747 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Valg af dit eller dat Valg af dit eller dat

Til alle jer der er stemmeberettigede (fyldt 18)

STEM for dælen - STEM!!

Hvis kommunalvalget rager dig langt op i det hul der er øverst når du plukker jordbær, så er det alligevel hamrende vigtigt, at du daffer op til dit lokale valgsted og deltager i demokratiet...
- også selvom du ikke har nogen som helst holdning til politik.

Det er vigtigere at du stemmer blankt, end at du bliver væk!

Hvis du ikke afgiver din stemme i dag, kan du tidligst brokke dig over hvad din kommune beslutter, om 4 år - ikke før!

Hvis du ikke stemmer (blankt eller ej), kan du ikke tillade dig at brokke dig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af dit eller dat
  • #1   21. nov 2017 Har altid sat kryds,men synes det er svært da de alle lover en masse,for der så kun sker små ændringer smiley jeg føler at de blot går efter en varm stol at sidde i,men stemme skal man uanset holdninger.
    Tror sgu jeg stiller op næste gang som hobby partiet gg og vil kæmpe for billigere Rc til folket .
    Skøn tirsdag .

• #2   21. nov 2017 Godt brølt smiley

• #3   21. nov 2017 Stemmer man på de Radikale bør man dog blive hjemme

• #4   21. nov 2017 Hej var lige inde og lave en valgtest . Fuck jeg som troede jeg var Rød. Men er 77 % Venstre mand smiley . Og jeg bor i Viborg som er konservativ. Og de skal have et nakke skud smiley

• #5   21. nov 2017 Ha ha Jens N ja man bliver klogere med alderen smiley

• #6   21. nov 2017 Dr. Schultz. lige i det tilfælde med Jens, vil jeg dog mene alder er højere end klogskab. smiley men ja, ellers plejer det at passe meget godt :).

Og ja, selvfølgelig skal alle bruge deres stemme, og en blank stemmeseddel er bedre end en der ikke kommer i ned i valgkassen.
    Hvad så man stemmer på, er jo op til en selv.

• #7   21. nov 2017 Jeg gider ikke stemme, 1 stemme fra eller til, det gør sgu ingen forskel.

mvh

• #8   21. nov 2017 Ja efter at have taget den der kandidat test så er der sku ingen tvivl. Det er det parti jeg altid har stemt på som jeg fortsat skal stemme på.

Så kan man jo med god samvittighed sætte sit X der hvor det altid er blevet sat.

Godt valg til alle.

• #9   21. nov 2017 Jeg stemmer altid “en død hest”

profilbillede
  • #10   21. nov 2017 Er der forresten nogen der har ansat Dovne Robert?

• #11   21. nov 2017 Hvorfor må man ikke brokke sig, hvis man ikke stemmer? Alle partierne bortset fra et enkelt har systematisk voldtaget befolkningen ved at fratage os frihedsrettigheder over de sidste 15-20 år. Jeg kender mange, der ikke mener enhedslisten ikke er stuerent eller ikke repræsenterer dem. De har ikke nogen at stemme på.

Nu ved jeg godt, ovennævnte ikke har så meget med kommunalvalg at gøre, men vi har en bormesterkandidat her i kommunen, der har lovet, at hvis han ikke bliver valgt som borgmester, så bliver et meget vigtigt motorvejsprojekt syltet på Christiansborg på grund af blokpolitik.

Alle vores politikere kan mere eller mindre rende mig i røven. Selvføllgelig går jeg ned og stemmer, men sgu ikke på nogle af de etablerede lortehoveder.

• #12   21. nov 2017 Selfølgelig skal man afgive sin stemme .

• #13   21. nov 2017 Bullshit. Når du stemmer afgiver du din stemme. Din stemme er placeret hos en anden person. Hvis ikke du stemmer har du stadigvæk din stemme og derfor retten til at brokke dig. Har det stemt er det eneste du kan tillade at brokke dig over dig selv og dit elendige valg af hvor din stemme blev placeret. En blank stemme er en stemme på systemet så hvis ikke du syntes at det repræsentative demokrati er værd at trutte i hornet over, så lad være med at stemme.

• #14   21. nov 2017 Jep, en blank stemme er en blåstempling af det valg, andre træffer. Hvis du ikke er enig i, de træffer det rigtige valg, og ikke mener der er nogen, der kan repræsentere dig, så er det eneste rigtige at lade være med at stemme.

Det sagt, så synes jeg det er vigtigt at stemme. Specielt hvis man har en mening om, hvilken retning midten af dansk politik skal bevæge sig i. Hvis man flytter midten, så er der større chance for at få kandidater, der repræsenterer hvad man vil, senere hen.

Men at stemme blankt er det fucked up dummeste man kan gøre medmindre, man har det fint med at lade andre bestemme over sig.

Grunden til de siddende politikere altid vil reklamere for at stemme blankt, er jo at de har det bedre med det mandat de får, hvis valgdeltagelsen er høj.

Selvom det antal stemmer de og deres parti får ikke bliver højere, så er det flottere at kunne sige, når man går i krig i Irak eller træffer andre snot dumme valg, at ens blok har fået 50,5% af stemmerne og at valgdeltagelsen var 97%.

• #15   21. nov 2017 Jeg synes alle burde stemme radikalt bare for at pisse Jan lidt af smiley Og hvad er det også for noget med det kakkelbords laug? Jeg ville hellere smide en stemme på en radikal end have et af de monstrositeter i dagligstuen. De radikale er i det mindste ikke i min hytte dag ud og dag ind. Men jeg kan selvfølgelig godt se det er en smagssag.

Dovne Robert og En Død Hest lyder meget tiltalende. Tror bare ikke de er på listen i Vejle. Vi havde godt nok et Pølseparti, men det viste sig desværre bare at være en reklame for en pølsevogn, og ikke et parti, der mener sanitet er det vigtigste i verden.

• #16   21. nov 2017 Kan vi ikke nøjes med at sende vores dickpics til Ida Auken. Jeg er sikker på Alternativet synes det er en god ide.

• #17   21. nov 2017 Det er sku da ellers temmelig vigtigt med god sanitet, at der er vand og lokummet fungere så der ikke opstår brand deri. smiley

Nå men har fået sat X for denne gang. Så må vi se om det er de gode eller de onde som kommer til fadet.

Jeg vil så sige hvis nogle medlemmer kan finde på at bede om tissemands skud af en eller anden grund. Så er de sku ikke voksne nok til at føre politik på andres vegne. Det er så bare min mening.

• #18   21. nov 2017 Arh, den ide med dickpics er vel det bedste, der er kommet ud af Alternativet. En af de største skandaler i nyere tid (ja, der har været en del), er da Uffe Elbæk flæbede og derefter gik til angreb på pressefriheden og hurtigt fik opbakning fra hele højrefløjen. Det var sgu en sort periode for demokratiet.

• #19   21. nov 2017 Det er det rene bavl og ævl når de påstår der er ytringsfrihed i Danmark. Det er der sku ikke. Der er sku mange sorte perioder gennem dansk demokratisk historie.

Bare min mening.

• #20   21. nov 2017 Jeg synes så at ytringsfrihed er en af de eneste ting, vi stadig har. Det er stort set umuligt at blive straffet for noget, der kommer ud af munden på dig, her i Danmark.

Kan du komme med et eksempel?

• #21   21. nov 2017 Kan nok ikke komme med direkte eksempler.

Men det kan så være det mere er et moralsk spørgsmål frem for et spørgsmål omkring ytringsfrihed. hvis man nu kalder en person af anden etnisk herkomst for et eller andet så smider de racisme kortet lige med det samme men de må godt kalde dig for dansker svin eller andre ting uden man kan klandre dem for noget. Det er ikke helt rimeligt.

• #22   21. nov 2017 Arh Danny, jeg er sikker på der er mange der klandrer dem for at kalde dig for dansker svin. Dig inkluderet. Og det er da fair nok. Men så lad være med at pive når folk klager over at du siger noget lignende til eller om dem.

Det skal være ens for alle.

• #23   21. nov 2017 Racismeparagraffen bliver stort set aldrig brugt. Du kan sige lige hvad, der passer dig, medmindre du er politiker eller journalist, eller hvis du f.eks. er lærer og kalder en elev for perkerbarn.

Jeg er personligt ikke til nogen som helst begrænsninger for ytringsfriheden, men jeg kan godt se behovet for et par få.

• #25   21. nov 2017 Det er let nok at være anarkist. At holde sig ude af fængslet, se det er udfordringen. Som man siger, hvis det er let, er det ikke værd at gøre smiley

• #26   21. nov 2017 Nu er der ikke nogen af de instanser du nævner, der har noget med anarkisme at gøre, S.E.L. Det nærmeste vi kommer på anarkisme på verdensplan i 2017 er hos kurderne. Og det eksperiment er amerikanerne meget stærkt fokuseret på at slå ihjel.

• #27   21. nov 2017 Uden at folk skal gå totalt bananmos så syntes jeg rent personligt det er ved at være for meget omkring den ballade med hvad man må kalde farvede nu om dage.
    I min verden vil en sort altid være en neger og hvorfor er det lige at man nærmest sletter alle spor fra slave tiden? Det var et sort (rent bogstaveligt) kapitel i mange landes historie.
    Hvad skal det hjælpe at prøve at fjerne det? Hvorfor må Pippis far ikke være negerhøvding og have gud ved hvor mange koner? Jeg ved godt at vi nu bevæger os over i Astrid Lindgrens univers men lige frem at ændre på tegninger og forsider i hendes bøger det er sku et latterligt træk af svensken.

Nå må hellere stoppe før jeg skriver noget som gør folk rigtig sure.

• #28   21. nov 2017 Danny din holdning er da ikke noget at blive sur over. Derfor kan den godt være fejlagtig. Nu har tyskere det med at blive lettere mopsede hvis man kalder dem reservenazier. Så er det vel ikke så mærkeligt at sorte gerne vil tage afstand fra deres slavenavne.

I virkeligheden er det her meget nemt: folk der opfører sig pænt, respekterer andres følelser. Dvs at du ikke kalder dem navne der betyder noget slemt for dem. Eks luder til kvinder, hvide svin til dig, neger og det der er værre til sorte, og tykke til mig. OK politisk korrekthed kan gå over stregen, men du kunne også bare sige: "hvad mister jeg på at respektere deres følelser og kalde dem noget andet".

• #29   21. nov 2017 Jakob Det er fair nok, det jeg bare ikke helt forstår er folks negative opfattelse af netop orderet neger.

Orderet Neger (afledt af latin: niger, "sort"), person som tilhører en gruppe mennesker oprindeligt hjemmehørende i Afrika, og som bl.a. er karakteriseret ved meget mørk hud og mørkt, kruset hår, (samt efterkommere af disse, også i andre verdensdele)

For nogle år siden var jeg på en techno tur til Berlin med en flok fest glade mennesker og blandt dem var der er vældig fin gut ved navn Daniel som jeg stadig snakker med af og til og han er neger og han bad faktisk direkte folk om bare at kalde ham Neger Daniel og det gør han stadigvæk når han møder nye mennesker. Men okay nogle bliver stødt over noget som andre er ligeglade med.

Det er nok lidt i stil med al den ballade med muhammed tegningerne i 2005, jeg tænkte bare så lav dog nogle karikaturer hvor i tegner "vores" gud og kom over det.

• #30   22. nov 2017 Danny det er et minefelt. Der er altid nogen der vil have ondt i røven over et eller andet du gør/siger. Hvis man skal gå og tage hensyn til det kan man ikke lave andet end at spekulerer på om man nu "opfører sig ordentlig". Folk må se at få lidt tykkere hud. Vi er blevet en klynke/offer kultur og det er til at brække sig over.

• #31   22. nov 2017 Martin N
    Det kan vi så hurtigt blive enig om.

Lige som alting skal gå efter hvad folks yngel vil.
    Der er alt for mange som pylre om deres yngel og skærmer dem i alt for høj grad. Børn idag må ikke lide nederlag, opleve eller se at verden ikke er et idyllisk sukker land.

Der er sku ikke noget at sige til at alle børn i dag skal have en diagnose for at forældrene kan have ro i sindet.
    Så kan de jo altid sige, "mit barn har et specielt behov som skal efterleves ellers falder deres verden sammen og det kan vi jo ikke ha' vel?"

Nå men det er bare min personlige mening.

• #32   22. nov 2017 Martin og Danny det er også bare pisselet at sige det der. I VED godt I ikke skal kalde tykke for tykke. I VED godt I ikke skal kalde kvinder for luder. Og I VED godt I ikke skal kalde sorte for neger eller perker etc. Ellers har jeres forældre i hvert fald ikke forvaltet deres opgave godt nok.

Så kan I tale om gråzoner, og vi er enige om at der er nogen ting der kan være svære at skelne imellem. I kan tale om politisk korrekthed i overdreven grad, og jeg er enig. I kan tale om pylrede forældre og det har jeg ikke noget problem med. Men det er ingen undskyldning for at tale som en idiot og såre folk til højre og venstre. Ytringsfrihed er en gave og det er vores ansvar at forvalte den ordentligt. Det handler ikke bare om "tykkere hud".

Hvad diagnoser angår, så ja hvis I lytter til forældre med sensitive børn til højre og venstre så kan der være noget om jeres snak - nogen gange er det forældrene der er "sensitive". ADHD, som diagnose givet af en læge der ved hvad han laver, er ikke pyller. Varianter af autismespektret, er ikke pyller. Det er sygdom/lidelse/udfordring. På niveau med at blive født med to venstrefødder: man kan gå på skidtet, men det gør det sværere at finde sko der passer. Så lad dem være i fred.

• #33   22. nov 2017 Hvorfor er det så stor en selvfølgelighed? I min kones Marokkanske familie er det ok at sige til en person at vedkommende er blevet tyk. Den har jeg selv fået da jeg havde taget på siden sidst de så mig. Sandheden syntes ikke at provokere dem så voldsomt som den er begyndt at gøre ved os. Jeg var/er blevet tyk. Hvis det var et stort problem for mig kan jeg jo sådanset bare lette rumpetten og komme i sving. Det er da tosset at begynde at diktere folk at de skal holde sig fra sandfærdige observationer fordi at de måske kunne såre mine sarte følelser. Det er totalt blankt for mig, og jeg syntes det er omvendt. Det er kynisk at lære sine børn at løgn er nødvendigt fordi tykke er ked af at være tyk men endnu mere ked af at holde sig fra lagkage og lette røven. Vorherre til hest. Neger, whatever. Det er ikke det samme som det Amerikanske "nigger" som jeg godt kan forstå at folk der har været slaver er træt af at høre på. Dem er der dog ikke mange tilbage af. Fucking klynke kultur!

Men, forstå mig nu ret. jeg går ikke rundt og spekulerer i hvordan jeg kan formulere mig så jeg sårer mest muligt. Det bruger jeg lige så lidt tid på som jeg gør på at forsøge at formulere mig så jeg helst ikke sårer nogen overhovedet.

• #34   22. nov 2017 Ytringsfrihed er bare et tomt ord ligesom blasfemiparagraffen var til den blev afskaffet , politikerne og ikke danskerne her i landet har flere gange bevist man kan gøre og sige hvad man har lyst til , nogle kan ikke lide det et sådan det er blevet jeg var selv en af dem , men nu hvor hvor det er blevet sådan så vil jeg da ærligt indrømme det er lidt fedt at der overhovedet ingen begrænsninger er på både tale og handling men udelukkende frihed til at gøre som det passer en .

• #35   22. nov 2017 Jeg er bare en af dem som siger hvad der passer mig og når det passer mig, folk skal ikke spørge mig om min ærlige mening hvis ikke de kan tåle at få den råt for usødet. Sådan er jeg opdraget, i min familie kalder man en spade for en spade..

• #36   22. nov 2017 Glæder mig til at se om han reagerer smiley

profilbillede
  • #37   22. nov 2017 Ja man ved jo aldrig,måske du er heldig.

• #38   2. dec 2017 https://youtu.be/TSF0UwE59lc Jeg er træt af "ofre". Genialt digt.

• #39   2. dec 2017 Jeg er træt af folk der retfærdiggør dårlige manerer med at sige at 'jeg siger bare min mening'. Eller 'kald en skovl for en skovl'. Jeg er træt af folk som kalder deres politiske holdninger over for indvandrere for fakta, folk der vil pådutte mig religion eller ateisme, folk der er ubehøvlede nok til at kalde mig fed når det passer (fordi det gør mig ikke en tjeneste at forklare ting jeg ved), folk der mener bramfrihed og grovhed er det samme, trolls der mener det er OK at skrive ting de aldrig ville sige ansigt til ansigt, poeter som mener provokation er poesi, bøller, folk der forsvarer bøller, mænd med store overarme og små pikke der føler behov for at slå på andre mænd og kvinder. Træt af mænd der mener det er kvindens egen skyld. Træt af mænd der mener magt er lig med ret. Træt af de 'ofre' der har suspenderet evnen til at tænke selv.

Træt af en kultur der har travlt med at pege fingre og forklare at vi er os selv nok, på jobbet, i skolen, i familien, kommunen, landet. Træt af hyklere der kalder sig kristne i samme åndedræt som de ignorerer, at Jesus' mest fremtrædende budskab var at dele, give, og at elske alle andre som sig selv. Træt af åndssvage religioner der bruges som tåbelige undskyldninger for had, krig og vold.

Træt af gråvejr, frost og tø, vand og mudder. Træt af lunken øl og lun kaffe. Træt af middelmådighed. Træt af dem der er bedre end mig til ting. Træt af folk der ikke holder løfter og aftaler. Træt af kommunalpolitik.

Allermest er jeg træt af at være træt

• #40   2. dec 2017 https://youtu.be/77jiPMXR3Aw

• #41   2. dec 2017 Jakob. Så gro lidt tykkere hud, så forsvinder den træthed lynhurtigt. Du er tilsyneladende ikke træt af stereotyper eller holder dig for god til selv at benytte dem når det passer i dit kram. Mon ikke folk der styrketræner er ved at være træt af at få at vide at deres valg af sport må være fordi at de har en lille pik?, (og hjerne og selvværd og desuden er de nok voldelige for hvad skulle de ellers bruge de overarme til osv.).
    Hvis folk kalder dig tyk, har du så overvejet at det ikke nødvendigvis er for at hjælpe dig med noget men, at det kan en observation de gør sig og intet andet? I stil med "Hldafest, du er godt nok stiv". "Wow, du har godt nok noget rødt hår", "orv, du har godt nok en elendig smag i musik".

• #42   2. dec 2017 Hvorfor skal jeg gro tykkere hud? Hvad med at du groede pænere manerer? Så kan vi selfølgelig sige at vi begge skal oppe os, i stedet for at gøre vores problem til den andens problem.

Træthed forsvinder ikke ved at bedøve sig selv overfor indtryk fra omverdenen. Det gør bare livet kedeligere.

Jeg har styrketrænet mange år af mit liv så jeg har ikke noget mod store overarme. Men de der slår har jeg noget imod. Og det er et faktum at steroidmisbrugere er mere voldelige end andre mænd, så selvom a ikke fører til b, kan man godt kommentere det.

Hvad dine observationer til sidst angår, så er det da åndssvagt at sige til folk de har en dårlig musiksmag. For det første er musik subjektivt så 'god' og 'dårlig' er ikke vanvittig relevante ord. For det andet: hvis man ikke har noget konstruktivt at sige, hvorfor så sige noget? Du har dårlig musiksmag, du ryger for meget, du er tyk, du er en klovn, du er grim? Der er ganske enkelt ingen grund til at sige sådan noget.

Kommentér på:
Valg af dit eller dat

Annonce