5.445 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Jon K
Jon K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Helt ny til at flyve helikopter Helt ny til at flyve helikopter

Jeg er helt ny og tænkte på at købe den her: http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?products_id=8224

Der er en herinde som har en tilsalg til 1500,- og han købte alt for 3200,- men han fik aldrig brugt det, så er det ikke et fint køb til en nybegynder?

Er det enligt nemmere at styrer helikopter end rigtig fly. Og hvad er nemmest til at starte med af de 2 ting? Og hvad er sjovest af de 2 ting?

Kunne nemlig godt bruge lidt guide i det inden jeg køber det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helt ny til at flyve helikopter
  • #1   6. dec 2007 har lige fået en heli. og synes da klart fly er sjovest (men også det dyreste og mest besværlige) Min favorit er offroad, bil

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#2   6. dec 2007 Var det nemt for dig at lære at flyve heli?

• #3   6. dec 2007 Jon

Helikopter er klart det sværeste RC du kan lære og flyve med, det bliver ikke meget sværer..

Helikopteren kan flytte sig i alle retninger, og den er ligeglad med om den vender på hovedet, eller almindelig..

Hvis du er 100% opsat på og lære og flyve helikopter, så er der ingen nemmere udvej end og kaste sig ud i det.. Det bedste er at starte med en Pc simulator så du lærer hvad der er op og ned højre venstre osv osv..

Det næste du skal gøre er så og vælge en helikopter som er begynder venlig, og der skal du kigge efter størrelsen, jo større jo bedre og jo mere stabil er den..

Mit råd er, Glem alt om de billige helikoptere der, de er absolut intet værd,, De er dårligt lavet, der er sat dårlige radiogrej i, og det er hammer ustabile dels pga dårlig grej og ikke midst fordi de er alt for lille..

De er spild af penge, og du risikere at få en dårlig oplevelse med det, og dropper det ret hurtig.. Netop derfor er der så mange af de billige helikoptere til salg.. Folk er blevet klogere.,...

Er du kun ude på sjov og ballade, ja så køb du den bare, så har du da til ca 10 sekunders sjov, før det går galt..

Karsten

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#4   6. dec 2007 Så du mener jeg ikke jeg skulle købe den jeg henvidste til i mit første indlæg?

• #5   6. dec 2007 Jon

Kommer jo an på hvad du forventer af den

Karsten

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#6   6. dec 2007 Jeg er jo helt ny til det så ved ikke rigtig hvad jeg forventer. Jeg forventer at have mere sjov i mere end de 10 sek. som du siger.

Hvis det var dig der skulle starte med det ville du så købe sådan en ?

• #7   6. dec 2007 Nej..

Så ville jeg bruge min penge på en Simulator..

Så kan du finde ud af om det er noget for dig,

En god Simulator koster ca 1500 kr

www.realflight.com

Købes hos www.avionic.dk eller www.hobby-world.dk

Karsten

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#8   6. dec 2007 Det er ikke fordi jeg vil bruge HELT vildt mange penge på at lære at flyve det, men kan jeg godt lære det med den simulator der er med til den?

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#9   6. dec 2007 Æhh rettelse.

Vil ikke bruge mange penge på at lærer det.

• #10   6. dec 2007 Den er da bedre end ingenting, men den er ikke vild realistisk.. men du lærer da hvad der er op og ned, højre og ventsre

kig på www.dkfms.dk det et helt sikkert den du får med, og den er gratis

Karsten

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#11   6. dec 2007 Tjah, det er også helst det grundlæggende jeg vil have styr på. Så kan jeg jo altid lære det ligeså stille.

Er der et maks på hvor meget det må blæse uden at man flyver helt vildt galt?

Men jeg overvejer stadig kraftigt at købe helikopteren. Synes du det er et godt køb?

• #12   6. dec 2007 Støtter det karsten skriver.

Jeg var selv en af dem der startede med at købe en billig helikopter.
    Og efter 10 forsøg og en masse reservedele opgav jeg det og solgte det igen.

1 år efter lavede jeg så en bytte handel og fik så en stor nitro helikopter.
    Men turde ikke helt flyve med den da den var så stor.
    Så jeg købte mig realflight simulator og øvede så rigtig meget, fandt så ud af hvordan man kunne flyve.
    Havde jeg ikke haft den simulator ville det havde været rigtig dyrt for man styrter rigtig meget i starten.

Min kammerat ville så prøve den "billige" vej til at lære og flyve.
    Så han fik fat i en raptor 30. og troede så han kunne starte den op og lære at flyve, lige som man gør når man lære at køre med biler.
    Men jeg ved ikke hvor mange gange han røg i jorden og hvor mange penge han brugte på reservedele.
    Han tog så forbi mig et par aftner og øvede sig i min simulator, så han havde nogen lunde styr på hvad for pinde der gjorde hvad.
    Derefter ville han ud og flyve med sin egen og det hjalp en del.
    Så nu kan han da få helikopteren op i hoov, og efter en del styr har han så lært at flyve lidt rundt.

Korte af det lange er.
    Min kammerat har brugt RIGTIG mange penge på reservedele for at lære at flyve, hvor jeg har købt simulator og modellen større ens hans helikopter, og jeg kan flyve lidt beder end ham smiley

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#13   6. dec 2007 Ja, stoler også 112% på jer, men jeg har ikke lige råd til en simulator til 1500,- kr. da jeg synes det er rigtig mange penge! Nu er jeg jo kun små 14 år, men er en 3D pred fint nok at starte op med? Og jeg har self tænkt mig at øve mig meget på simulatoren inden jeg starter op.

• #14   6. dec 2007 Undskyld. Men kan ikke helt se hvad du mener?

Du har råd til at købe en helikopter brugt til 1500kr? eller en ny til 3200kr?
    Og 112% sikkerhed at du skal bruge 5-10stk af dem før end du kan styre den hvis du er heldig.

Men du har ikke råd til at ofre 1500kr på en simulator så du kan øve dig, samt at med garanti ikke skal ofre flere penge på simulatoren, med mindre du smadre simulatorens sender smiley

Den gratis FMH simulator syntes jeg ikke man kan bruge til noget som helst. Og dem der påstor det - hvordan kan i påstå dette da man skal styre det på tastaturet?

Nej snup du dig en realflight simulator da man for en sender med til den så man har noget at gå ud fra og øv dig så i små 100 timer før end du begynder og tænke på at starte en "rigtig" helikopter op.
    For skal du øve dig med en rigtig helikopter er dette umuligt uden at det må koste reservedele.

• #15   6. dec 2007 Må give Karsten ret her..
    Jeg har købt en Honey bee CP2 som min første helikopter. - bevares det er en 3d helikopter og kan da vel meget. men jeg kan bare ikke flyve den.. bruge nogle uger på en lette og få den ned.. få den indstillet osv.. Det resulteret i at en dag var jeg træt af ikke at kunne holde den i luften så jeg satte den på jorden og gav noget gas smiley de første 10 sek gik det fint, og nu står den atter og skal have skiftet en masse dele :)..

Det er en hobby hvor der skal skiftes en del dele i starten, det er klar over. Men når jeg ser på helikoptere den bare 1000kr mere end hvad min kostede og er så meget bedrer ville jeg den dag i dag hellere have købt sådan en..

Jeg har selv kun brug FMS og det er jo gratis..

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#16   6. dec 2007 Det tager lidt lysten fra en når i siger det på den måde smiley
    Men det er mange penge bare for at lære at flyve det og sådan.

Så du mener ikke hvis jeg bruger en MASSE timer ved den FHM simulator som medfølger, at jeg så får noget ud af den?

• #17   6. dec 2007 Det er klart at det giver en forståelse for hvordan senderen virker, og helikopteren styres.
    Men FMS er bare ikke særlig realistisk.. det er sjovt nok, at lege med..

Du kan sagtens købe en "billig" helikopter og blive glad for den, det er jeg sikker på.. Jeg er skam også glad for min, og er sikker på jeg nok skal mestre den en dag..

Men siger bare at du skal regne med at det vil koste lidt i starten smiley
    Uanset hvad skal man jo lærer at kravle før man kan gå smiley
    Og man lærer det kun på en måde smiley

• #18   6. dec 2007 ja jeg købte den første af Kims smadrede helikoptere, og fortrød ret hurtigt.

Jeg har været ude i en flyveklub og prøvet et begynder fly.
    Og det er lige der jeg vil starte.
    Så må vi se om jeg nogen sinne igen gider bøvle med det helikopter haløj.

• #19   6. dec 2007 Men der er vi jo også så forskellige.. for jeg har også lige købt et fly, men vil helt sikkert helst kunne flyve min helikopter.. synes jeg personligt ser fedest ud når de er i luften smiley

• #20   6. dec 2007 ja den er fed nok.
    Men jeg vil hellere have feeling med fly først. jeg kan godt vente et år eller 6 inden jeg skal prøve med piskeris igen.

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#21   6. dec 2007 Jeg tror jeg vil se om der er nogle flyveklubber rundt omkring her.

Nærmest storby for mig er Skive, men ved ikke om der er nogle klubber der som kan hjælpe en med det.

Men er "min" helikopter en billig gang lort eller kan jeg blive glad nok for den? Den koster jo de 2350,- normalt, men der er reserve dele med så den koster 3200.

Jeg kan købe den for 1500,- og ham der har haft den har ikke brugt den endnu da han ikke havde tiden til at lære det.

• #22   6. dec 2007 Jeg ville spare pengene og tage ud i en flyveklub og snakke med dem om det, og prøve en træner flyver hvis der er en der har det.

• #23   6. dec 2007 Køber man det billige eller prøver at tage den neme vej. Så ender man med at bruge 10 gange så lang tid på det, samt man bruger 10 gange så mange penge på det.

Men nogen lære af andres erfaringer, og nogen skal lære det af egen erfaring.
    Jeg har selv lært det ved egen erfaring fordi at jeg troede jeg var beder end andre, vilket jeg ikke var - lærte jeg så og havde brugt de surt optjente penge.
    Gad jeg havde lært af karsten erfaring den gang smiley

• #24   6. dec 2007 skulle du alligevel vælge at købe den, kan jeg trøste dig med at du så ikke er den første der imod bedre vidende rådgivning køber noget for billigt RC udstyr.

Det sker heletiden, og man lære det ikke nødvendigtvis første eller anden gang.

smiley

Har jeg ret drenge?

• #25   6. dec 2007 Bare spørg Karsten, han har lige købt Nitrobil.

• #26   6. dec 2007 Ohh yesh smiley Du har fuldstændig ret.. !

Personligt ville jeg købe den, den er jo stadig stadig sjov, og lærer du at flyve med den bliver du helt sikkert glad for den, og får måske en naturlig lyst som os andre til at købe en masse nyt RC smiley

• #27   7. dec 2007 Jon

Der er en flyveklub i SKive og de er meget hjælpsomme, det ligger ude ved Kasserne området..

har ikke lige læst alle jeres indlæg, men gør det når jeg kommer hjem smiley har lidt småtravlt..

Flemming

Min Tornado kører endnu,. Men det er heller aldrig i starten der er problemer med de billige biler hehe

Later

Karsten

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#28   7. dec 2007 Takker for hjælpen. Men vil det være en fejtagelse at købe den helikopter til små 1500,- Det ser jo rigtigt sjovt ud, men så har jeg også noget at begynde med, og kan altid tage den med ud til den flyveklub og lærer lidt mere om det.

Karsten ved du noget om hvad den flyveklub hedder?

• #29   7. dec 2007 Jeg tror at du nogenlunde har fået folks mening.

Resten må du selv vurdere, med mindre du bare venter på at der er en der "giver dig lov"

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#30   7. dec 2007 Så I mener jeg bare skal sparer mine penge og tage ud i en flyveklub og få lidt vejledning derude, også se hvad de råder mig til at købe?

Men mine forældre sagde jeg skulle have en julegave og kunne ikke finde andet end RC ting.

• #31   7. dec 2007 Hvis du gerne vil flyve med sikkerhed, og de er oppe med den store pung til Jul.

Så kan du jo købe et godt radioanlæg. der kan både fly og heli.

Du kan jo også baare gøre det du har mest lyst til, og lære samme vej som os andre.

• #32   7. dec 2007 Hvad jeg ved af så er der lang vej fra en rigtig rc helikopter til en med dobbel rotor blade.
    Hvis man altså ville gøre det til sin hobby smiley

Men den er sikkert ganske underholdne

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    dec 2007

#33   7. dec 2007 Det ser ud til at være en DEL dyrere end de 1500,- som jeg ville have købt den heli til. Tror jeg venter lidt tid, da jeg slet ikke har råd til alt det som i snakker om. Men takker mange gange for hjælpen.

• #34   7. dec 2007 Jon K

Du kan læse her

http://www.skive-modelflyveklub.dk/default.aspx

Flyver selv i Viborg og Aars, og har da osse planer om at besøge Skive igen..så vi ses måske en dag smiley

Karsten

Kommentér på:
Helt ny til at flyve helikopter

Annonce