676 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

er helt ny og skal forbinde en bil! er helt ny og skal forbinde en bil!

hejsa

Jeg er helt ny i RC verden og har lige brug for et par råd.

jeg er kommet til at købe en associated B44 og en schumacher mi 3 som jeg er ved at samle.

til dem har jeg købt Sphere comp. TC-Spec. + Vector X11 - 6.5T + en hulen masse løse 4200 ma celler.( jeg har loddeflager til at samle batterierne)

spørgsmålene

hvilke stik skal jeg bruge fra batterieren over til fartregulatoren? . . hvad er bedst, og hvad muligheder er der? ( har fået sådan nogen bananstik med, men dem er jeg ikke meget for at bruge, da jeg så kan komme til at bytte rundt på stikken i farten)

hvilket stik skal jeg bruge fra fartregulatoren til motoren? . . på motoren sidder der sådan nogen bananstik(tror jeg nok det hedder)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er helt ny og skal forbinde en bil!
  • #1   25. aug 2008 Brug Deans ultra stik imellem batteri og ESC.
    På motoren kan du lodde ledningerne direkte på eller bare bruge det der følger med.
    Hvis du bytter om på dem køre den bare baglens, der sker ingen skader.

• #2   25. aug 2008 alle dem jeg kender bruger de der "bananstik" og bruger dem også selv. Og har også hørt det er dem man får mest power overført med.

• #3   25. aug 2008 jeg er ikke meget for at lodde motoren direkte på, da jeg gerne ville kunne skifte motore nemt. der fulgte ingen stik med til fartregulatoren. Men der sad dog noghen på motoren som ligerne de der banan stik . . hvad er det de stik hedder?

• #4   25. aug 2008 Romeo J - ok helt ny er jeg ikke! jeg har kørt 3 uger med en raising storm, men den var der ikke nok udfordring i!

• #5   25. aug 2008 Esc'en lodder du bare direkte på motoren, jo korte ledninger desto bedre fordi du på den måde får mindre modstand i din bil.
    jeg vil stadigvæk anvende guldstik/bananstik da det er det bedste og anvendt af alle topkørere i DK.
    Men respekt fordi du springer lige ud i det og køber toppen af proppen!

• #6   25. aug 2008 altså, nu har du brugt så mange penge på noget godt udstyr, og så vil du tager kraæfter fra din motor+batterier ved at sætte alle mulige stik ind. Lod det nu bare på... For 4 år siden sad man og loddede batt pakker på hver gang fordi det man kunne købe ikke var ligesågodt som at lodde...

kom nu ind i kampen smiley

• #7   25. aug 2008 René W . . . ja jeg ved godt at det er noget med at nogen lodder motoren direkte på, men jeg må indrømme at de har jeg det ikke så godt med, i værtfald ikke før end jeg har fået det hele testet igennem!

• #8   26. aug 2008 lige p.t. vil jeg ikke lodde motoren direkte på esc´en. Jeg vil hellere se om jeg kan finde de stik der sidder i forvejen på motoren ( bananstik eller sådan noget) . . men jeg kan sku ikke finde dem på nogen hjemme side.

hvad hedder de rigtigt? . . . nogen der ved det?

Kommentér på:
er helt ny og skal forbinde en bil!

Annonce