851 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Søger ekspert hjælp til nyt projekt! Søger ekspert hjælp til nyt projekt!

Hej allesammen,

Jeg er ret ny og grøn inden for RC verdenen og har taget hånd om et projekt som nok er lidt en større mundfuld end jeg først regnede med smiley

Jeg er på udkig efter at lave et simpelt fjernbetjent relæ-system med 1-3 kanaler. Hvor man ved at trykke på en enkelt knap vil udløse et relæ som så kan tænde for noget helt tredje.
Systemet skal køre over 2.4Ghz med mulighed for at "kode" forskellige modtager sammen med en given sender og benytte flere lignende sendere i samme område med deres egne modtager relæ-systemer. Er også ude efter at de forskellige modtager let skal kunne "parres" altså forbindes med anden sender, så fx en sender kan sende signal ud til 4 forskellige modtager mens 2 andre sendere i området sender ud til 7 andre forskellige modtager uden at forstyre hinanden. Hvis man så ønsker det og er i besiddelse af både modtager og sendere, så skal man kunne omprogrammere modtagerne til hver deres sender når man ønsker det.

Systemet skal være så småt så muligt og have en rækkevidde på over 1km.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej med, hvilke ting jeg kunne bruge. Kan fx slet ikke finde en sender med bare 1 eller 3 kanaler som har en simpel tæn/sluk funktion og ikke fylder alverden.

Takker på forhånd

-Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger ekspert hjælp til nyt projekt!
  • #1   2. jul 2013 Du skal nok regne med at det er et system der skal laves specielt til dit brug.
    De systemer vi roder med inden for RC, er komplicerede anlæg som der under ingen omstændigheder ikke må forstyrres af andre.

Det du leder efter, er flere meget simple anlæg der skal kunne arbejde sammen i et samlet system.
    Dvs, et system der er stik modsat af det vi har med at gøre her inde smiley
    Det er ikke for at du skal miste modet, men jeg tro ikke det er det rigtige forum du er på her.
    Men kan du finde et forum for tyverisikring eller overvåning er der måske en mulighed der smiley

Kommentér på:
Søger ekspert hjælp til nyt projekt!

Annonce