Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til force motor
  • #2   9. apr 2014 Du husker helt rigtigt Tom smiley Samme motor sad/sidder også i Hpi Trophy Buggyen

• #3   9. apr 2014 Force lavede motore for HPI dog efter HPI specs.

Kenneth, hvad er det helt nøjagtigt du vil vide ? Du har en Force 3,5ccm 2stroke..
    Bilen den sidder på er helt lige meget.

//Dan

• #4   9. apr 2014 Tom, helt sikkert. DAN det det tom siger det kan nok få mig lidt længer frem til at finde en manuel for grundindstillingerne på karburatoren vis du ikke kan? jeg er med på hvad HSN LSN også den sidste er jeg lidt lost på og kender ikke lige nogen fif for denne karburator... og hvad glødrør vil i anbefale? David, det vil så sige at jeg kan bruge reservedele fra den type HPI

• #5   9. apr 2014 Har lige søg efter manualen til bilen, men kan umiddelbart ikke finde den.

Ang. reservedele så er her et link med dele der passer til din motor: http://www.rcmodels.dk/catalog-1166.php

• #6   9. apr 2014 HPI Nitro star og Force motorer er ikke det samme... De deler ikke mange stumper.
    Nitro star motorerne er bygget af Force, men efter HPI specs.. Nitro star motorerne yder mere end de gamle force.

David, den du linker til er den nye Force Race motor, slet ikke den samme som Kenneth har på. Stumper finder du her http://www.rcmodels.dk/catalog-1165.php

Kenneth, du har 3 skruer på den karburator, en HSN en LSN og en tomgang.
    Umiddelbart har Force ikke en manual liggende online til sådan en gammel motor
    du kan se på deres side om du bliver klogere http://www.force-engine.com/index.asp
    Glødrør er svært at sige.

//Dan

• #8   10. apr 2014 Dan h: Du har ret, var lidt hurtig der smiley

• #9   10. apr 2014 Bare i orden David... ingen grund til en forvirret bruger køber de forkerte stumper også smiley

//Dan

• #10   10. apr 2014 Hehe nej slet ikke, det var heller ikke min mening smiley

• #11   11. apr 2014 Jeg vil hellere anbefale et varmt rør. Motoren er nemmere at justere og holde tomgang på, specielt for en ny..

• #12   11. apr 2014 det er faktisk også et g5 jeg har i og tak for hjælpen drenge super lækkert med hjælp i har sku styr på det smiley morten det er slet ikke en ny motor men tak alligevel

• #13   12. apr 2014 Var ikke noget med motoren at gøre. Men at du lød ny smiley uanset temperatur så køre jeg altid med samme type rør, jeg skiftet aldrig fordi varm eller koldt i luften..

• #14   12. apr 2014 så karburatoren så.. smiley fed indfo ellers takker smiley

• #15   13. apr 2014 Ja. Temp. Justeres på karb... faktisk meget simpelt jeg bruger ikke temp til ret meget, men justere til den køre som den skal, nytter ikke noget med en bestemt temp hvis den ikke køre optimalt der. Hvergang du vil ud at køre feder du den lige HSN en 1/8omgang eller lidt mere så den køre lidt fed på toppen, altså ikke brænder helt ud. Køre en ca en halv tank eller såsan noget bare du ved den er helt varm, nu skruer du HSN ind igen (hvis den ikke render rent) max en 1/8 omgang ind af gangen og lytter til den igen med max gas ud af banen. Når den lyder sam den skal og render rent piller du ikke mere ved den, men stopper med det samme, skulle du være i tvivl om den kom for langt ind, feder du den bare en 1/8 omgang igen, Nu er motoren kun lige magert det der skal til for at rende rent, og uanset temp nytter det ikke at fede den for så yder den ikke det den skal, men du behøver ej heller at bekymre dig for den bliver ikke for varm når den kun lige render rent. Forudsat at den bund selvfølgelig står rineligt, den er ikke helt så følsom..

• #16   13. apr 2014 Morten: men hvad er temp min ven? smiley

• #17   13. apr 2014 Temp=temperatur smiley

• #18   13. apr 2014 kan man også Justere varmen eller hvad ? smiley

• #19   13. apr 2014 smiley tror du skal have læst bacis nitro motor justering.. men en nitro motor brænder af hvis temp bliver for høj, det styres med mængden af brændstof. Det mere brændstof det laver temperatur. Men hvis den justeres som jeg beskrev, til at den lige render rent så behøver man ikke tænke temperatur da den ikke er for mager. Mager = at den for for lidt brændstof som er lig med for varm motor.

Kommentér på:
hjælp til force motor

Annonce