FunnyRacing :-)

FunnyRacing :-)

Medlemmer: 65
Forside Forum Medlemmer Annoncer RC-enheder
1.166 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Funny 2014 Funny 2014

Så er det nye reglement for 2014 vedtaget ved weekendens landsmøde.

Fra 1. DM udendørs løb er de nye V2 biler tilladt.
De nuværende V1 biler (M-chassis) er stadig tilladt efter de gamle regler hele sommeren 2014.

V1 og V2 bilerne køre sammen, men tjener point til hver deres mesterskab.

Funny Stock findes også stadig i de gamle regler hvis der er nok tilmeldt.

Hvad vi gør efter sommeren 2014 tager vi på dialogmødet i September.




Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Funny 2014
  • #2   11. mar 2014 Som skrevet så tager vi hva der skal ske efter sommeren 2014 til efterårets dialogmøde.

    Retningen kommer til at gå efter hva flertallet bestemmer. Det er jo kørene selv der bestemmer hvordan fremtiden ser ud.

    Som tidligere nævnt er de nye regler kommet på for at få Funny klassen til at overleve. Ikke uddø som desværre var frygtet efter deltager antallet har været meget faldende og nye stort set ikke kommer til.
    Mange har ønsket chassier man kan købe og være med i toppen af klassen med det samme. Ikke skulle ofre en masse penge i hopups samt store ombygninger for at være med.
    Men er man tilhænger af de gamle V1 regler så gælder det bare om at komme ud og deltage i alle race og holde liv i klassen eller også få Funny Stock op og stå smiley


  • #3   11. mar 2014 Det kan ikke udtrykkes mere korrekt Mark.
    Lad os komme ud og køre noget FunnyRace, nu hvor der er endnu mere plads til alle.


  • #4   11. mar 2014 Hej Kronborg

    Hvis din M-Chassis lige er blevet færdig så skal den vel også ud og køre race skal den ikk ?

    Vi glæder os til at se dig på tilmeldingslisten til racet d.30/3 smiley

    Husk sidste frist er torsdag d.27.


  • #5   12. mar 2014 Jo self skal den det. smiley

  • #6   12. mar 2014 Så reglerne der blev vist frem før, er dem der gælder uden rettelser siden da?

  • #7   12. mar 2014 Eneste ændring til foreslaget er at V1 og V2 bilerne tæller mesterskabs point sammen til hver deres mesterskab.

  • #8   12. mar 2014 Hmm.. så må jeg ud og skrabe et speed passion motorsæt sammen.

  • #9   12. mar 2014 Du må stadig køre med hobbywing sættet hvis du kører med m chassis

  • #10   26. mar 2014 Hej Kronborg og Frederik T, husk at tilmeldingsfristen udløber Torsdag den 27. Marts. Regner da med at se jer begge til løb, nu hvor i har bygget biler til det smiley

    Mikael


  • #11   28. mar 2014 Jeg må sidde over. Jeg må erkende at jeg udelukkende kommer til at køre Funny i fritiden og som hobby, da der er ingen løb på Fyn og jeg sjældent har tid til at deltage i weekenderne når jeg er på sjælland.

    Desværre smiley


  • #12   28. mar 2014 Frederik T vi andre køre da også i vores fritid og dyrker det som hobby, så ingen forskel der. Ok troede bare du kom til at køre nu hvor du jo har skrevet en del...

    Mikael


  • #13   30. mar 2014 Ændring til FunnyRacing Ver.2

    Bane-EL udvalget har idag testet 17,5T combosettet til det nye FunnyRacing Ver.2.

    Motor spec på papiret så fornuftige ud idet SpeedPassion har 2200kv 540 motor mod nuværende HobbyWing 3000kv 380 motor.

    Men med en total gering på 3,13 gik det overraskende langsomt og flere FunnyRacing kører udtrygte sig tvivlende om 17,5T combo er det rigtige valg.

    Efter hårdt arbejde i kulissen er det kommet i stand at ændre regelamentet på motordelen til det nuværende 13T/3000kv comboset for FunnyRacing Ver.2.

    Dette er en beslutning der skal tages inden for de næste 24 timer da et evt salg af 17,5T comboset skal standses.

    Giv jeres mening til kende her i forumet eller sms til mig, du finder mit tlf.nr. på DMSU.DK

    Den endelige beslutning bliver taget mandag d.31. kl 21


  • #16   30. mar 2014 Efter at have set testen - af motorene i dag - virker set som den helt rigtige beslutning at fortsætte med det nuværende sæt - som benyttes i Funny som det ser ud i dag - Farten i det valgte 17.5 sæt vil på sigt gøre klassen kedelig
    og ikke kunne trække flere nye kørere til - som var det primære mål
    for Fynny - som så - Alle nuværende kørere har allerede disse sæt
    og kender til det - sættet er billigt - og holder længe

    Vil anbefale alle Funny kørere - samy EVT Nye - støtte op omkring dette


  • #17   30. mar 2014 Havde selv den fornøjelse at se testen i dag og bakker 100% op om beslutningen om at fortsætte med nuværende 13T sæt. Det vil efter min bedste overbevisning være den løsning der appellerer til flest glade RC-folk, nye som mere erfarne.
    Glæder mig til at prøve kræfter med denne klasse.


  • #18   30. mar 2014 Ja jeg var også med på sidelinien da der tilslut blev testet motorsæt i to nye FWD biler, og som ventet synes jeg ikke bilerne var hurtige nok med det valgte sæt, men jeg var samtidigt også overrasket over farten eller manglen på samme! Derfor støtter jeg også op omkring beslutningen vedr. Det nuværende 13T sæt som vi bruger i vores racere i dag. De har så tilmed den fordel at de er billige at anskaffe, samtidigt med de bare holder og holder og holder smiley

    Jeg glæder mig også til klassen, men som det ser ud for Kevin og mig pt. bliver det først til næste indendørs at vi kommer med nye biler til klassen, sommeren bliver kørt med nuværende biler mens der spares på livet løs til 2 x nyt udstyr smiley

    Mikael


  • #19   30. mar 2014 er der nogen der har prøvet 13t/3000kv i en af de nye samtidigt ??

  • #20   31. mar 2014 Ja 17.5T er ikke en raket fik vi set igår. Det var en noget anderledes kører stil end Funny bilerne idag da men skal arbejde noget mere med farten rundt på banen pga mindre power.
    Min sidste gearing var 3,3 og uden sensorkabel. Jeg havde ikke gearing med til at kunne lave noget omkring 3.0. Mine dæk var også helt nede. Tror ikke vi på FF bilerne vil dreje dækkene ned som vi har gjordt på M-chassis bilerne.

    Men bilen er fed. En rigtig RC racerbil og meget TC agtig men stadig med det sjove fra FWD.

    13T eller 13.5T SP sættet vil nok være mere retfærdigt. Jeg har lige tjekket op i Asien hvor FF klassen er stor. Der køres på 13.5T blinky, og er den klasse der har erstattet TC stock i flere lande.

    Vi skal dog bare være enige om at giver vi FF bilerne det mere power bliver det også en rigtig racer klasse. Dvs det er de dyre carbon chassis der har en fordel og m-chassis samt de FF bilerne lavet af plastik vil aldrig kunne have en mulighed for at kunne blande sig i toppen. Bare der ikke er nogle der bliver skuffede.


  • #21   31. mar 2014 Det er helt rigtigt det du skriver Mark, men jeg er nu helt sikker på at en FF03-PRO også vil kunne køre fra de meget dyrere kulfiberbiler! Selvfølgelig handler det meget om bilen, men det handler mindst lige så meget eller nok mere om personen der sætter bilen op og køre den. Det jeg mener er, at folk ikke behøver stille op med den dyreste bil for at køre i klassen. Hvis man sætter sig lidt ind i tingene, kan de billige modeller sikkert også gøre sig gældende! Ideen med at benytte motorsættet vi allerede nu bruger i forvejen, gør det også kun billigere for alle, både dem der har sættet, og dem der skal ud at købe det. Jeg håber meget på at alle os der i dag køre Funny, vil være med til at bakke op omkring den nye klasse så Funny klassen igen med tiden kan blive en af de største igen smiley

    Mikael


  • #22   31. mar 2014 Med det nuværende 13T motorsæt fra HobbyWing, får vi den samme power som i M-chassis bilerne, men en rigtig FWDér kan bedre håndtere den ekstra power.
    Jeg mener ikke man behøver de dyreste carbon biler for at følge med, så længe man sørger for at opbygge drivlinien så den kan håndtere kræfterne. Det svageste led på de aller billigste modeller er sikkert kuglediffentialet.
    Med geardifferentiale, CVA-aksler, kuglelejer, motorkøling (heatsink eller blæser) og ordentlige pinioner, kan det ikke gå helt galt.


  • #23   31. mar 2014 Tak for invitationen og tak for taletid. smiley

    Som kører med en stor forkærlighed til FWD-chassiet, finder jeg denne nye Funny V2 klasse et herligt tiltag i dansk RC.
    Min første bil var en FF01 med Civic-karosse. Det var tider. smiley
    Og da jeg så billederne fra TITC for et par år siden efterhånden, var jeg solgt.

    Nu kommer mit indlæg her jo ganske vist efter "spærretiden", men om ikke andet har jeg da givet mine tanker videre - om ikke andet til måske senere brug. smiley

    Jeg fik desværre ikke selv nosset mig ud for at se de nye biler køre med 17.5T SpeedPassion-kittet i. Så det kan jeg ikke udtale mig om. min fejl!

    Mark: Kørte du uden sensorkabel på SpeedPassion-kittet?
    I så fald kan du lægge noget fart til, da det vil begrænse motorens effekt og performance!

    Min umiddelbare tanke er når i snakker om dette, og med de indlæg jeg læser her over;
    Er det top-farten der skal gøre det - eller er det omgangtiderne???
    Hvad med det tætte race og dog fighting rundt i bøjerne?

    Når jeg kigger på tider fra foregående vinter, hvor Sørensen og jeg kørte lidt med i Sportsman med vores FF03-pro med lastbilkarros og silvercanmotor, var det kun et par stykker af dem der kørte Funny der kunne køre hurtigere omganstider endnu vi gjorde til løbene i Nykøbing F.
    Til racene i Tølløse var det vist en 5-6 stykker.
    Det synes jeg er væsentligt at bemærke.

    Med 17.5T går den bil noget stærkere end med Silvercan forventer jeg.
    OK, vi kørte så med gummidæk. Så havde det været skum, var de omgangstider nok lidt bedre, og differne(geardifferne) holdt/holder knap så længe...
    Så sent som sidste søndag, så jeg en FF03-Pro med skumdæk og Silvercan-motor slide et SpecR geardiff med 300.000 olie op i løbet af 3-4 minutter på tæppe.

    Jeg kan selvfølgelig godt se at hvis vi skal arbejde i gearinger omkring 3.0 og med dertil jagt på små spur og kæmpe pinioner for at geare det nødvendige, så er det jo også en problemstilling i sig selv.

    For mig så sammensætningen 17.5T kit + gummidæk ud som den rigtige sammensætning. Bilerne er kørbare med 36 for og 28 bag. Og virker mig bekendt på inde og ude.
    Så kunne man også arbejde med minimums-gearing.

    Jeg skal gerne indrømme at jeg nærer et stort ønske for at få fingre i en bil og være med i Funny V2.
    Men bliver det med 13T-kittet fra Funny som vi kender det i dag, fået jeg lidt kolde fødder.
    Måske pga. uvidenhed - noget gør i al fald jeg holder lidt igen når jeg læser det.

    Insisterer I på at det skal være farten der gør det, vil jeg håbe og tilskynde, at man følger den resterende linie for EL-klasserne, og vælger Combo-kittet med 13.5T, som vi kender fra Super Stock-klassen.
    Det giver også god synergi i forhold til DMSU.
    Men det bliver vildt når vi kommer inden for igen!

    Jeg ved ikke om det giver mening for nogen - men det var lige det der strømmede ud af mit hoved. smiley

    Jeg ser frem til at se hvad valget bliver, og håber det bedste for den nye klasse.

    Venligst
    Nicolai Nielsen



  • #24   31. mar 2014 Ja jeg havde ikke fået et langt nok sensorkabel, så det var uden jeg kørte med.

    Kørte med 76/63 - Normalt køres med 76/70 på 17.5T motoren. (Ja det er små spur og store pinions men sådan er det på alle FF bilerne på markedet)

    Mine nedslidte dæk har jeg lige målt til 54mm i dia. Som nye ligger de jo på 65-66mm. Hjælper også lidt på total rollout. 54,09mm mod 66,11mm på nye dæk med den gearing jeg kørte med.

    Så der er mere at hente end det vi så unden testen....

    Hvis det skal gå hurtigt hva siger Hobbywing motoren til at skulle geares vildt i en FF bil med varme? Det er SP 13.5T måske bedre da man kan time begge veje.


  • #25   1. apr 2014 Lidt forårs stemning smiley

    profilbillede
  • #26   1. apr 2014 Super godt og velformuleret indlæg Nicolai. Du har nogle gode pointer.
    Jeg vil gerne give mine erfaringer videre fra Hobbywing sættet.
    Sættet kan købes her hjemme til bare 600,- og tror godt jeg på flertallets vegne kan sige at det er et utroligt pålideligt sæt.
    Motoren tager nogle flere omdrejninger (3000kv) end SpeedPassion sættet og skal ikke geares så højt. Man får simpelt hen ikke noget ud af at gå over 4:1 i totaludveksling, da den er for momentsvag til at trække noget højere.
    Farten som vi har i FunnyRacing i dag passer mig meget godt.
    Det må ikke gå meget langsommere, men med SpeedPassion 13,5 bliver det alt for vildt. Hassing testede 13,5éren i søndags og det gik sindsygt stærkt.
    Mange har allerede Hobbywing sættet og skal derfor ikke ud og investere i et nyt.
    /René


  • #27   1. apr 2014 På baggrund af den feedback vi har fået fra aktive samt pontentielle nye FunnyRacing kørere, har vi i DMSU´s Bane-EL udvalg besluttet at skrive en tillægsregel til FunnyRacing ver.2 der lyder som følger.

    Hobby Wing 13T/3000kv 380motor er tilladt i kombination med speedo på max 60amp

    Dennis Hassing
    Formand Bane-EL DMSU


  • #28   1. apr 2014 Super nyhed.
    Så kan man selv vælge mellem SpeedPassion 17,5 og Hobby Wing 13T.
    Glæder mig til at se forskellen på de 2 sæt.


  • #30   1. apr 2014 Super - så er det klarlagt - er sikke på motoren HW sættet er det rigtige valg smiley


  • #31   2. apr 2014 Jeg satser på at stille til start med en FWDér med HW sættet til første race.
    Biltype vil snarest blive præsenteret i tråden for de nye biltyper smiley


  • #32   2. apr 2014 Det glæder vi os til smiley

  • #33   2. apr 2014 Nick skal vi snart tage op til Hillerød og få dem testet sammen med LM bilerne?

  • #34   3. apr 2014 Yep Fanger dig smiley

  • #35   4. apr 2014 https://www.youtube.com/watch?v=GXleQoWRs9g

  • #36   4. apr 2014 Det går jævnt stærkt med sådan et SP 13,5 sæt! Glæder mig til at se farten i de nye biler til første løb i Greve smiley
    Sommerløbene for Kevin og mig bliver med vores M-biler, men mærke samt karrosser til indendørssæsonen er allerede valgt, så må der spares!!! smiley

    Mikael




  • #38   4. apr 2014 Hej Mark,
    Har lige meldt Kevin og mig til DM1 i Greve. Som jeg skrev, køre vi med de gamle biler her til sommer, men stiller til start med nye biler til næste indendørssæson. Jeg håber meget på at den "nye" FWD klasse bliver stor, så vi igen kan får masser af godt og spændende race smiley

    Mikael


  • #39   5. apr 2014 Jeg har ikke grund til at tro andet smiley
    - men for god ordens skyld, håber jeg at DMSU Bane EL-udvalget har talt med andre end dem der har givet sig til kende i denne tråd den sidste uges tid.
    Her er der kun givet lyd fra udelukkende Top5-kørere - som jeg ser det.
    Alle der ganske givet vil kunne administrere og drage nytte af den valgte linie.

    Det er for mig bemærkelsesværdigt, at der ingen uden for denne "kreds", der har knyttet en bemærkning her på tråden til det pludselige/akutte tillæg i reglement og fart.

    Valget er taget ad notem, og det bliver interessant at følge.

    Men som skrevet - har jeg ikke grund til at tro og forvente andet end det bedste fra DMSU Bane EL-udvalget. smiley
    Jeg ønsker held og lykke med de nye tiltag og god sæson til alle.

    Ses inden længe.


Kommentér på:
Funny 2014

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce