{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Kyosho problemer {{forumTopicSubject}}

jeg har en Kyosho pure ten alpha 3

jeg er stadig ny indenfor nitro, men plejer ikke have problemer med og instille og køre en forbrændings motor til,

men lige pt, er jeg lidt lost.. bilen starter let men den "4takter" når man giver gas man kan holde gassen nede i 45-60sek og først derefter trækker den rent og hvis man slipper gassen kan den finde på og gå i stå. og så er det forfra med 45-60sek.

og der er den store justerings skrue til brændstof mængde har prøvet og justere på det hele efter kunstens regler..
men ligemeget hvad, bliver den ved, og den ryger meget mens den 4takter + den tømmer en tank 75ml på under 10min. dvs den får alt for meget brændstof. efter hva jeg kan forstå?


der sidder den store just skrue ved "indgangs stud på karburator" , og så plejer der jo sidde en skrue ind i siden der hvor "gas" arm sidder på karburator der er ingenting, den er bar en plade i enden.

og så sidder der bar en lille skrue med fjedder skrå ned i karburator under luftfilter ?

motor typen er en orignal GX-15

nogen der kan hjælpe? ps har prøvet og skifte gløderør


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kyosho problemer
  • #1   12. okt 2008 prøv at skrue den store skrue helt ind og så skru den 2 ½ omgang ud det mener jeg std indstillingen det var det på mine kyosho motore

  • #2   12. okt 2008 Hvis den æder så meget nitro så skal du skrue lidt ned for HSN.
    hvis din motor ER kørt til så skal skruen ikke værer skruet mere end ca 2½ omgang ud.. der skal være 3 skruer.. en HSN (high speed needle) LSN (Low speed needle) og en tomgangsskrue.
    LSN skruen er luftblandingen og det kunne godt lyde som om den ikke er stillet rigtigt.. lyder som om din bil for ALT for meget luft..


  • #3   12. okt 2008 jeg har prøvet som skrevet, efter alle kunstens regler med grundindstillinger, men fatter ikke hvorfor der ikke er en bundskrue? det er nærmest blindet af? og hjælper ikke og justere på topskruen

  • #4   12. okt 2008 jeg har skruet topskruen 2omgange ud, og prøvet og give den 1/8 del omgang af gangen, og det hjælper intet. og har prøvet med div gløderør,

    der er INGEN bundskrue ikke. som jeg kan finde ikke som på alle de andre biler jeg har haft


  • #5   12. okt 2008 og tomgang er stille mellem 0,8-1mm åbnent. alle de standard metoder er afprøvet

  • #6   12. okt 2008 Du har helt klart beskrevet en motor til en Alpha ten 3. Den har kun en justeringsskrue. Der sider ikke nogen i bunden kun den stora ved studsen som du nævner. Min erfaring er at den er til at smide ud. Den er så svær at justerer at det er løgn. Enten bliver den for varm og derved ødelægges den hurtigt, ellers før den for meget brændstof og kører af r.... til. Jeg har selv haft en og har forgæves ledt efter en ny karburator men det fås ikke sådan lige. Jeg valgt at skifte motor, men syntes at resten af bilen var lige så elendig som motoren og har foræret det hele væk. Kyosho's biler er ellers mit foretrukkende mærke, men del model burde aldrig have været produceret hvis det stod til mig...

    Det er min mening andre kan have god erfaring med den.


Kommentér på:
Kyosho problemer

Annonce