{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Fordele og ulemper ved BL {{forumTopicSubject}}

Tænkte på om der er nogle der kan svare på hvilke fordele og ulemper der egentlig er ved at køre med BL...

Ved kun selv at det er betydeligt hustigere end tilsvarende almindelig systemer, men er der nogle andre fordele ved det eller ulember for dens sags skyld, tænker på holdbarhed, køretid osv...???

smiley

Mvh. Tonni @ Cru!ser www.rcgalleri.dk/grupper/brushless


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordele og ulemper ved BL
  • #1   31. jan 2007 ... Og af samme grund hvorfor nogle er i mod BL og sværger til de andre systemer???

    smiley

    Mvh. Tonni @ Cru!ser www.rcgalleri.dk/grupper/brushless


  • #2   1. feb 2007 hey Tonni smiley jeg er næsten fuldt tilfreds med mit bl mamba sæt.. eneste jeg er irreteret over er at der nogle gange er lidt meget forsinkelse på bak. altid når man kører løb og skal bruge bak så er det som om den håner en med at bare lyse rødt uden at bakke og når man ikke har ekstremt brug for bak dvs når man leger lidt på banen så bakker den med det samme he he og det kan man godt blive lidt gal over men så plajer det at hjælpe man skriger til den BAK!!! hehe
    ved godt at man skal give esc 1-2sek efter den er stoppet før man skal prøve at bakke.. men den gør det sku alligevel nogle gange. ellers ser jeg ikke noget negativt endnu med bl og jeg skal da os have et stort sæt bl til min 1:8 kyosho twinforce det koster bare lige lidt mere smiley


  • #3   3. feb 2007 Er det tilladt at bakke i løb?

    Og det er ikke noget problem at få den til at bakke med det samme, den skal bare programmeres til det.


  • #4   3. feb 2007 Grunden til at den ikke bakker med det samme, er at den er sat op til at man ikke smadrer akslerne, ved en hurtig fuld hammer til bak.

    Der er 2 ulemper ved brushless fremfor almindelige elmotorer.

    1: Prisen.
    2: Der er stort set ikke nogle løb hvor de må bruges.

    Men da jeg ikke må deltage i nogle løb med min E-maxx alligevel, var det ikke noget svært valg.


  • #5   3. feb 2007 Okay... Altså hvis man sammenfatter det i siger, så er ulemperne stort set lig nul, lige bort set fra det med prisen, men som kant76 også siger, så er det hurtigt en rimelig pris da et sådan system klare alle opgaver...

    For mit eget vedkommende drejer det sig om et 1/18 system der jo ikke koster alverden i forvejen, så der er det problem sådan set også ude af billedet...

    og det med det er langsomt til at ryger i bakgear, det er vel egentlig okay når det bare er for at forlænge levetiden...

    Men hvorfor er det så at der er nogle der stadig mener at en kulmotor er det bedste???

    smiley

    Mvh. Tonni @ Cru!ser www.rcgalleri.dk/grupper/brushless


  • #6   3. feb 2007 Og er der egentlig nogle der kender grunden til der ikke må deltages i nogle løb med BL???

    smiley

    Mvh. Tonni @ Cru!ser www.rcgalleri.dk/grupper/brushless


  • #7   3. feb 2007 Selv da jeg startede med BL, da de første Novak systemer kom.
    Der kostede BL en del mere end de gør i dag. Men det kunne også den gang betale sig med BL i form af sparede anker og motor.


  • #8   5. feb 2007 kant skrev : lool kristian sæt dig nu ordenlig ind i din esc.
    mit svar: jeg kender alt til esc´s funktioner via pc kabel link men man er jo nødt til at køre med den delay på ca 2 sek for at ikke risikere at rykke den i bak mens man kører da det ikke er smart med bl smiley
    men mit problem er at den driller især under heats og de 2sek delay bliver tit til over 10sek og det driller lidt synes jeg smiley


  • #9   5. feb 2007 Det er fordi du skal i neutral først før den vil bakke.

Kommentér på:
Fordele og ulemper ved BL

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce