1.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Arghh told/moms dumme post dk. :( Arghh told/moms dumme post dk. :(

Har bestil en lille bitte plejstang på ebay, fra usa. Sådan en lille bitte ting må da smutte igennem post dk.s søgelys, når der er folk der kan få sendt hele motorer fra kina til deres fg, hpi osv uden at blive snuppet.
Nå men slap da af med det samme som den ville koste herhjemme, plus jeg fik krydspind med gratis, så sparet 20kr. Jubiii. For helvxxx
Skål og god weekend folkens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arghh told/moms dumme post dk. :(
  • #1   15. apr 2016 Det er lidt et lotteri, men jeg er helt sikker på, pestdanmark mere målrettet går efter pakker fra USA.

Stort set alle mine pakker fra Kina er feset igennem mens halvdelen er blevet snuppet fra USA.

Men naturligvis husker folk selv at anmelde det, når der skulle ske en smutter!

• #2   15. apr 2016 Brokker du dig over at skulle betale moms eller at du ikke fik svindlet staten for små penge?

Uanset, så skal der da skåles - de' jo fredag!! smiley

• #3   15. apr 2016 Jeg køber kun produkter til under 80 kr. på den amerikanske Ebay.

Dem må de ikke ta' i tolden.

derudover køber jeg resten af mine ting på den engelske og tyske Ebay... Det er EU lande og derfor kan de pakker heller ikke tages af tolden.

• #4   15. apr 2016 Mark-T: personligt synes jeg at det er ok at skulle betale told/moms, det er mere de 160,- i monopol-gebyr til post dk jeg har det svært ved. Tror mange andre har det på samme måde.

• #5   15. apr 2016 Nej det er sku bare med at købe så meget det er muligt inde for EU så slipper man for alle bekymringer om pakken ryger i tolden.

Men men det er da forbandet fristenende at købe noget i USA eller fra Asien fordi prisen ofte er latterlig lav i forhold til hvad det kan købes til inden for EU.

Man må bare gøre op med sig selv om man vil tage chancen eller ej.
    Jeg vil give Thomas ret jeg har i bund og grund heller ikke noget imod at skulle betale de 25% i moms for en vare som jeg har bestilt uden for EU. Det er de der satans 160 Kr. som pest DK tager blot for at kigge på en pakke. Ofte gider de jo ikke engang at åbne pakken og alligevel vil de have 160 Kr for ikke at lave en skid. Det er sku da latterligt.

• #6   15. apr 2016 Enog i momsen er ligegyldig, de 25%. Men ja post dk gebyr er skod.

• #7   15. apr 2016 #4 "monopol-gebyr til post dk" det passer jo ikke helt. Sidst jeg fik noget med UPS og skulle betale moms, tog de hele 161,- i gebyr.
    Ved også at DHL tager gebyr.
    Vi kan godt blive enige om at 160,- plus/minus er for meget, men det er IKKE et monopol-gebyr.

• #8   15. apr 2016 Okay? Den eneste gang jeg har fået taget noget i tolden var noget jeg fik sendt med UPS, men det var post dk som lavede toldbehandling og tog gebyret. Hvordan post dk kan blive blandet ind i en forretning jeg har med UPS forstår jeg ikke, kan ikke se det som andet end noget monopol.

• #9   15. apr 2016 Problemet er vel grundlæggende at man ikke selv kan vælge at told-angive det på forhånd og selv beregne/betale told+moms (naturligvis med stikprøver for at forhindre snyd).
    Så kunne man selv vælge om man ville udføre selv eller betale post dk for det.

• #10   15. apr 2016 Eller mail det sted du vil handle og spørg om de vil være så venlige at angive værdi af indhold til feks. 8.35 $ det gør de i 9 ud af 10 tilfælde smiley

• #11   15. apr 2016 Rene, det var det første jeg gjorde, afviste de blankt, så tænkte jeg, fuck det, sådan en tandstikker kan da godt gå som brev,, nu får vi se når jeg modtager hvor godt det er pakket ind. smiley

• #12   15. apr 2016 Tja smiley

• #13   17. apr 2016 Jeg har lige oplevet at en pakke fra Tyskland blev taget i tolden.
    Nyt tandhjul til en cykel - og det mindede åbenbart om en kastestjerne.
    Så boblekuverten havde gul tape: "Åbnet for inspektion".
    (...der var selvfølgelig ikke noget gebyr eller noget...)

• #14   17. apr 2016 Ninja mupersule. smiley

• #15   17. apr 2016 Hurtigt op som en Ninja...!!!!!!

• #16   17. apr 2016 Er også lige blevet opkrævet 188,- for en legetøjspistol til sønnike pga den kostede 86,-

Den røg sku retur til Kina...

• #17   18. apr 2016 Jimmy, forståeligt nok. Kan enda være du får pengene tilbage fra sælger.
    Jeg betalte fordi jeg stadig sparede en 20kr. Fik jo krydspind. OG låseclips med. smiley

• #18   23. apr 2016 Kan man ikke bare lade være at modtage pakken, hvis der der kommet told på? Overvejer nemlig at få sendt nogle større dele fra bangood

• #19   23. apr 2016 Ryger den til told inspektion så modtager du et brev og betaler du ikke så ryger den tilbage til sælger efter tidsfristen udløber. Jeg mener det er sådan de skriver i hvert fald.

Kommentér på:
Arghh told/moms dumme post dk. :(

Annonce