Rc-modelbaad

Rc-modelbaad

Medlemmer: 264
Forside Forum Medlemmer Annoncer RC-enheder
1.160 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Båd ustabil ved høj fart Båd ustabil ved høj fart

Har som sagt lige opgraderet motor og esc i båden, men efter den har lavede det flip ved 60-70kmt er jeg sku blevet lidt øm over for at give den fuld gas. Den virker meget ustabil ved højere fart, har enda sat CG punktet til 30% fra bagenden.

Nogen der har nogle forslag til hva det kan være?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Båd ustabil ved høj fart
  • #1   6. jul 2012 Hej Brian, går ud fra vi snakker om din Vantex, Nu er jeg stadig ny i faget, så de kloge hoveder må jo rette mig hvis jeg tager fejl, men har du prøvet justere vinklen på skruen en lille smule ned, 2 grader er nok, hvis dette ikke hjælper, stil vinklen tilbage i null. -den negative vinkel skulle hjælpe med at holde boven nede, ellers se om du kan rykke så meget fyld fra siderne ned imod kølen som muligt, for at opnå et lavere tyngdepunkt og bedre balance.

  • #2   6. jul 2012 det er bare desværre ikke justerbart drev smiley men kan måske godt være det med tyngdepunktet, for har batterierne ude i siden, men det er bare ikke muligt for mig at flytte dem til midt for der ligger motoren, og vil da ikke tro det er vejen frem at ligge ekstra vægt i smiley

  • #3   6. jul 2012 Det ser nu ellers justerbart nok ud smiley men om det er det eller ej, kan det blive det, du løsner blot skruen og bolten der holder vinklen, flerner delen der holder skruen og udvider hullet hvor skruen du har fjernet så det bliver breder, så kan du frit justere det et par grader.
    Det med batteriet, du Kunne jo sejle med 2 batterier og nyde godt af de 2x mA = Længere sejltid plus den bedre stabilitet, ellers kan du forsøge at lægge batteriet længere frem imod stævnen, det er et forsøg værd, nogle smider mere vægt i, men det er sikkert ikke den rette fremgangsmåde.


  • #4   7. jul 2012 Det ser fint justerbart ud ja smiley Hvis det kun er et hul der er ved ror holder skal det som Mads skriver bare forlænges lidt smiley
    For jeg ville trimme næsen lidt ned


  • #5   7. jul 2012 Godt at se at jeg ikke er helt gal på den, vinklen på drevet skal 2 grader ned, altså en negativ vinkel, dette trimme Boven (Næsen) Ned. Husk at løsne din Flexaksel fra din motor før du ændre på vinklen.

  • #6   7. jul 2012 ville det ikke bare være det samme som at flytte CG punktet da? har nemlig lige flyttet det tilbage til 30% fra agter, med mine 2 batterier i siden. Før lå der kun et batteri i næsen nemlig men der var CG punktet helt galt

  • #7   7. jul 2012 At ændre på vinklen på drevet ændre ikke på CG, det der sker er, at båden ved høje hastigheder får skubbet næsen mere ned og den derved ligger mere vådt.

  • #8   7. jul 2012 monos you want the strut angle to be level with the keel and balance the ride attitude with the changes of CG and / or trim tabs.

    Iflg. det her ser det sku ud til jeg skal have fat i et par trim tabs. min strut er nemlig helt plan med bunden af båden


  • #9   7. jul 2012 Det er skam også rigtig men:
    The truth is that the neutral angle is the ideal, just a few degrees off are allowed to adjust the wet area. If more than 2 degrees are necessary, something else should be wrong.;
    Altså hvis det ikke hjælper at justere vinklen de 2 grader og du har justeret dit CG korrekt, så er du ude i at skulle prøve et par Tabs.. Men de har den samme effekt som din "strut angle".
    kan foresten se at du kan justere Ror vinklen, denne har også noget at skulle have sagt.


  • #10   7. jul 2012 jamen roret skal vel være lodret når båden er i vandet? eller?

    Må prøve de 2 grader og se om det hjælper, kan se at det bare er det ene hul der skal slibes lidt større så den kan justeres.


  • #11   7. jul 2012 Når båden sejler ja, så skal roret være lodret eller vinklet svagt bagud, når du vipper roret bagud får du igen boven længere ned og du får bedre kontrol og stabilitet ved høje hastigheder, men hvis du justere roret for meget bagud bliver båden urolig og svær at kontrollere, så sørg for at du ikke kommer for meget over 35 Grader bagud.

  • #12   7. jul 2012 Hey jeg vil mene at roret bare skal sidde lige ned, da min erfaring at når man har påsejlet en trækrokodille og roret er tippet lidt op er båden ikke til at styre.

    Brian


  • #13   7. jul 2012 ja roret sidder også lige nu. du har erfaring med at påsejle en trækrokedille? smiley


  • #14   7. jul 2012 He he et par stykker er det da blevet til, med knækkede flexer, smadrede strut, bukkede propeller til følge.
    Men sådan er det jo

    Brian


  • #15   20. jul 2012 nu er strut i hvert fald sat 2 grader nedad, men kan ikke ligefrem sige vejret har været til at sejle her hos mig, begynder også at krible lidt i fingrerne, for at komme ud!

  • #16   20. jul 2012 hey Brian

    Jah nu ka det godt lige blive ordentlig vejr, så der ka bliver brændt lidt lipoer af.

    Brian


  • #17   21. jul 2012 ja må du sku nok sige, nu skal det i hvertfald prøves det her setup, ellers overvejer jeg at få fat i noget katermaran skrog og så bygge motorsættet over i, de er bare så fandens dyre dem fra mhz smiley

Kommentér på:
Båd ustabil ved høj fart

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce