1.400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Hjælp til ny brushless motor til Genesis gst-e 1:8 Hjælp til ny brushless motor til Genesis gst-e 1:8

Hejsa.

Da min nuværende motor valgte at brænde af, vil jeg spørge jer om hjælp inden jeg køber en ny.

Den jeg har nu er en Toro x8pt 1950 kv. Der sidder en Toro 150 AMP esc på den.

Er selve Toro mærket godt nok og jeg bare har været uheldig med den?? Så jeg bare kan købe en magen til og så er man videre eller skal man prøve noget nyt.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til ny brushless motor til Genesis gst-e 1:8
  • #1   29. aug 2016 Jeg synes Toro 1/8 bliver lidt varmere end de Hobbywing og Castle motorer, jeg har haft. Men det er er ikke noget, jeg har gået så videnskabeligt til.

    Hvis du holder øje med temperaturen, så skulle sådan én være fin nok. Ellers en blæser på.


  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følgere: 3 Svar: 31
    #2   29. aug 2016 Den motor du har er som ganske udmærket har selv kørt med en, men du kunne prøve med en 4 polet i stedet den du har er 6 polet

  • #3   29. aug 2016 Havde en plan om at jeg også gerne ville kunne bruge 6s lipo

  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følgere: 3 Svar: 31
    #4   29. aug 2016 4 polet fås også til 6s, kører selv med en, men jeg tror det bliver for hårdt for motor og esc da genesis er en ret tung bil, nøjes med 4s

  • #5   29. aug 2016 Går det ud over effekten at gå fra 6 til 4 pol.

  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følgere: 3 Svar: 31
    #6   29. aug 2016 nej, med den rigtige gearing skal den nok flytte sig

  • #7   30. aug 2016 Nu er Genesisen jo en relativ stor bil så det kan være du skal overveje en større motor som dem der bliver brugt i LS køretøjer.

  • #8   30. aug 2016 Kan du anbefale nogle ?

  • #9   30. aug 2016 Hmm der må jeg nok indrømme jeg kommer til kort da jeg ikke har kendskab til hvilke som er gode og dårlige.

    Men de gængse mærker som Castle Creation og HobbyWing er jo nogle sikre valg når vi snakker motor.

    Castle's 2028 er et bæst på 800kV og der er faktisk en til salg her på galleriet. http://www.rcgalleri.dk/castle-2028-15/id-148536

    Hvad angår ESC så er jeg endnu mere på bar bund, jeg ved at Castles ESC'er har haft problemer med de brænder af grundet at deres interne BEC ikke har kunne klare mosten. Men det har der så været råd for nemlig en ekstern BEC og der laver Castle igen nogle rigtig fede nogen bla. deres 10A som kan tåle op til 25V indput og du kan programmere den til at give lige præcis den mængde strøm til din modtager som du ønsker. Skal du ud i noget ekstremt er det måske en Alien ESC du skal have fat i og flere af dem er vist det man kalder Opto hvilket vil sige at du skal have en ekstern BEC til at give strøm til din modtager.

    Der er en Alien Power 450A ESC til salg her på galleriet. Men om den så lige spiller med en Castle motor skal jeg ikke kunne sige. http://www.rcgalleri.dk/alienpower-450amp-esc/id-152126 Du kan evt. lige høre om det er en Opto eller ej, jeg er sikker på ham der har den til salg gerne vil fortælle dig mere om den.

    Jeg vil derfor råde dig til at finde nogen herinde som har styr på det med 1/5 BL motorer samt ESC'er da jeg er sikker på de bedre kan vejlede dig end jeg kan.


  • #10   30. aug 2016 Tak for svaret, jeg vil gå videre med denne info

  • #13   30. aug 2016 Hej Jimmy,

    Jeg har selv konverteret sådan en bæst. Evt se den i min profil.

    Startet med en outrunner, den var simpelthen så fuld af kræfter at den rev flere outdrive cups over, hvor CEN endte med at sende mig en del nye på deres regning. Grunden lå i at bilen ikke er bygget/beregnet til 6S kørsel, men kun 4S. Som du ved, er det en tung satan og derfor var jeg selv overrasket over CEN mente 4S var nok, men det er nok pga en lettere salgstale/lavere udbuds pris osv.

    Den motor Christian linker til er næsten perfekt til bilen, både på 4S og 6S. Selv endte jeg med en 1480kv 4092 Leo. Se her: http://www.rcecho.com/LEOPARD-RC-Model-4092-KV1480-4-Poles-R-C-Hobby-Inrunner-Brushless-Motor-IM153.html
    En 4092 har mere kraft og overskud end en 4082. 82 angiver længden i mm. Der er akkurat lige plads til en 4092 i din bil.

    Kørte selv med en 11T pinion som var det mindste jeg kunne få en god mesh med. Som du nok kan forstå, er der rigelig mulighed for en endnu hurtigere truck - men holder den? Og hvor hurtig skal den egentlig kunne køre?

    De TP motorer skulle også være The Shit, men deres priser plejer at være lidt højere end de billigere Leos. Valget er dit.

    Kraftige outrunners (som den jeg startet med og kom op på +60kmt med et 8kg dyr) og f.eks 800kv motorer er alt for kraftige til din bil og du ender nok med at punge ud på dele (outdrive cups, drive shafts, gear osv) som slet ikke skal skiftes så hurtigt. Desuden, sådan en giga 450A ESC er der slet ikke plads til i bilen medmindre du begynder at modde den på alle tænkelige måder.

    Din nuværende Toro 150A esc er fint nok, køb et programkort eller deres bluetooth link, så kan du fintune dyret.

    Hvis ikke du allerede har oplevet det, så bøjer kødbenene og links forholdsvis nemt. En løsning er at komme alu (eller andet hårdt metal) ind i dem, de er trods alt hult. Søg evt på Lunsford cen genesis mod, en halv dyr løsning, men holdbar pga titanium stænger.

    Hvis du skal bruge reservedele, så overvej at bruge CENs hjemmeside, de levere ok hurtig men husk der er risiko for told og moms osv.

    Drive it like you stole it smiley


  • #14   30. aug 2016 En TP 4092/1500kv motor er kun 136kr dyrere end den Leo. Afhængig af fragt, så kan det klart betale sig at anskaffe den TP'er og der er hellere ikke risiko for moms på TP'en smiley Namnam

  • #16   30. aug 2016 S.E.L.

    Det lyder sku da ikke videre godt at noget skratter i en motor. Det kan da ikke være sundt i længden.


  • #17   30. aug 2016 Leo har max 115 AMP og TP har max 176 AMP er det noget man skal hænger sig i ?

  • #18   30. aug 2016 Der er jo faktisk en TP Power motor i de dimensioner til salg herinde, men den har du så fundet kan jeg se på tråden smiley De max amps er jo kun i kort tid. Iflg sælgeren på TP Power'en er en 150A esc stærk nok til at trække den, jeg har skrevet med ham tidligere.

    Hvis den er solgt har jeg en fin Tenshock 802 2100 KV til over. Mindre stærk, men stadig god kraft og pris. Se evt specs her:

    http://tenshock-motors.de/Tenshock-Brushless-Motor-6-Pole-TSTS-X-802-Car-Motor


  • #19   31. aug 2016 Den første motor jeg smed i min Genesis var en Tenshock 6-pols motor, dog V1 og lidt færre KV. Den var ca. 1 grad fra at smelte sammen...

    Jeg vil ikke anbefale den motor til lige denne monster truck, den egner sig klart bedre til en buggy.


  • #20   31. aug 2016 Mark, havde du køler på?

  • #21   31. aug 2016 Den var med ribber. Hvis en motor SKAL have køling for at undgå nedsmeltning, så burde der kigges på gearing/drivlinien eller om motoren egner sig til formålet - syntes jeg smiley

  • #22   31. aug 2016 Jakob tror at 2100 kv bliver for højt, den jeg havde blev varm nok selvom der var blæser på

  • #23   31. aug 2016 Bare i orden, jeg tror også den anden motor er bedre. Men min er billigere og kunne være en løsning til man faldt over det rigtige tilbud. Efter min mening kunne du gøre en del med gearing - Hobbyking har meget billige M1-pinions (2 euro/stk i hærdet stål), men klart at en større motor giver mere power! Min er også en V1'er som den Mark havde. V2'erne skulle være en del køligere hvis du falder over sådan en.

  • #24   31. aug 2016 Grundregelen er vel i bund og grund at jo lavere kV tallet er jo større trækkraft (torque) har motoren men samtidig falder RPM også da kV = RPM/V
    Ergo vil regnestykkerne se ud lidt ala dette:
    1800kV X 4S/14,8V = 26640 RPM
    1800kV X 6S/22,2V = 39960 RPM

    2100kV X 4S/14,8V = 31080 RPM
    2100kV X 6S/22,2V = 46620 RPM

    Hastighed med en motor som er bedst egnet til at slæbe opnår man vel bedst ved hjælp af gearing.

    Eller er jeg helt på afveje?


  • #25   31. aug 2016 Om du nedgearer en motor med mange omdrejninger eller opgearer en motor med få omdrejninger giver vel mere eller mindre det samme resultat når vi snakker om el. I hvert fald ved samme effekt og resulterende omdrejninger.

    Jimmy du kunne også gøre noget helt andet: sælge mig bilen og lade det blive min hovedpine smiley


  • #26   31. aug 2016 En simpel regel...
    Jo tungere bil jo lavere kv
    Jo tungere bil jo flere celler
    Man kan få masser af hjælp på nettet.
    Hvis du søger på GENESIS Brushless.
    Men hvis det var mig ville jeg snuppe den leopard jeg linker til højere oppe geare den lavt 60 km/t og køre på 6s.
    Så vil jeg mene du får en kun håndlun motor.


  • #27   31. aug 2016 Ja det er da også en sindssygt god pris - måske derfor den er udsolgt pt?

  • #28   1. sep 2016 Ha ha Jakob det kunne du li hva, har nu en plan om at beholde den selv

  • #29   2. sep 2016 Hejsa. Der er bestilt en leopard 4092 1480 kv , og med det samme pinion 11 tands, så håber jeg at den ikke bliver så varm som sidste gang. Nu kommer den så bare ikke til at kører 90+ km/t men hvad gør det, den var sku også svær at styre der

  • #30   2. sep 2016 Tak for hjælpen, jeg giver en øl en dag smiley

  • #31   2. sep 2016 Et lille fif hvis ikke du allerede gør det: kom en anelse loctite på selve skaften på motoren hvor pinion skal sidde, det må ikke løbe ind i motoren. Det formindsker chancen for at pinion kommer løs. Naturligvis skal du også huske loctite til pinol skruen på selve pinion smiley

    God weekend derude!


  • #32   2. sep 2016 Bare rolig det skal jeg nok. Det var været gået løs en gang hvor det heldigvis gled væk fra motoren.

  • #33   3. sep 2016 Hvor købte du motoren Jimmy?

  • #34   3. sep 2016 Hos noget der hedder rc juice

  • #36   5. sep 2016 Forhandler du KDE siden du vil lade mig låne en, i håb om at jeg køber en af dig smiley

  • #38   5. sep 2016 Hvad mener du med timing

  • #39   5. sep 2016 Cool tilbud, hvis du tager imod, så ha' nogle outdrive cups liggende. Som skrevet tidligere, en outrunner (1760kv?) havde simpelthen alt for meget moment smiley

    Men ellers en fed motor...


  • #41   5. sep 2016 Har ikke nogle outdrive cups liggende, jeg er lige startet på denne hobby. Jeg har fløjet med heli før

  • #42   14. sep 2016 Så kom min motor hjem, og det kneb med at den kunne være der, men der blev savet noget plast af og modificeret lidt og så kom den i.
    Da den kørte rundt uden belastning er den fuldstændig lydløs. Da jeg så fik samlet det hele færdigt synes jeg at motoren hyler. Der er tjekket at pinion ikke sidder i spænd. Er det normalt at denne motor hyler når den bliver belastet ?


  • #43   14. sep 2016 Kunne være interessant at vide hvilken motor der er tale om...

    Lav en video...


  • #44   14. sep 2016 Bladre lidt op i denne tråd smiley jeg købte den motor du anbefalede, Leo 4092 på 1480 kv

  • #45   14. sep 2016 Oho, cool smiley
    Den burde ikke hyle, men husk at stål pinion mod stål spur larmer en del.
    Jeg vil anbefale du lige tjekker de skruer på siden/bunden af motoren. Giv dem loctite og/eller lidt gaffa.


  • #46   14. sep 2016 Det da klart at det må være tandhjulene der larmer, de er jo også lige-skåret ligesom bakgearet i en alm bil, der hyler den jo også.

  • #47   14. sep 2016 Så længe din mesh er i orden, så skal der bare gives max gas smiley

Kommentér på:
Hjælp til ny brushless motor til Genesis gst-e 1:8

Annonce