Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af Nitro bil
  • #1   11. okt 2007 Norro = Nitro

• #2   11. okt 2007 Traxxas T-maxx, hpi savage eller kyosho inferno 7.5 sport 3... Det ville være nogle af de biler jeg ville vælge, men jeg har en savage det køre fint

• #3   11. okt 2007 Har du nogle links?

• #4   11. okt 2007 - Casper -

Vil helst have fat i noget Nyt!

Ellers tak

• #5   11. okt 2007 prøv www.rcsiden.dk
    de har ihvertfaldt det meste af det

• #6   11. okt 2007 Syntes selv denne her ser meget fornuftig ud!

(link fjernet)

er der et godt valg?

• #7   12. okt 2007 Dit valg med den MT2 fra HPI er ret godt.
    Med mindre du vil køre på bane, så vil jeg råde dig til at købe noget med mere frihøjde og bredere hjul end en buggy.

Personligt synes jeg at det er crap at man ikke kan få bakgear til den MT2

• #8   12. okt 2007 Hong Nor Ultra LX Pri. Det skal jeg jo sige når det er sådan en jeg selv har. Er selv startet op i år, og er ret glad for min. Den koster 3300 rtr, så mangler du bare brændstof, batterier, gløderør, og gløderørsstarter, dæklim og afterrunolie, så er du kørerende.
    DVS ca 4 kg så er du ude at køre.

Den holder til nogle prygl, rykker ret godt fra land, og sindst men ikke mindst er den nem at gå til når noget går i stykker, og den er billig i reservedele

• #9   12. okt 2007 Rex-x. Nem at have med at gøre og fås til fornuftig pris.

• #10   12. okt 2007 Du skal kraftigt overveje hvor du vil bruge den henne!
    Buggy = Flad hård underlag
    Truggy/Stadium truck = lidt mere kuperet og græs underlag.
    Monstertruck = Over alt, en Rigtig Offroad.

Men jo mere offroad de kan klare jo langsommere er de.
    Til gengæld så trækker en tunet MT på baghjul, hvis man sætter den op til det.

• #11   12. okt 2007 Først skal du overveje om du vil køre på bane eller bare lege rundt omkring i grusgrav, baghave el.

Hvis du bare skal ud og lege ville jeg vælge Revo, T-Maxx eller Savage.

Hvis du skal køre på bane, skal du også finde ud af om det skal være buggy eller truggy.
    Buggy kender jeg ikke så meget til, men der er sikkert andre der kan komme med forslag.
    Mht. truggy vil jeg umiddelbart anbefale Hong Nor X1CRT, HPI Hellfire eller Kyosho Inferno ST US Sports

• #12   12. okt 2007 Det er ikke en bil jeg Kun Vil køre race med.! det er sådan set bare for hyggens skyld.

Bor i udkanten af hostebro, der er mange marker ovs. og der ligger faktisk en RC Bane ca. 200m fra hvor jeg bor.! den er dog ikke særlig stor.

Meen! Den skal kunne køre på asfaldt, Bane, Marker, Sand, Græs

• #13   12. okt 2007 Nicolai H

Revo 3.3 er lidt for dyr syntes jeg.
    T-Maxx 3.3 er også lige i overkanten
    Savage, kan se der er nogle modeller at vælge mellem, Hvilken vi i anbefale tin en Nitro begynder?

• #14   12. okt 2007 Find en brugt ved en du har tillid til.
    så får du det hele med fra starten.

• #15   12. okt 2007 Flemming fj-hobby

er overhovedet ike inde i nitro.! så kan meget nemt blive snydt Hvad angår Nitro biler smiley så foretrækker at købe nyt.! har læst forskællige guides om tilkøring og indstiling af nitro biller. Nu er jeg selv meget inde i 2taks Benzin motore, så ved hvordan sådan en fungere Ang Indstilling osv. Af det jeg har læst, er der ikke så meget forskæl på indstilling af Nitro og benzin. Det gælder (Son jeg har forstået (Ret mig hvis jeg tager fejl)) om at den får så mager blanding som muligt, uden den bliver for varm
    Jeg er en af de tyber der godt kan lide det bøvl Man altid har med forbrændingsmotore, Kort sagt, kan godt lidt at Skrue og reperare.

• #16   12. okt 2007 Den bil jeg skal have, skal kunne kare lidt af hvert. Både off-road & On-Road, og skulle trække de fleste steder. Men den skal stadig ikke være alt for dyr i reservedele osv. Foretrækker at Holde mig ti HPI, da jeg kun har hørt godt om det mærke!

• #17   12. okt 2007 Til det du nævner der vil jeg sige at Revo er den bedste all-round bil. Ja den er lidt dyrere, men den er pengene værd, og kan også sættes op til at blive en ok banebil.

Mht. Savage, så er det en tung bil, så en 4.6 er klart at foretrække, men du kan også få meget sjov ud af en mindre. Dog er den ikke særlig velegnet til bane.

Både HPI og Traxxas laver rimeligt begyndervenlige biler (så begyndervenlig en nitrobil nu kan være :D). Jeg vil dog sige at Traxxas er en lille tand mere begyndervenlige end HPI.

Køb evt. en bog om nitromotorer (fås både hos holte og rcsiden).

Hvis jeg var dig ville jeg spare lidt mere sammen og købe en Revo 3.3

• #18   12. okt 2007 Nicolai H

Nu er det ikke penge der er noget probelm.! men ved ike om jeg vi smide så mange penge i min første nitro bil.

Hvis jeg vælger en MT2, er den køreklar med temp måler Nitro Glødestartet + lader osv. for ca. 4500

Hvis jeg skal have fat i ne revo 3.3 skal jeg op i ca. 6000

• #19   12. okt 2007 Forresten, Hvordan slukker jeg en Nitro bi?

• #20   12. okt 2007 Flemming J hehe pænt navn.

Vent med de spørgsmål til du har fået en bil, manualen svare på langt de fleste spørgsmål du kan komme i tanke om.

Jeg ville ikke vælge en Traxxas.
    Jeg ville klart vælge en MT2 eller Savage.
    eller muligvis en Thundertiger MTA4

Bare husk at det er vigtigt at det er med 4wd.
    Det ville også være en god ting med bakgear.
    Og det er std, på en MTA4. det kan tilkøbes på en savage.
    Men MT2 er en lille fed bil til prisen, så den kan jeg godt forstå hvis du vælger.

• #21   12. okt 2007 Flemming fj-hobby Syntes også godt om dit navn smiley

Jeg takker mange gange for dine svar.! Tror mit valg ligger mellem Savage og MT2

Hvilket Nitro skal jeg bruge på disse biler? For så kan jeg jo ligesågodt få det bestilt sammen med selve bilen.

Hvis der ikke er trækstart på, skal jeg så have fat i et glødestarter, eller er den Inc. i den der el-starter?

• #22   12. okt 2007 Glødestarter er der i en startpakke, med værktøj og flaske til påfyldning.

og valg af brændstof, der er det vigtigt at du køre på noget du kan få i nærheden af hvor du bor.
    Men bare hold dig fra Tornado.
    Bedst er Model Technics.

ps. hedder også Flemming J smiley

• #23   12. okt 2007 Flemming fj-hobby

Hvor kan jeg få en såkaldt startpakke?

en af mine venner Købte en Carson Spector + en startpakke for 4500 i lejekæden i går. Syntes selv det er Noget dyere end hvad jeg har set på nettet.

Mener at han gav 420kr. for den startpakke, Det var Påfyldningsdunk, Glødestarter + lader og lidt værktøj. men syntes det lyder dyrt.

Flemming J Står tilfældigvis ikke for Flemmimg Jensen?

• #24   12. okt 2007 Ang. Nitro. tænkte jeg på %

• #25   12. okt 2007 Jeg hedder Johansen.

Ang. % kommer det an på din pung, hvor vild du vil have bilen, og hvilken bil du køber.
    jeg synes du skal købe den i en Rigtig RC forretning, hvor de har forstand på det, når du er ny, foreslår jeg at du køber den i en butik i din nærhed.
    De har også startpakker, men ellers så køb en på nettet til 100 - 200 kr.

• #26   12. okt 2007 Flemming fj-hobby

Altså jeg kan selv bestemme om jeg kører med Fx. 16% eller 20%, bare jeg køre med det samme hele vejen igennem. altså bare jeg ikke skifter fra fx. 16% til 20% eller omvendt!

• #27   12. okt 2007 Jo med tiden.

Det er en god ide ikke at køre over 20% når du er nybegynder i Nitro motorer.
    Men til 1:8 er det normalt 25% der dur.

• #28   12. okt 2007 Flemming fj-hobby

Okay! mange tak!

Tror ikke jeg har flere spørgsmål lige pt.

Jeg tror jeg køber en MT2, Men det må tiden vise smiley

Kommentér på:
Valg af Nitro bil

Annonce