Drifters

Drifters

Medlemmer: 259
Forside Forum Medlemmer Annoncer RC-enheder
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny undervogn (Carbon)
  • #1   15. dec 2007 Jaa smiley

  • #2   15. dec 2007 Hehe smiley
    Jo hvad er din adresse? smiley


  • #3   15. dec 2007 Jo selvfølgelig.. Du kan li få mit nummer så du ved du kan stole på mig :o) 004573053299

  • #4   15. dec 2007 Ja selv tak :o)
    Du ringer bare.. helst efter midnat, og gerne før sex :b


  • #5   15. dec 2007 8D

  • #6   15. dec 2007 fedt.. smider du den ikk i kopi maskinen så jeg oss kan få en.. haha lol..! det ser sku godt ud.

  • #7   15. dec 2007 Det er det fedeste kit til TT-01 ever. Tror batteriholderen faktisk fungerer ganske OK

    Jeg har min i fotoalbum, men venter med at oprette til min nye karosse og de sidste dele fra HongKong kommer hjem.

    Det ændrer TT-01'erens udseende med 100% - men er spændt på hvad det gør ved køreegenskaberne.


  • #8   16. dec 2007 ja det ser fedt ud , den komme til at ligne en evo 4 rimeligt meget , nice nok
    mvh
    Haagen


  • #9   16. dec 2007 Romeo - Ja den minder meget om din smiley Tag nye billeder af din bil. Tag din bil et sted hen med enten sort eller hvid baggrund og lad det blive mørkt, så kommer der blitz på og dér kommer carbon-undervognen i sit es.

    Highflyer - Jeg troede ikke TT-01 var i din boldgade mere? Jo selvfølgelig er den noget mere proff. anlagt med den nye undervogn, men alligevel :o)

    Henrik - Ja det gør den, selvom opbygningsmåden evo 4 slet ikke minder om TT-01'eren smiley


  • #10   16. dec 2007 Highflyer - PS. synes slet ikke din seneste (oprettede) bil lever op til din standart - og hvilket karros har du bestilt til den nye 3Racing undervogn? jeg synes det er synd at lave flere huller i mit Xsara karros, så jeg må ofre lidt på et nyt smiley

  • #11   16. dec 2007 Romeo - Ja for du skal både have one-way, låst diff. bag i (selvom det nemt og billigt kan løses med varmt flydende lim - så det er også nemt at fjerne igen) osv.

  • #12   16. dec 2007 Alu-kardan er en nødvendighed.

    Alu-kardan, gode kuglelejer, hårde støddæmpere og alu-hjul aksler (dem til fælgene) så er du godt kørende til drift. Mere behøver du ikke foreløbig, da du bare kan bruge varm lim til diff. husene..

    - Men selvfølgelig er driftdækkende og en motor med mange omdrejninger og en fartregulator dertil, en nødvendighed :o)


  • #13   16. dec 2007 Jeg skal bruge den på bane ja. Jeg har ikke de helt store problemer i at følge med - kører endda med 2*17 turns pt. (har dog en 2*12 turns liggnede, men den sluger strøm som bare fanden).

    Selvfølgelig har jeg ingen chance for at vinde løbende, da de andre kører med kul-løse motorer og fartregulatorer dertil og snart skifter til Lipo-batts. Men jeg er da med i flokken :o)


  • #14   16. dec 2007 Den ligger sku fint. Men det handler mest om dækkene ;b

  • #15   16. dec 2007 Jeg skal ha' fundet et nyt karros :o)
    Men det bliver nok et protoform karros da det er til bane, så detaljerne på de karrosser skal man lede længe efter smiley


  • #16   16. dec 2007 troels, hvad mener du dog? min RX7? nææh måske ikke, men jeg laver nu engang bilerne efter hvad de skal bruges til. Jeg gad ikke lægge en masse energi i den der RX7 fordi jeg vidste at den skulle bruges på en bane med træbander i herning to uger efter. - men bare fordi man en gang laver særlige custom dele behøver man jo ikke gøre det hver gang, jeg kan godt lide at vise det faktisk er nok med en fed karosse, og så bare male den pænt.

    Hørte lige nogen snakke om one-way til drift. NOGO drenge, det kan i ikke bruge til en skid. tyk fedt i forreste dif og normal i bagerste er vejen frem, eller evt. låst for.

    Oneway har ingen effekt på en drifter


  • #17   16. dec 2007 Forresten hvad mener du med "min boldgade"? jeg har T4 som er pro undervogn, men jeg kører ikke i klub og kommer nok ikke til det med onroad, hvorfor så købe dyrere end TT-01 når den kan få alt hvad jeg har brug for.

    Skulle da måske lige være den nye HB drift-udgave moffe har fået. Den er dælme sweet. Men for nu er TT-01'en mit foretrukne våben på driftbanen.


  • #18   16. dec 2007 Highflyer - Jeg troede faktisk at du kørte mere proff. end du så i virkeligheden gør. Men ang. karrosser, så kan jeg slet ikke se noget i din seneste bil (RX7). Den er virkelig kedelig smiley Flot malet, ja, men det er vist det eneste (håber da en på toppen kan klare lidt kritik).

    Og ang. one way, så er det da klasse til drift?
    - Hvis man vel at mærke kan finde ud af at bruge det rigtigt. du kører jo konstant med gas på i drift, og rundt i svingene på banen er der ikke noget bedre end at den bremser op. Måske har det noget at gøre med at den drifter jeg prøvede det med, var sat op til at trække 20% mere på forhjulene (noget med et andet diff.hus bagi)


  • #19   16. dec 2007 Romeo - Lyder lækkert :o)

  • #20   16. dec 2007 Troels - jeg er helt med på kritik, jeg forlanger ikke alle skal kunne lide alle biler smiley - men som sagt så er det en bil bilzonen skulle kunne stå inde for, derfor ikke flere sticker, og jeg vidste den skulle smadres på en bane (ganske som den faktisk blev) og derfor heller ikke lever mere. jeg forklarer dig blot hvorfor jeg ikke har lagt mange timer i karossen, da jeg syntes det ville være dumt når den skulle bashes alligevel smiley

    og nej kører faktisk slet ikke pro. jeg er en GADEDRENG indenfor RC smiley


  • #21   16. dec 2007 Hehe, okay smiley Har du set protoform karrosser med flotte detaljer? jeg synes ikke moffes er så fede igen ):

  • #22   17. dec 2007 @ Romeo, nu ved jeg ikke hvem du henvender dig til, men hvis du mener om der følger et alu motormount med til carbon-sættet, så ja, gearene bliver helt åbne med carbon sættet, så der bliver lavet en del om på bagenden. Derfor får man et motormount med som monteres mellem top- og bundplader.

    @ Troels K - protoform laver race karosser, og altså ikke flot detaljerede karosser. Så det er der ingen mennesker der har.

    Vil du have detalje skal du have tamiyakarosser eller Yokomo. ALternativt kan der være gode detaljer på nogle af ABC hobbys karosser også. Men protoform/proline og tildels også de fleste HPI karosser, er ikke ret detaljerede.


  • #23   17. dec 2007 Romeo - TRF dæmperne kommer hjem til mig fra HK i morgen smiley haha, der ligner vi sku meget godt hinanden.

    Mht GPM dele så er jeg dog lidt uenig. For jeg har GPM's steering assembly monteret, og der er ingen slør i det overhovedet, så kan ikke se at tamiyas skulle kunne gøre det bedre, umiddelbart.

    Du skal for guds skyld huske en ny kardan til din TT-01D - jeg kører selv med GPM's graphit kardan, og den er altså et must i stedet for den gamle plastik-ting.


  • #24   17. dec 2007 Jeg har ikke kørt med carbon sættet endnu, så det kan jeg ikke sige om er en givtig investering, men den ser godt ud smiley

    - Jeg ved ikke hvor du vil købe det du snakker om, men en prioritetsliste til TT-01-D vil nok, hvis formålet er drift, være:

    Alu kardanaksel
    Alu Steering assembly
    Alu turnbuckles sæt (køb GPM's du får en med til servoen også, som tamiyas sæt ikke har med)
    Alu dogbones
    62T delrin spurgear

    Alu motor mount kan ligeledes være en god ide, men langtfra noget must.

    TRF dæmperne tror jeg er en rigtig god ide også, de skulle jo give en masse muligheder med undervognen


  • #25   17. dec 2007 Highflyer -- nu vi er igang vil nemlig også lave noget ved min tt-01d. hva er det der gør alu kadang bedre.. og hvad er bedst alm. trækaksler eller de der 2-leds..?

  • #26   17. dec 2007 Highflyer - undskyld mig, men nogle af de dele du anbefaler, hører slet ikke hjemme på prioritetslisten.

    Alu kardanaksel - ja helt bestemt

    Alu stering assembly - NEJ! Man skal bare købe turnbuckles sættet, så man kan få udlinet det slør der faktisk er fra starten af.

    Alu dogbones - NEJ. Det er spild af penge. uanset motorstørrelse, har jeg aldrig haft problemer med std. akslerne. Hvis man skal optimere dem, skal det være 2-leds, og gerne i stål da dte både holder bedst, men også er billigst.

    62 tands spurgear? Ej, vel?? Du vil aldrig kunne mærke én tand mere (std. er 61), når man er oppe i den størrelse. Det er en forøgelse på på 1,6%? (1/62*100)


  • #27   17. dec 2007 Dion - Så snart du skifter til en hurtigere motor, lyder bilen som en knallert, fordi plastik-kardanen bøjer/udvider sig så den går op på de kanter der er rundt om kardanen. Det vil en alu kardan aldrig gøre.

    Jeg har lige købt 2-leds aksler, og jeg synes den går rigtig dårligt i diff'et. Det er slet ikke en nødvendighed at skifte aksler. men en god idé er alu hjulaksler - dem til fælgene.


  • #28   17. dec 2007 de der 2-leds de ruster ikk vel..?

  • #29   17. dec 2007 Ruster? Øh det ved jeg ikke, men hvis du skal køre udenfor, så er det nyttesløst at skifte aksler. De 2-ledsaksler der, er mere MEDtagelige for skidt, hvor imod der er intet der kan ødelægge std. plastik aksler.

  • #30   17. dec 2007 men selvom det er ude er 2-leds da bedre er de ikk..? der er jo mindre modstand.

  • #31   17. dec 2007 Det er kun 1 led du sparer pr. aksel. så det er 4 ud af i hvert fald 14 led. Så det er ikke en gang 50% du sparer, og nu er modstanden ikke så stor igen på TT-01

  • #32   17. dec 2007 Og som jeg før har nævnt, er mit diff. blevet ekstremt dårligt efter skift til 2-leds.

  • #33   17. dec 2007 er det nødvendigt med et diff skift så for optimal drifting..?

  • #34   17. dec 2007 Nej slet ikke.
    - Bare fyr noget lim fra en limpistol ind i diff'et, så den låser diff'et og dermed trækker på alle 4 hjul konstant (hvilket er en prioritering hvis du skal drifte med kontrol over bilen).


  • #35   17. dec 2007 Nej det skulle ikke være nødvendigt. Men jeg har noget tykkere fedt i min foran end bagpå, og det virker (vil samtlige der så den i herning være enige i).

    Han spurgte hvad jeg ville bruge, og jeg fortalte ham HVAD jeg havde brugt, for det var tilfældigvis det samme jeg havde gjort.

    Enig med tie-rods, men selve aluet virker også bedre end plastikstyringen. - jeg skiftede først tierods og deretfer alu og der var endnu mindre slør i aluen.

    og er en ændring på 2 procent måske ikke noget? - jeg vil under alle omstændigheder sætte delrin gear på, og der hvor jeg købte havde det største 62 tænder, så det valgte jeg at købe. ved ikke om det fåes med flere tænder.

    -men de fåes da ned til omkring 54, men det er ikke så optimalt for drifting.


  • #36   17. dec 2007 Selvfølgelig vil delrin plastik være en fordel, men man skal have en ret vild motor før std. spurgearet "opløses"

  • #37   17. dec 2007 ja der er meget slør i en standard tt-01d. i styrtøjet..
    vil du ikke lave en guide med det med fedtet Highflyer da jeg ikke er helt sikker på hvor det skal hen . det kan jo også fortrydes hvis det er.. vil det foringe køreegenskaberne hvis man ikke drifter,..?


  • #38   17. dec 2007 Det skal ind i den hvide boks (den hvor selve diffet er i).
    Under min TT-01 graphite, på det sidste billede kan du se en diff. boks ligger op af baghjulet.

    Det er bare de 3 bittesmå skruer der skal tages ud, og ind skal fedt (tyk "olie"/smøremiddel). Du kan købe fedt hos dit lokale byggemarked eller hobbyforhandler.


  • #39   17. dec 2007 oka hvor tygt.. vi har noget på arbejde til div. ting og sager i en fedt pistol. men det skal jo være syrrefri så det ikke opløser plasten.. ved godt hva diffet er .. er der ikke en masse bitte små tilg(tandhjul/fjedre osv) man skal passe på ikke hopper ud eller hva..?

  • #40   17. dec 2007 Har du ikke selv samlet din TT-01?

    Der er 3 små tandhjul der er sat på en trekantet dims, og de 3 små tandhjul ligger på et større tandhjul, og der er ligeledes et større tandhjul over. Der er intet du skal passe på med. Og det er NEMT at samle igen.


  • #41   17. dec 2007 Ja det er meget nemt

    Med til TT-01D følger der noget virkelig tykt sort fedt som det er meningen man skal putte i begge differentialer. men jeg nøjedes med at putte det i foran, og almindelig fedt bagi.


  • #42   17. dec 2007 oka har ikke selv samlet den men har haft den skildt ad. er det fedt så ikke puttet i når den er samlet..?

  • #43   17. dec 2007 Det er så kun hvis det er som Highflyer siger det, en TT-01D

    Jeg fik ikke sådan noget med til min TT-01, men det er jo klart, da den ikke havde noget med drift at gøre.


  • #44   17. dec 2007 hvorfor skal det kun i den ene.. og er det okay hvis det er i begge?

  • #45   17. dec 2007 Det er nåske nemmest at styre når den trækker på begge fordæk konstant. Jeg er ikke så meget inde i drift, men jeg ved at nogle af de proffesionelle kører med 70% træk foran og 30% bagi. Og det er måske nogenlunde sådan at highflyers bil er sat op, når den trækker mere på forhjulene.

    Der er i hvert fald mindre modstand i Highflyers bagerste diff, som gør at det ene bagdæk stadig kan trække mere end det andet - hvilket ikke er ret godt til drift.


  • #46   17. dec 2007 *Der er i hvert fald mindre modstand i Highflyers bagerste diff, som gør at det ene bagdæk stadig kan trække mere end det andet - hvilket ikke er ret godt til drift, men stadig er bedre end et normalt diff.


  • #47   17. dec 2007 hehe troels K - ja sådan tror jeg også det skal formuleres smiley

    Jeg får en one way-aksel på min nye undervogn jeg er i fuld gang med at samle, så jeg er meget spændt på hvor meget det gør anderledes, men gør i hvert fald i første omgang at den kun bremser på baghjulene.

    men den bliver forhåbentlig færdig og lagt herind inden jul


  • #48   17. dec 2007 Jeg har ellers hørt at man kun sætter oneway på forhjulene???
    Ellers snurrer den hele tiden rundt? :o)


  • #49   18. dec 2007 Det er kardanen der er "oneway" - så det er samme koncept som at sætte oneway på forhjulene, kun baghjulene bremser, og forhjulene får frit løb, ligesom hvis man trækker håndbremsen i en rigtig driftbil.

    Problemet er egentlig at jeg driftede på det nærmeste perfekt med bilen før, så er meget spændt på om det blot et lykkedes mig at smadre det hele for mig selv smiley


  • #50   20. dec 2007 nice kan godt li det hele er carbon og blå alu

  • #51   20. dec 2007 Highflyer - Ja har godt lige set one-way kardanen hos moffe, men kan man selv bestemme hvilken ende det skal fungere i? (Er det så simpelt at man bare vender kardanen?)

    Speedy - Ja det er rigtig fedt :o)


  • #52   20. dec 2007 @ troels K - onewayen fungerer ku i EN retning. Så vender du den rundt er det stadig i fronten. bremsen vil altid være på baghjulene kun. - så man kan med andre ord ikke selv "bestemme retning"

  • #53   20. dec 2007 Det skal man garanteret vænne sig til! Spændende smiley

  • #54   20. dec 2007 har den samme efekt som diff, i oneway..?

  • #55   20. dec 2007 tror det nogenlunde, men er usikker, for man har jo stadig fuldt funktionsdygtigt diff foran nu... men med oneway oveni hatten

    Er sku også spændt på hvad det gør :9


  • #56   21. dec 2007 du må endelig skrive hvordan det er at køre med. når du får det afprøvet..

Kommentér på:
Ny undervogn (Carbon)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce