ABC med Nitro

ABC med Nitro

Medlemmer: 314
Forside Forum Medlemmer Annoncer RC-enheder
567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Indstilling af min motor?!! Indstilling af min motor?!!

Hej ABC med nitro.
jeg har nu anskaffet mig en nitro rc og er BIIP glad for den men der er bare lige en ting hvordan indstiller jeg den? fordi den yder nada lige nu.
men jeg tænkte på om der var nogle fra nordsjælland der kunne hjælpe mig med det.
eller er det ikke så svært?
min storebror er mekaniker og siger at man skal skrue på tomgangsskruen så den rykker lidt med hjulen men hvordan indstiller jeg på LSN?
Håber i kan hjælpe en nybegynder i nitro.
Mvh Kris M.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af min motor?!!
  • #1   27. maj 2007 Hey.. har lige et copy past fra et andet forum som muligvis kan hjælpe dig:

    Kig i bilens manual efter basisindstillinger (jeg håber, at du kan forstå engelsk).
    På karburatorspjældet (der hvor servoen trækker i motoren) sidder der en skrue, der kaldes low-speed-needle. Dens job er tomgangsblandingen. Lav dens basisindstilling og lad den være i fremtiden. På den modsatte side sidder der, på¨nogle motore, en nål, der kaldes mid-range needle (er der sådan en på din?). Den skal du kun lave basis indstilling på og så lade den være sådan.
    Over den stikker der er lille metalrør op - oppe i den sidder der endnu en nål, kaldt high-speed-needle. Det er den skrue, du skal holde dig mest til. Den justerere blandingen mellem luft og brænstof.
    FED BLANDING = meget brændstof og lidt luft = motoren har det svært med accelleration og omdr. og hvis den er for fed, slukker den gløderøret
    Gør den tyndere ved at dreje med uret
    MAGER BLANDING = lidt brændstof og meget luft = større omdrejninger og mere slid på de indre komponenter. Hvis den dør i toppen og ikke kan tage omdr. jævnt er den for tynd, og hvis den er varmere end maksimalgrænsen, så er den også for tynd.
    Gør den federe ved at dreje mod uret.
    Hvis man går ned mod mid-range-needle og går til venstre eller højre, finder man tomgangskruen, som for det meste er sort. Den regulere omdrejninger i tomgang.
    Keep in mind: juster aldrig på en kold motor! Og hav den aldrig for tynd i toppen, hvilket kan skade motorens indre komponenter.

    At have: varmemåler; infrarød tempgun
    Og: En god ide er at have en skruetrækker med ligekærv.


  • #2   27. maj 2007 Ken O jeg bor i fredensborg lige omkring hillerød ligger fredensborg.
    Per R vil lige læse det grundigt igennem det som dun har fundet og se om det kan hjælpe mig. smiley


  • #3   27. maj 2007 tror jeg har sådan forstået det lidt nu. tak for hjælpen per. men jeg vil nu stadig gerne have hjælp til det.

  • #4   27. maj 2007 har lige læst det stykke omkring hvad de forskellige ting gør men der står ikke noget om nogen basis indstillinger??

  • #5   27. maj 2007 altså.. jeg mener der står i min manual noget med at standard indstillingerne er 2½ omgang ud.. men ved jo ikke mht din..

    Står der ikke noget omkring fabriksindstillinger?


  • #6   27. maj 2007 Du skal bare skrue lidt ind på blandingsskruen..
    Det er jo sikkert fordi den kører for fed at den ikke yder noget!

    //Simon


  • #7   27. maj 2007 hyldahl racing nej det er ikke derfor.

  • #8   28. maj 2007 http://www.fj-hobby.dk/RC_Nitromotor.html

  • #9   28. maj 2007 takker flemming. smiley

Kommentér på:
Indstilling af min motor?!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce