1.200 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Erfaring med Zippy Lipo Erfaring med Zippy Lipo

Overvejer og købe et par af disse

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16714__ZIPPY_Flightmax_5000mAh_3S1P_20C_hardcase_pack_DE_Warehouse_.html

Men er der nogen der har prøvet dem?

"3S1P 20C"

De 3s er de 3 celler, men hvad er 1p? Og de 20C, hvordan er det nu det hænger sammen? Det er noget med hvor meget strøm det afgiver er det ikke? Har aldrig rodet så meget i det.

Mvh Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Zippy Lipo
  • #1   20. mar 2012 Halløj

Der er skrevet SINDSYGT mange indlæg herinde om LIPO..

Søg, og du vil finde ;oD

• #2   20. mar 2012 Alle HobbyKings LiPo'er er gode, har selv 4 forskellige og aldrig haft bøvl. De fungerer upåklageligt og er af god kvalitet. Se lige på prisen med fragt, kontra en fra butikkerne herhjemme. Desværre er DK salg påvirket af en bly certificering, som gør slutvaren dyr..

3S = 3 Seller
    1P = 1 Pakke

Du kan også finde 2S2P, altså en 7,4 volts pakke parallelt forbundet af 4 seller

• #3   20. mar 2012 Discharge raten er foruden 20 gange det antal ampæretimer batteriet har.

5000 mah = 5 ampere. 20 x 5 = 100 amp discharge.

Burst er oftest højere og betyder at det kan tåle spidsbelastninger på 30 x 5 ampere. Altså 150 amp træk i 10 sekunder.

Find derfor ud af hvad din ESC kan afleverer til din motor som max og vælg så et batteri der passer til og gerne højere discharge end forbruget.

• #4   20. mar 2012 Lars N, ok må læse lidt om de C'er der så.

Biker Kjøller: Jamen jeg kan godt se at der er penge og spare jo! Også derfor jeg er intra i dem. Altså Morfars tager 599 for 11.1 v 3300 mah. Det er vanvittigt jo. Den pris der, og så med så få mah.

• #5   20. mar 2012 Det er en 120 amps ESC jeg får fingrene i.

(link fjernet)

Så burde det batteri ligge 30 amp over så? Mange tak for forklaringen. Så gir det lidt mere mening og læse om det nu

• #6   20. mar 2012 Biker Kjøller ™:
    P betyder ikke hvor mange pakker, men derimod opbygningen af batteriet. Man kan som bekendt forbinde batterier serielt og parallelt. xSyP betyder x celler i serie, og y celler parallelt.

• #7   20. mar 2012 Et 2S2P betyder ikke 2 pakker. Det er stadig 1 batteri! Der er bare 4 celler i, hvoraf de er koblet sammen 2 og 2.

• #8   20. mar 2012 Hmm, nu kan jeg se at jeg PT kører med en 5.5 T GM EVO 3 6100 KV, der bruger jeg 7,4 volt. Men med den ESC der som jeg linker til, der kan jeg ikke bruge 11,1 v til den motor der. Faktisk så kan min motor maks tage 7,4 volt.

Og mange af de motore jeg kigger på ved HK, de er langt nede i KV for at ku tage 11,1 volt.

Hvad er fordelen så ved og gå op i volt og ned i KV?

• #9   21. mar 2012 Niklas

Vi siger det bare lidt forskelligt smiley Når jeg mener 2 pakker i en 2S2P, så er det naturligvis en 7,4 volt parallelt forbundet med endnu en 7,4 volt smidt i selv samme folie, som var det et 2 cellet. Man kan sige det er ligesom en 4 kernet cpu, den kan håndterer mere træk, end en med dobbelt kerne. Disse 2S2P batterier har en højere afladnings styrke grundet parallel forbundne celler

- er du med på den Niklas? smiley

• #10   21. mar 2012 Ved at gå op i volt, og ned i KV får du mere bundtræk og mindre amper forbrug, og skulle derfor kunne score lidt køretid+den er måske lidt koldere. Men husk du måske skal geare om.

• #11   21. mar 2012 Echo: Ok. Skal den geares lavere så eller?

• #12   21. mar 2012 Morten P, køb udgaven med 30C - så er du sikker på at batterierne kan holde til hvad du nu udsætter dem for.

Jeg har personligt rigtig god erfaring med Zippy Flightmaxx batterier. Men har til gengæld super dårlig erfaring med Turnigy mærket, specielt deres sorte batterier er helt elendige. Halvdelen af de 10 jeg har modtaget af den type har været defekte, og har læst om mange flere rundt omkring som giver de batterier smæk. Så hold dig til Zippy, det spiller, og det er stadig billigt.

• #14   21. mar 2012 Og jeg som gik og troede at Zippy og Turnigy var samme batteri i forskellig indpakning?,, men jeg har også kun gode erfaringer med Zippy's flightmax, det duer bare.

• #15   21. mar 2012 Anders Det skal jeg ikke kunne sige om det er, men der er i hvert fald væsentlig kvalitetsforskel på dem. Min anke er kun rettet mod de sorte batterier fra Turnigy, har ikke prøvet de blå.

• #16   21. mar 2012 Biker Kjøller ™ - den kan vi godt blive enige om. Om det dog er en fordel, er ikke til at sige, da der i en sådanne konfiguration også er flere ledninger og forbindelser, hvor der kan være tab i. Jeg tror dog at de fleste 1/10 TC batterier er 2S2P. Mine dyre LRP batterier (som jeg dog ikke kører med mere) var i hvert fald opbygget sådan. Kan desværre ikke se det på mine Thunderpower batterier.

• #17   21. mar 2012 De kabler som er i batteripakkerne er dimensioneret kraftigere, end det de skal aflevere som max anbefalet. Alle mind esc'ere har halv tykkelse ledning, end den stump som sidder på selve batteriet.

Vi skal endelig ikke glemme, at alle ting kan brydes op i atomer og have en forskel. Det har i virkeligheden ikke noget at sige/ man mærker det IKKE.

Jeg har læst mig til at turnigy skulle være en klasse over zippy lipo'erne. Men ærlig talt har markedsføringen og prisen mere at sige smiley jeg fik nogle flænger i min hardcase turnigy - det kunne limes med super lim da det heldigvis ikke er af nylon. Skidtet skal bruges og det tager ingen skade af det.....!

• #18   21. mar 2012 Har kørt med Zippy Flightmax i mange år. Og de har stort set altid spillet max. Der har været enkelte som ikke var balanceret ordentlig. Men når de havde været brugt et par gange, og ladt op/balanceret 3-4 gange, så lå de inden for et rimeligt niveau.
    Rhino batterierne, er også Zippy. (Der står Zippy med mindre skrift på dem)

Med Turnigy batterierne har jeg stort set heller ikke noget at klage over. Der har også været enkelte der ikke var helt balancerede. Med det gik også i sig selv.

Har ikke selv prøvet hardcase udgaverne af hverken Zippy eller Turnigy. Men syntes umiddebart det er dem man læser mest negativt om. Noget med at de kanligge og rasle rundt inde i casen, så lodningerne ryger, osv.

Hvad angår batteriernes fulde levetid og hvor mange af- og opladninger de kan klare, der har mine Zippy og Turnigy holdt mindst lige så længe som dem jeg har haft fra Kokam og Polyquest. Så jeg smider ikke 2-3-4 gange så meget for et af de "fine" navne mere.

Men skal det være hardcase, så syntes jeg Kypom batterierne virker lækre. Og til en pris der er til at være med på.

• #19   21. mar 2012 Mange tak for svarene folkens! Lækkert og høre lidt om de forskellige mærker, og jeres egne erfaringer.

Andre der har noget og sige til mit spørgsmål omkring det med og gå op i spænding og ned på KV, på motoren?

• #20   21. mar 2012 det er gode batterier, har selv flerer af slagsen og er godt tilfreds. og så er de billige.

Kommentér på:
Erfaring med Zippy Lipo

Annonce