1.011 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Vil et par kloge hoveder ikke lige se mit videoklip? :-) Vil et par kloge hoveder ikke lige se mit videoklip? :-)

Hej RCG,

Da bilens problem irriterer mig rigtig meget og jeg frygter, at mit klip aldrig vil blive set, vælger jeg lige, at lave dette forumemne for, at lede folk derhen. Håber det er okay smiley

https://www.rcgalleri.dk/video/diverse-rc/23707-min_bil_hakker_og_drejerreagerer_langsomt___hvorfor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil et par kloge hoveder ikke lige se mit videoklip? :-)
  • #1   22. okt 2019 hvilket batteri bruger du ?
    er det ladt helt op ?
    har du et andet batteri du kan prøve med ?

• #2   22. okt 2019 I videoen kører jeg med et 7,2v 3.800 mah nihm. Jeg har også et 2.000 mah, men det er det samme smiley Ja, det var helt ladt op.

• #3   22. okt 2019 har du målt dit batteri

• #4   22. okt 2019 Nope, det aner jeg ikke hvordan jeg gør. Men igen, det med, at den hopper under acceleration, bliver altså meget bedre når bilen lige har kørt et par minutter. At den reagerer langsomt på, at dreje ændrer sig dog ikke. Hmm.

• #5   22. okt 2019 kunne være din esc der er sat op til lipo, esc,en vil lukke ned nå bat kommer under 6V, nå du belaster et nimh bat, megte kan Volt godt komme under 6Volt. Grunden til at den virker bedre nå den bliver varm, kan være fordi dit bat. bliver lidt varmere og der ved bedre afgiver strøm,

Mvh Kim

• #6   22. okt 2019 Altså, den er købt med nihm, så det håber jeg ikke den er smiley Men det er heller ikke noget den har gjort altid.

Hmm, ellers må jeg bare acceptere, at den gør det, det første stykke tid. Det værste er næsten, at den drejer rimelig langsomt og med forsinkelse smiley

• #7   22. okt 2019 Jeg vil tro det er motor/ESC der ikke er helt gode. Måske er det blevet lidt for varmt engang, måske er det bare kinaelektronik/hændelig uheld. En motor der hakker sådan, tyder på dårlig styring. En ESC skal jo sende strøm i "bølger", så motorens magneter skubbes i den hensigtsmæssige retning/acceleration/deceleration. Hvis de skub ikke kommer når de skal, kan motoren hakke på den ene eller anden måde. En ny motor eller fartregulator vil formentlig fikse problemet. HSP er en kinabil, så elektronikken er ikke fra øverste hylde.

Jeg tror ikke på batteriet som årsag. Når der slås fra pga for lidt strøm, er det ikke ti gange i sekundet, så er det enten en gang over flere sekunder, eller til du slukker/tænder bilen igen.

PS god ide at oprette forumemne, det ses af flere som du kan mærke på svarene smiley

• #8   22. okt 2019 #7

Er det hele ikke mere eller mindre kina-biler, haha? smiley

Hmm, det var faktisk ESC'en jeg frygtede. Selvom jeg nu har kørt med blæser på i hele bilens levetid.

Tænker jeg kører den død og så må jeg se hvad der skal ske derefter smiley Hvis de alligevel er gået, så sker der formentlig ikke alverden ved det... Men tak for svar smiley

• #9   22. okt 2019 Jeps alt er vist lavet i Kina - men noget af bedre dele end andet.

Nej jeg kan ikke forestille mig du ødelægger den "raske" del ved at køre med motor eller ESC der ikke virker optimalt. Hvis det er motor med kul, kan du få billig udskiftning herindefra, eller fra Ebay. Hvis det er kulfri, så er det ikke meget dyrere i dag.
    Jeg ville skifte fra kul til kul, eller fra kulfri til kulfri, for ikke at risikere at få for stærk motor der rykker resten af bilen i stykker. Så er det ofte billigere i længden at købe ny/ny brugt bil fra starten.

• #10   22. okt 2019 Hvor er du fra?

• #12   24. okt 2019 Med den hakken og larm ligner det en defekt rotor i motoren. Men det er altså meget svært at gøre sig helt klog på ud fra en video.

• #13   25. okt 2019 Har du prøvet en anden sender og modtager for har selv noget linene problem hvor jeg skiftede sender og modtager

• #14   25. okt 2019 Men kan også være din ræv og motor

• #15   25. okt 2019 Der skulle står esc

Kommentér på:
Vil et par kloge hoveder ikke lige se mit videoklip? :-)

Annonce