Hvordan skal et diff te sig + spg {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har nede i kælderen fundet en gammel Onroad bil tilbage fra 2002 som jeg aldrig fik bygget færdig. Der er tale om en Tamiya TB Evolution II og motoren er noget "Tamiya (#53485) - Super Modified Motor 11T.
Men nu hvor jeg prøver at dreje hjulene rundt, så er jeg kommet ildt i tvivl om, om diff'et virker som det skal
Nu til spørgsmålene:
1.
Forhjulene kan helt uden modstand dreje "fremad", uden problemer what so ever. Både et enkelt eller begge to samtidig. Træk akslen bevæger sig heller ikke. Er det normalt?
2.
Gør jeg det samme med baghjulene, så er der meget mere modstand. Drejer jeg det ene hjul, så bevæger det andet hjul sig modsat, det er så vidt jeg ved den rigtige måde et diff virker på. Men skal det køre lidt sejt i det?
3.
Hvis jeg trækker begge baghjul frem ad, så køre begge forhjul også fremad. Gør jeg det lidt hurtigt, så er der friløb på forhjulene.
4.
Det er jo noget gammelt maskine jeg sidder med her. Skal jeg finde en anden motor, eller? Har hverken remote, servo, fart-regulator eller batteri. Så skal jeg droppe den old nordiske motor og købe noget andet?
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 14 RC-enheder: 1 Emner: 43 Svar: 299
De skal køre modsat af hinanden og der skal være lidt modstand, ikke meget, men lidt
Det foreste lyder som noget være møj, trækakslen skal dreje med rundt hvis du drejer et hjul..
Alt det andet ved jeg intet om, da jeg ikke er til el
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 2 Emner: 28 Svar: 406
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 14 RC-enheder: 1 Emner: 43 Svar: 299
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Men det lyder mærkeligt hvis ikke trækaksel følger med hjulet når du drejer det rundt..
Karsten
jan 2010
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 15
Behandl den ordentligt - særligt hvis den, som jeg formoder, er i fin stand.. Tjek lige ebay og se hvad den slags biler går for!
apr 2004
I hvilket tilfælde lyder det underligt? Hvis der er friløb på, så skal trækakslen vel ikke drøne med rundt, hvis forhjulene bare triller fremad?
Conrad E>>
Den står sprit ny, uden at have kørt en meter
apr 2004
(link fjernet)
Hvis man skal ud og købe en tilsvarende bil i dag, hvor mange penge skal man så hoste op med? Jeg gætter på at der er sket en MASSE de sidste 10år
apr 2004
Jo det er ikke i selve hjulet oneway lejet er, det er i selve diff..
Altså skal der være forbindelse fra hjul via trækarksel også ind i diff
Karsten
apr 2004
Har lige scannet en side fra brugsforvirringen
(link fjernet)
Giver det lidt indblik i hvordan det forreste diff skal opføre sig?
apr 2004
Karsten
apr 2004
Jeg har lige haft et 1.5v batteri sat på motoren, alle fire hjul drejer rundt som de skal. Holder jeg det ene baghjul, så snurre de andre tre hjul stadig rundt. Så langt så godt.
Men holder jeg det ene forhjul, så går alting i stå. Er det normalt på den bil?
apr 2004
Karsten
apr 2005
Følger: 70 Følgere: 73 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.483
Tja, så skal du jo have fat i en TB Evo V evt. MS-udgaven. De koster mellem 3-4000 afhængigt af hvor i EU du køber dem. Jeg ville ikke køre med den TB Evo II du har dig, det er synd og skam - de er forholdsvis sjældne efterhånden, og derfor også temmeligt indbringende hvis du skulle beslutte dig for at sælge den
apr 2004
Den blev købt hos Leif O. Mortensen Hobby d.6 maj 2002 (har stadig kvitt). Det var dengang med havde fuldtids arbejde og boede hjemme hos de gamle Men den kom som sagt aldrig ud at køre.
Fik lige taget et par nye billeder i dag:
(link fjernet)
(link fjernet)
Men hvis du kender en køber, så må du gerne sige til jo.
Men om jeg sælger den RTB Evo II limited Edition, eller jeg køber en Evo 5, det er vel ét fedt?
apr 2005
Men nej, det er ikke nemt at finde en køber til den her i DK - men i udlandet burde det være lidt nemmere. Men det ville stadig være synd og skam at køre med den, uanset hvad, så jeg synes bare du skal købe en Evo V - og stille II'eren på hylden
jan 2010
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 15
apr 2004
1. Byg bilen færdig og kom ud at køre relativt billigt.
Eller.
2. Købe endnu en bil for så at komme ud at køre, men det bliver 4000kr. dyrere end løsning nr.1
Hvad kan man få for sådan en bil ebay? 1500kr? Det rækker jo ingen steder
apr 2005
apr 2004
En onroad bane her i Holstebro har endda halv lange udsigter. MÅSKE til næste år vil den blive lavet. Bestyrrelsen siger at det nok er mere realistisk at den bliver lavet i 2012 eller 2013 først. Asfalt er ikke helt billigt og kommunen vrider sig når der spørges efter penge siges det
Hvordan skal et diff te sig + spg