541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

told/skat/moms told/skat/moms

hey! jeg har nu fundet et godt sted at købe RC ting.. www.towerhobbies.com MEN! så tænkte jeg på, hvad med told/skat/moms når varen kommer til DK findes det ikke på RC/legetøj eller hvad??

jeg vil helst gerne have nogen kommentare fra dem som faktsik har bestilt RC udstyr men (helst) fra dem der har købt en hel bil fra usa..

tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  told/skat/moms
  • #1   7. nov 2005 har du været ude for det?

• #2   7. nov 2005 Det har jeg og det er lige sket, så jeg venter på svar fra dem igen, så jeg venter på hvad jeg skal betale.

Så vender jeg lige tilbage med et svar.

• #3   7. nov 2005 uhh! det lyder nice.. men hvad købte du?

• #4   7. nov 2005 Du kommer til at betale de 25% moms og et mindre gebyr på 75kr, hvis det altså ikke er en hel bil, men dele.

• #5   7. nov 2005 okay.. men jeg vil gerne bestille en jato.. så det blir jo det samme om jeg bestiller den der eller her hjemme +her hjemme har jeg da nogen jeg kan sende den tilbage til hvis den går helt amok hehe

• #6   7. nov 2005 Det er en karosse og 2 dele

• #7   7. nov 2005 hm..

det er fordi at nogen gange kan man gå frit igennem men andre blir man taget ... har nemlig en ven som bestilte softgun fra japan,, men han blev ikke taget ...

så ville jeg lige høre om der var nogen her inden som havde prøvet ehhe

• #8   7. nov 2005 Det er også den første der bliver taget af mine.

• #9   7. nov 2005 Når du køber en hel bil fra skal du betale dansk moms og told. Fra Towerhobbies er der er ingen slinger i valsen.

Ja, du kan sende den tilbage, hvis der er problemer som garantien dækkerm men det koster meget i forsendelse for sådan en bil...

• #10   7. nov 2005 okay!! tak for svar!

• #11   7. nov 2005 køb heller fra www.rcmart.com der er mindrere chance for at blive snuppet.. har bestilt der fra tre gange og er ikke blevet snuppet

• #12   7. nov 2005 Den pakke der lige hos toldermanden, er købt ved RCmart.com, så det er ikke en sikkerhed.

• #13   7. nov 2005 okay..!

• #14   8. nov 2005 skal lige siges at rcmart er i hong kong vis du overvejer det

• #15   8. nov 2005 Det ved jeg godt

• #16   8. nov 2005 jeg tror der er lige stor risici ligemeget hvor du køber. det er et problem fordi der er en grænse for hvor stort et beløb du må indføre for i danmark, men det er omkring 500 kr., ikke sikker.

Hvis du får en der bor der ovre til at sende pakken, så har de intet at gøre med din pakke og du kan derfor ikke blive snuppet det er privat...!! Det bedste er at der er "free shipping", de sender gratis i det meste af USA. og portoen til Danmark skal alligevel betales... så det ville være en god idé at få den sendt som privat pakke!!

• #17   11. nov 2005 Jeg har også selv undersøgt sagen. Er nået frem til at det ikke er værd at risikere at betale 25% i moms. Skrev til PostDanmark og her er deres svar:

Tak for din henvendelse.
    Du kan læse om toldreglerne på vores hjemmeside. Der står bl. a.

Varekøb i lande uden for EU
    Postforsendelser fra lande uden for EU toldbehandles ved ankomsten til Danmark. Hvis varens værdi er:

under 10 euro (pr. 1. januar 2005 ca. 74 kr.), opkræves hverken told, moms eller fortoldningsgebyr
    over 10 euro, opkræves 25% moms af både varens pris og transportomkostninger samt eventuel told. Desuden oprkæves et fortoldningsgebyr.
    Vejledende toldsatser på nogle få udvalgte varer se: Vejledende toldsatser på de mest almindelige indkøb.

NB! Kontakt altid ToldSkat www.toldskat.dk(eller www.toldskat.dk/evita) for præcis information om told og afgifter ved indførsel af varer i Danmark via postforsendelser

Toldbehandling

Post Danmark toldbehandler postforsendelser fra lande uden for EU herunder Færøerne
    og Grønland på baggrund af afsenderens beskrivelse af forsendelsens indhold på eksempelvis en tolddeklaration. I forbindelse med Post Danmarks registrering/fortoldning
    af forsendelsens indhold, vil der blive opkrævet et fortoldningsgebyr på 65 kr. inkl. moms for 1. varelinie og 15 kr. inkl. moms for efterfølgende varelinier til dækning af Post Danmarks omkostninger forbundet hermed, jf. UPU (Universal Postal Union) konventionens art. 32. Efter toldbehandlingen leveres forsendelsen af Post Danmark, og fortoldningsgebyr samt told og/eller afgifter skal betales ved forsendelsens udlevering.

venlig hilsen
    Connie Lund
    Post Danmark

• #18   11. nov 2005 Hvad mener du med at det ikke er værd at risikere det? Det har jo ikke meget med at risici at gøre. Man kommer jo meget sikkert til at betale moms hvis det er uden for EU, men det er jo stadig en del billigere end her hjemme.

Toldsatsen på dele til rc-biler er 0%-

• #19   11. nov 2005 Det er ikke sikkert det kan betale sig. Det er ikke nødvendigvis at købe i udlandet. Ud over de 25% man skal betale kan man få bødestraf for ikke at informere Told&Skat om at man indfører udenlandske varer.

Kommentér på:
told/skat/moms

Annonce