{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

HobbyKing 150A {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige ude og lufte en bil med HobbyKing 150A esc og lepoard 4074 2200kv på 4s

Der skete så det at bilen ikke reagerede mere og så, så jeg at batteriet var oppustet, og der kom lidt røg fra esc´en. Jeg ville så hive batterierne fra og stikkene havde loddet sig fri. Så det har været godt varmt. Jeg prøvede så at skubbe bilen lidt frem og tilbage. Der var en del mere modstand i drivlinien end normalt. Tænkte det måske var et kvast diff. Men efter motoren er taget ud kører drivlinien fint. Jeg kan ikke huske hvor hårdt motoren var at dreje rundt inden den kom i bilen, så jeg er lidt i tvivl om der er mere modstand med magnetterne end normalt. Men der er ingen støj fra lejer. Det skal lige siges at motoren var til at holde på efter jeg tog batteriet fra. Så den har ikke været brand varm.

Der er nok sket det at der er kommet vand i esc´en. Men tjekkede lige hobbykings side. Der står der at den ikke kan køre med 4 polede motorer, som min leopard er.

Er det tænkeligt at motoren har taget skade? og hvordan tjekker jeg motor og esc uden at lave mere skade ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HobbyKing 150A
  • #1   22. jan 2013 Det er normalt at brushless motorer giver lidt modstand.

    Hvad batteri har du kørt med? Kan være de ikke har været kraftige nok til motoren, ved fra min Mamba monster motor at den trækker en hel del saft ud af batterierne og jeg har da måttet skifte nogle af de lidt svagere batterier ud.


  • #2   22. jan 2013 Det var turnigy nano-tech 4000mah 25-50c

    Ved god at de skal give modstand. Men var ikke helt sikker på om der var mere end normalt. Men jeg har lige skilt den af og den ser ok ud. Men er der en måde at måle det på?

    Men det undrer mig bare at der var så meget modstand med motoren i. Mere end der plejer at være.

    Håber at det kun er esc´en der er gået sig en tur.


  • #3   22. jan 2013 røg fra esc , er det sikkert stået af.
    Har du kørt før uden problemer..?
    Har du ændret noget ved bilen.?


  • #4   22. jan 2013 Jeg har lige skilt esc´en af og den er brændt smiley

    Motoren var så godt som ny. bilen har stået stille rigtig lang tid. Og motoren havde kun kørt et par gange. Men nu skal der en ny esc til. Men når de nu skriver den ikke kan køre med 4 polede motorer. Hvad jeg skal så vælge? Den skal kunne køre på 6s og med 4 polede motorer



  • #5   22. jan 2013 Det ser faktisk ud til det kun er dem det er galt med.

    Hvad vil du da give for den? Måske du ved hvor de fets kan købes?


    profilbillede
  • #6   22. jan 2013 Det er helt normalt og naturligt at din motor vil väre svär at dreje rundt, hvis ESC'en er brändt af.
    Hvis motorledningerne er kortsluttet i din ESC (som jo nok er brändt af), saa vil den blvier svärer at dreje rundt.
    Pröv evt at tage motoren ud, drej akslen med fingrene (uden at kortslutte noget)
    Kortslut alle motor ledninger, pröv saa at dreje akslen igen. Den gaar noget svärer end uden kortslutning smiley


  • #7   22. jan 2013 Hej Lars

    Det trick havde jeg helt glemt. Hvad er chancerne for at at motoren er beskadiet når esc´en brænder af?


  • #8   22. jan 2013 Meget lille. Motorer tager som regel ikke skade af brændte esc'er.

  • #9   22. jan 2013 Tvivler paa at din motor har taget skade.
    Med el motorer saa plejer de at overleve, med mindre at viklingerne har väret saa varme af lakken er brändt af...
    Men saa er det normalt tydeligt at lugte og märke (ihvertfald paa störrer el motorer)


  • #10   22. jan 2013 En brændt/kortsluttet motor vil typisk være sværere at dreje rundt samt lugte "surt". Har man først stiftet bekendskab med den lugt glemmer man den aldrig.

  • #11   22. jan 2013 Jimmy

    Jeg havde klippet kabler af inden jeg læste din besked. Hvis vi siger 100kr inkl fragt så er det ok.


  • #13   22. jan 2013 Kablerne til motor. Dem til batteri er på endnu. Men hvis du ikke skal bruge dem, så ryger de også af. De kan bruges et andet sted

  • #14   22. jan 2013 Vildt at forsøge at forhandle prisen op på en brændt esc smiley
    Det er købmands genet to the bone! hehehe


Kommentér på:
HobbyKing 150A

Annonce