Umulig at indstille - Cylinderkit færdigt ? Umulig at indstille - Cylinderkit færdigt ?
Hej.
Jeg kan simpelthen ikke få indstillet min Zenoah GR230 motor på min FG sportsline, selv med start fra standard indstillinger skaber den sig.
Symptomer er når man slipper gassen fra topfart, og giver gas igen, så siger den bare baaaah, og hvis man er heldig kan den reddes ved at lege lidt med gassen, men det meste af tiden dør den bare, og er ikke nem at starte igen, karburator har været pillet totalt fra hinanden, og lagt i blød i benzin, og renset med trykluft bagefter, der sidder sådan et elendigt K&N Powerfilter på bilen, men det kan vel ikke være derfor den skaber sig ?
Jeg har bestilt et standard filter fra fg-hobby.dk som skal monteres ligeså snart det kommer.
Kompression på cylinderen føles ikke specielt god, jeg har læst man skulle kunne løfte bagenden af bilen med trækstart uden den ruller helt ud, det kan jeg ikke, den er dog ikke voldsomt svær at starte når den er kold, fuld choker, 2 ryk i trækstart, choker fra, og så et ryk så er den igang, tomgang virker dog ikke 100% stabil, den er utrolig høj på kold motor.
Jeg har dog en kompressions måler, men mangler nogen tal på hvor meget kompression der faktisk skal være på sådan en bil.
Nogen forslag inden jeg køber nyt cylinderkit, pakninger osv.
feb 2010
Følgere: 8 RC-enheder: 4 Emner: 4 Svar: 38
mvh
Peter
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 24 Svar: 334
Jeg har netop pillet cylinderkittet af, og der er ingen ridser eller skrammer i det, men bundpakningen var godt våd af olie, så det er bestemt muligt den har svedt lidt der.
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 453
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Og saa kan du godt forvente at det betyder et nyt kit.
Er der sand i bunden af motoren, saa har der ogsaa väret sand i resten af motor. (Der er saa meget airflow at det falder ikke til bunds
aug 2010
Som skrevet der også så kan jeg ikke se der har været sand med oppe, nu skruer jeg normalt i noget større kubik, og der er man overhovedet ikke i tvivl hvis der har været sand og sten med en tur i cylindergangen.
apr 2007
aug 2010
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 453
aug 2010
aug 2010
Elendige K&N filter.
apr 2007
Umulig at indstille - Cylinderkit færdigt ?