ømm bob bob..
Kan se du er fra midtjylland... Der er også det der hedder jyllands cuppen (JC) Her er reglerne lavet for kørene og ikke for at lave regler bare for at lave dem ;O) Så her må du gerne køre med den selv om du har malet vinduerne...
Du kan lige nå sidste afdeling i skive
http://tilmelding.rccs.dk/?page=tilmelding
Cuppen er for ALLE og ikke kun de hardcore.. Men som du kan se er der alt lige fra første gangs køre mere eller mindre, til danmarks mesteren, Bare mød glad op så skal du sku nok får en go dag ud af det...
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Takker og lyt ikke til dem der siger en bil ikke kan være i hel carbon, jeg syntes den er FEDDDDDDD sådan.
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej takker for tipset, kunne forstille mig at bærarmene nok ikke er så gode i alu. Jeg har faktisk lige været inde på DASU siden og skrevet regelementet ud, så det vil jeg lige til at plove lidt igennem kan se det fylder nogen og 60 sider
Jeg har godt nok malet mine vinduer men kan se der står at de skal være gennemsigtige, øv
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej takker ellers noget af en samling du har, det ser godt ud. Ja de er faktisk noget fede tog chansen og prøvede at købe den på tilbud ved RCMODELS, og så kan den holde til en del. Har ikke fortrudt at jeg tog chancen
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Lige en mommentar til det du skriver om alu og carbon med DASU Der er ikke noget der forbyder dig det.. Bare vægten er over det tilladte og det bliver ingen problem hvis du fylder den med alu ;O) Der er nogen ting på bilen der er nød til at være at det.. Men lad være med at fylde bilen med det, det ser smart ud men det flexer ikke som plast og gør den kun tunger...
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 165 RC-enheder: 5 Emner: 124 Svar: 1.154
fed bil jeg har den alm. specter de er vede tillykke med bilen
"Ghost"
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 53 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 71
høj herfra
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
God lang film, det ser ud som en bane der kræver en del træning og teknik at køre GGG
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 36 RC-enheder: 7 Emner: 96 Svar: 1.587
Puuh, vi er da en del medlemmer, 30+ vil jeg mene.
Hvis det er kan du evt. se min video: Team Ishima DK på banen SMORC
Der kan du også se hvordan banen er at køre på.
Skal dog lige siges at vi alle er meget bedre til at føre bilen rundt nu
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Lyder spændene, hvor mange medlemmer er I
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 36 RC-enheder: 7 Emner: 96 Svar: 1.587
ja der skete en forandring
Men vi skal snart til at renovere igen og evt. nyt design men det er ikke helt sikkert endnu.
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Håber også at kunne få skabt eller komme med i en klub med en masse hygge da jeg syntes det er det det går ud på, også en af de ting jeg blev træt af med det andet da som man siger der er koldt på toppen.
Jeres bane ser ellers rigtig godt ud noget helt andet efter Jeres renv. i 2007
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 36 RC-enheder: 7 Emner: 96 Svar: 1.587
Bane er også klart det fedeste EVER!
Jeg kører selv i Søllerød Model Racing ( www.smorc.dk) Fed klub med masser af hygge
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Men vil lige for en god ordens skyld sige at det de har lavet der ude indtil nu er bare flot arbejde, det ser rigtig godt ud og det der skal til at nogen ekstra kræfter til at lave det der er lavet, færdigt.
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Det er en længere historie, jeg har kørt folkerace og derefter rallycross i en del år, dette var i IMK (Ikast Motorsports Klub) efter jeg stoppede har jeg i en tre år holdt banen der ude, men ville nu igang med at køre noget selv igen og gider ikke det mega høje budget som rallycross kræver, derfor er jeg nu faldet for RC. I IMK er der to der har prøvet på at lave en bane, men projektet er gået en del i stå, jeg har nu kontaktet formanden i IMK som jeg kender lidt i forvejen og meddelt ham at jeg har nu samlet 8 stykker inkl mig selv der vil give den hele armen og få lavet det sidste færdig som mangler i at IMK kan repsrecentere RC i Danmark også. Så vi håber på at fra næste år skulle der gerne være en klub mere inden for RC. Men ellers har jeg tænkt på at køre en tur ud til Kølkær og kigge lidt hvad der er der ude, syntes selv jeg er ved at være klar til at prøve kræfter med at komme på bane nu, uden at ligne en hel tåbe bag en fjernbetjening GG
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 36 RC-enheder: 7 Emner: 96 Svar: 1.587
Ja det kan da godt være vi gør det
Skal deltage i DM 4 i greve og hansa cup furulund og det lokale klubløb, så der er masser at se på
Og jeg takker da mange gange
Har du planer om en klub du melder dig ind i?
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Glemte lige at sige tillykke med 7. pladsen FLOT
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej Lakridsen
Har her til start sat en 15 tand på, det går ellers godt frem af, men har købt en 14 tand og fik en 13 tand med, så engang når jeg kommer på bane føler jeg mig lidt frem med det, men kan godt mærke at koblingen bliver meget varm dette skyldes sikkert også den forholdsvise høje gearing. For en nybegynder som mig er det bare super at få et godt råd med på vejen, har indtil nu kun erfaringer med Annsmann motor og nu den tredje GO motor i familien, og især rart at høre når de bakker ens planer op GGG Og FED buggy du har der, det kan være vi løber ind i hinanden en gang på en bane, kan forstå du også køre på bane.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 36 RC-enheder: 7 Emner: 96 Svar: 1.587
Velkommen, det er da ellers en fin Carson du har dig der
G.O 5 Port pro er et rigtig fornuftigt valg, den motor er virkelig dejlig, den sparker rigtig godt derudaf men stadig i et omfang man kan styre
Den motor klarer jo uden problemer 25+ liter
Nu ved jeg ikke lige hvor mange tænder du har på dit spur gear, men 13 T er da meget universalt
Kører jeg selv med på på min RB S5 og 14 T på modelbilklubben SOS banen
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej torben N
Takker mange gange ellers en sej rustler, det ser godt ud med lyset i mørke.
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej Flamingo Allan
Takker for alle de gode, ellers noget af en samling du har dig der, respect over din titanic, den ser fin ud.
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 21 RC-enheder: 11 Emner: 33 Svar: 277
den skal den ind på rcg den fine racer
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 7 RC-enheder: 3 Emner: 63 Svar: 314
skal lige læse den igen (;
apr 2007
Følger: 184 Følgere: 180 RC-enheder: 44 Emner: 3 Svar: 104
10 af de gode......(-:
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej Echo
Takker havde hvis misforstået hvor man lå vægt på tekst her hos RCG, have ellers lagt en del arbejde i teksten under billederne, men har været rundt en ekstra gang og tjekke andre enheder, og har nu forbedret teksten i oversigten som du kan se.
Så takker denne gang, og håber dette er fyldest nok til en start her inde, der kommer selvfølgeligt mere med tiden.
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej Daniel O
Også fine vogne du har på din side kan godt lide du har sat den nye buggy oven på truggyén
Hvis du er i tvivl om hvordan man køre en motor til, så er der flere meninger om hvordan man gør det, men et rigtig godt råd, så spar 129 kr. sammen og køb den lille håndbog der hedder nitrobogen, det er let forståeligt tekst og forklaringer der er i den, og ham der har skrevet den lyder som en der ved noget om det.
Bare et godt råd fra en nybegynder
Men som uddanet mekaniker ved jeg at de to bedste råd jeg har rendt ind i er den 1. tank i tomgang og en fed blanding de førdte 10 tanke hvor motoren ikke bliver alt for varm er gode at følge. og ellers er der en del råd om 1/3 gas og ½ gas med mere.
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej Simon A
Takker ligeledes for en varm velkomst fra din side, har lige kigget ind på dine enheder ellers nogen fede lastbiler du har der, det kræver sikkert lidt øvelse at bakke med hængerne på
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 7 RC-enheder: 3 Emner: 63 Svar: 314
Velkommen (;
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 2 Emner: 8 Svar: 13
Hej Dennis og Mads C
Er ny her inde så forsøger mig lidt frem i funktionerne.
Takker for en varm velkomst fra Jeres side
Og ellers seje racere i har på billederne der.
har lige været inde på Jeres sider og kigge de ser s.. ellers godt ud Jeres biler, noget sejere end min
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 13
Velkommen til
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 53 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 71
velkommen